SākumsForumiJaunsUzdevumiVeikalsSpēlesLīderi
Decoration background

Apskats: Devil May Cry 5

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv2019. g. 10. marts 20:12
Apskats: Devil May Cry 5

Apskats: Devil May Cry 5

Devil May Cry V apskats no sērijas jaunpienācēja skatpunkta.


Šogad sērijai Devil May Cry aprit 18 gadi. Tās jaunākās daļas, kas tikko parādījās pārdošanā, izstrāde tika sākta pirms 5 gadiem. Sižets turpina Devil May Cry 4 notikumus.

Nero Londonas ielās

Devil May Cry 5 (DMC5) kā spēlējamie tēli atgriežas Nero un Dante, tiekam arī iepazīstināti ar jaunu mistisku varoni sauktu par V. Katrs no viņiem ir unikāls ar savām taustiņu kombinācijām un īpašo atribūtiku. Nero ir Devil Breaker mehāniskā roka, Dantem – jaunievedums motocikls, kas veidots no monstru daļām, kamēr V palīdz mistiskie gari Griffon (putns), Shadow (liels kaķis) un Nightmare (milzīgs dēmons).

Uzlabojumus un atjauninājums apgādā jautrā meitene vārdā Nico ar savu busiņu. Viņas veikalā par iegūtajiem punktiem var iegādāties gan tēlu uzbrukumu kombinācijas, gan papildu kristālus, kas uzlabo dzīvību un enerģijas stabiņus. Tur piedāvā arī zelta acs kristālu, ar ko piecelties uzreiz pēc nāves. Šo vienreizlietojamo priekšmetu ierobežotā daudzumā var arī atrast spēles līmeņos, un vienu gabalu saņemat, kad palaižat DMC5 un pieslēdzaties Capcom serveriem. Ja gadījumā nepietiek virtuālās valūtas, tad jebkuru veikalā pieejamo lietu var iegādāties par īsto naudu. Itin bieži iespējams Nico izsaukt pat līmeņa vidū no Londonas stila telefona būdiņas. Zemāk ir neliels video par veikalā pieejamajām lietām, aplūkots arī foto režīms.

Video: Nico veikals un foto režīms

Atzīšos: spēlēšanas ziņā DMC5 ir plūstoša un – ja tā var teikt – stilīga. Tās dvēseles būtībā ir nevis vienkārši slaktēt elles mošķus un milzīgus bosus, bet darīt to ar stilu un vērienu, veicot skaistas uzbrukumu kombinācijas. Lieliski, ka DMC5 ļauj paņēmienus variēt, ka nepārtraukti spēles gaitā tiekam iepazīstināti ar jauniem pretiniekiem un ka varam nopirkt papildu kombo. Misijas ir arī pildāmas ar dažādiem tēliem.

Nico savā busiņā

Grafiski DMC5 izskatās lieliski un noslīpēti. Strādā plūstoši uz Xbox One S konsoles. DMC5 kopējā noskaņa ir starp apokaliptisku atvērtajā Londonas pilsētā un izteikti drūmu elles līmeņos. Gandrīz vienmēr nobeigumā ir kāds episks boss, kuram jāatrod sava īpašā pieeja, lai uzvarētu. Atšķirībā no citām spēlēm, katra Jūsu kļūda un nāve vai nu liek tērēt virtuālo naudu, atjaunojot veselības stabiņu daļēji vai pilnībā, vai arī izmantot zelta lodi. Kopā varat piepirkt dzīvības aptuveni trīs reizes, jo ar katru mēģinājumu cena sadārdzinās, līdz kļūst neticami augsta.

Zelta lodes pilnai stabiņa atjaunošanai ir pieejamas ierobežotā daudzumā. Tātad, ja valūta būs beigusies, tad nāksies mēģināt no iepriekšējā saglabāšanās punkta vai izvēlēties sākt līmeni pilnībā no jauna. Šāda pieeja sniedz papildu atbildības sajūtu par savu dzīvības stabiņu. Tā jūtama, pat spēlējot vidējā grūtības pakāpē. Pēc misijas iziešanas tiksiet apbalvots ar nopelnītajiem punktiem, tai skaitā stila punktiem, un saņemsiet novērtējumu.

Devil May Cry busiņš ar Nero

Nero ir, iespējams, labākais, kas vispār noticis ar sēriju Devil May Cry. Viņš ir jauns un enerģisks, pirmais tēls, kas uzsāk DMC5 stāstu. Nero izmanto savu mehānisko roku Devil Bringer. To var pielāgot pēc nepieciešamības: Nico veikalā izvēlēties dažādas konfigurācijas, piemēram, piešķirot varonim laika pārvaldību. Robota rokas varianti pievieno atšķirīgas kustības un ļauj ar to papildus veikt spēcīgus sitienus. Katras kustības izpildei ar zobenu ir jāizmanto atšķirīgs ritms – ikvienam pretinieku veidam jāatrod sava pieeja.

Nākamais tēls ir V. Savā būtībā viņš ir tumšais mistiķis, kurš darbojas vairāk attālināti – ar vārdu un maģijas spēku. V palīdz dēmoni, kas tieši iesaistās cīņā ar pretiniekiem. Varonis pats ar savām rokām haosā nepiedalās – pretiniekus slaktē pa gabalu. Uzbrukuma spēku, kā arī Ēnas un Grifona enerģiju nosaka speciāls spēka rādītājs saukts par Devil Trigger. Pakāpeniski spēles gaitā varēsiet uzlabot pumas veidīgā dēmona un putna jaudu.

Jaunais mistiskais tēls V

Kā pēdējais spēlējamais tēls jau DMC5 vidusdaļā iesaistās Dante, vecākais briesmoņu mednieks un pazīstamākais sērijas pārstāvis. No viņa ir jūtams spēks un jauda, bet to ir visgrūtāk apgūt pilnībā. Kā jaunievedumu Dante izmanto motociklu, kas veidots no elles mošķu daļām. Cīņu laikā mocis spēcīgi bliež pretiniekiem virsū ar visu savu jaudu un ar to var veikt dažādus akrobātiskus uzbrukumus.

Dantem kā veterānam tiek piedāvāts izvēlēties vienu no četriem cīņas stiliem – Gunslinger, Royal Guard, Swordmaster un Trickster, tādējādi dažādojot spēles procesu. Viņš var izmantot tuvos sitienus ar zobenu, ar rokām vai attālināti uzbrukt ar šauteni, musketi vai citiem ieročiem. Vēl, Dantem iegūstot noteiktu enerģijas stabiņu, uz kādu laiku var pārvērsties par sevišķi spēcīgu dēmonu.

Niknais Dante

No lietām, ko spēles gaitā ir grūti kontrolēt: kameras skata leņķis. Piemēram, bosu cīņā perspektīva var mainīties pēc izstrādāja Capcom ieskatiem. Tā, piemēram, mēģinot skriet pēc enerģijas kristāliem, kamera fokusēsies uz bosu, nevis uz mērķi. Taču šādas neērtības nemēdz būt bieži, un skats vairumā gadījumu ir pielāgots korekti.

Kopējais stāsta ilgums ir ap 12–15 stundām, lai izietu DMC5 vidējā grūtības pakāpē Devil Hunter. Taču kopā piedāvātas ir sešas, sākot no pašas vieglākās līdz pat ellīgai: Human, Devil Hunter, Son of Sparda, Dante Must Die, Heaven or Hell un Hell and Hell režīms. Tātad spēle atklāj jaunas šķautnes, paceļot pārbaudījumu un lietotājam cenšoties sasniegt arvien labāku vērtējumu. Tas nozīmē: DMC5 ir ļoti liela pārspēlēšanas vērtība. Aptuvenais pilnīgas iziešanas laiks varētu būt 30–60 stundas.

Nav mazsvarīgi: visas tēlu kombinācijas ir iespējams atklāt tikai pēc otrās, trešās pabeigšanas reizes. Ja esat Devil May Cry fans un trofeju mednieks, tad Jūs skatāties uz vienu no grūtāk iegūstamajiem 100 % jeb platīna trofejām pasaulē. Visu DMC5 sasniegumu nopelnīšanai Jums būs nepieciešams to iziet sešās grūtības pakāpēs ar augsto novērtējumu S. Piemēram, otrajā sāpīgākajā Heaven or Hell pretinieki ir aptuveni četras reizes spēcīgāki_par vidējo_. Tikmēr, izvēloties grūtāko Hell and Hell, spēlētājs mirst no viena elles mošķa sitiena!

Dante pret bosu Cavaliere Angelo

Sižeta ainas ir pietiekami izskaidrojošas, loģiski un hronoloģiski apraksta DMC5, tāpat katra tēla, notikumus. Stāsts sniedz arī negaidītus pavērsienus, it īpaši beigu daļā. Piebildīšu, ka cutscenes ir pietiekami kvalitatīvi izstrādātas un labi iestarpinātas spēlē – tās nav ne par garu, ne par īsu. Ainas, protams, var izlaist. Spēles būtībā un katrā tās vīlē jūtams ir stilīgums. Patstāvīgi mācoties, trenējoties un apgūstot tēlus, kļūsiet labāks.

DMC5 atalgo par lietoto stilu un klasificē Jūsu stilīgumu ar atzīmi no D (Dismal) līdz SSS (Smokin’ Sexy Style). Tātad ir svarīgi, vai izvairāties no pretiniekiem un nesaņemat sitienus un kādas kombinācijas ir veiktas. Pieminēšu, ka spēlē ir iestrādāts asinhronais daudzspēlētāju režīms un varat ēnas režīmā vērot, kā konkrēto līmeni veic divi citi cilvēki. Pēc misijas iziešanas ir iespējams novērtēt aplūkotos spēlētājus. Pārsteidza, ka DMC5 muzikāli mainās atkarībā no uzdevuma tipa un ka noteiktos elles līmeņos var skanēt smagāks roks, savukārt dažās misijās ir dzirdami dinamiski skaņdarbi ar enerģiskiem ritmiem. Pieņemu: tas ir domāts, lai spētu iekļauties spēles plūsmā un varētu veikt atbilstošus uzbrukumus.

Nero sniedz palīdzīgu roku V

Man, sērijas jaunpienācējam, sākuma līmeņi vidējā grūtības pakāpē šķita salīdzinoši smagi, jo bija jāpierod pie monstriem un elles mošķiem. It sevišķi sarežģīti likās pirmie bosi, kad pēc kārtas zaudēju vairākas dzīvības un apjautu, ka veselības atjaunošanas iespēja ir jāpērk par kristāliem. Zemāk: cīņas piemērs ar Nero Londonas sākuma misijā – tikai B (Badass) vērtējums.

Video: Nero cīņa Londonā

Kopumā DMC5 ir fantastiska hack and slash tipa spēle un viens no 2019. gada grāvējiem – noteikti pretendents uz gada labākā titulu. Tas pilda savu uzdevumu – lieliski izklaidē, sniedz pārdomātu stāstu un nepārtraukti dažādo procesu, variējot tēlus, pretiniekus un pastāvīgi mainot norises vietu. No mazām neērtībām var pieminēt kameras leņķa maiņu, kas darbojas pēc Capcom ieskatiem. Katrs spēlējamais tēls šķiet smalki izstrādāts un liek stāstā savu artavu. Noteikti varu rekomendēt DMC5: pilnvērtīga sērijas daļa, veidotāji ir godam pacentušies.

Apskatītā versija: Xbox One
Žanrs: action-adventure, hack and slash
Režīmi: single-player, multiplayer
Platformas: Xbox One, PlayStation 4, Windows
Izstrādātājs: Capcom
Izdevējs: Capcom
Iznākšanas datums: 08.03.2019.
Par apskata disku paldies: Gamestar.ee


genotsiid komentāri

Kaut gan tā nebija plānots, apskatu uzticēju biedram Eking, jo man šoreiz nepietika laika un enerģijas pašam rakstīt. Šeit tikai viegli iesaistos kā teksta redaktors un korektors. Ja ir iespējams brīvajā laikā piestrādāt un saņemt atalgojumu, tad Strike man diemžēl nav pirmajā vietā. Aizņemtās nedēļas dēļ DMC5 stāstu esmu izgājis vien 30 %. Viedoklis pagaidām: spēlei ir gan stils, gan substance. Lai arī nogurums neļauj gūt pilnu baudījumu, ir skaidrs, ka šis ir labs produkts.

Esmu liels sērijas pirmās daļas un it īpaši "ribūta" DmC piekritējs. Līdz ar to patīk jocīgais humors, kā DMC5 ir tik daudz. Sižeta ainas ir jāredz pašiem. Žēl, ka tās nevar apstādināt, lai, piemēram, paceltu tālruņa zvanu vai aizietu uz tualeti – poga Options/Start filmiņu izlaiž. Piekrītu, ka kamera ir būtiskākais trūkums. Cīņu laikā vislielākā bauda ir slānīt briesmoņus, uzmetot gaisā, apšaudot, tad piebeidzot ar vienu lielu asmens vēzienu, vienlaikus tiecoties pēc augstākā stilīguma vērtējuma.

Pie varoņa V dēmonu komandēšanas ir jāpierod, bet variācija spēles procesā ir patīkama. Tāpat ir "jāpiešaujas" pie vadības kopumā, kas prasa pastāvīgi spiest vairākus taustiņus vienlaikus. Kombināciju un uzbrukumu ir tik daudz, ka visu laiku jādomā līdzi. Gan jau atgriezīšos pie DMC5, kad būs vairāk brīva laika, ko veltīt spēlēm. Šeit varat izlasīt vēl vienu viedokli par, šķiet, kārtējo Capcom veiksmes stāstu.