SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Ice Age: Scrat's Nutty Adventure apskats

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv2019. g. 30. okt. 02:39
Ice Age: Scrat's Nutty Adventure apskats

Ice Age: Scrat's Nutty Adventure apskats

"Ledus laikmeta" varonis zobenzobu vāvere Skrets cenšas iegūt pēc iespējas vairāk riekstu sērijas jaunākajā spēlē.


Ievads

Nenoliedzami zobenzobu vāvere Skrets ir viens no populārākiem animācijas multfilmu "Ledus laikmets" varoņiem. Nebeidzamā kāre pēc riekstiem ir vairākkārtīgi nostādījusi viņu neveiklā situācijā un likusi mums bieži pasmieties par uzjautrinošām ainām.

Tomēr vairāk pazīstām "Ledus laikmeta" tēlus no animācijas filmām nekā spēlēm. Pieminēšu, ka pavisam ir izdotas piecas animācijas filmas, septiņas īsfilmas un jau piecas videospēles, ieskaitot jaunāko daļu.

Iepriekšējā spēle Ice Age: Continental Drift - Arctic Games tika izdota 2012. gadā, taču pēdējā vērā ņemamā Ice Age: Dawn of the Dinosaurs – pirms desmit gadiem.

Jaunākā sērijas daļa Ice Age: Scrat's Nutty Adventure (turpmāk – Ice Age) iznāca šī gada 18. oktobrī, un to ir izstrādājusi Just Add Water (Development) Ltd. Pieminēšu, ka Rīgā "Ledus laikmeta" šovs notika 2015. gada janvārī ar grandiozu izrādi Arēnā Rīga, ko apmeklēju kopā ar ģimeni. Tātad sērijas tematika man nav sveša.

Jaunākā Ice Age ir veltīta kristāla riekstu vākšanas mānijai. Spēles galvenā misija – vākt riekstus un pēc iespējas vairāk. Savā veidā Ice Age atgādina tādas kolekcionējamo priekšmetu sērijas kā Jak and Daxter, Spyro vai Lucky's Tale, tikai ar daudz raupjāku un nenoslīpētāku spēles procesu.


  • Zobenzobu vāveres riekstu mānija

Kristāla rieksti nedaudz atgādina pūķa Spyro dārgakmeņus, jo košā krāsa palīdz tos vieglāk ieraudzīt. Piedzīvojumu gaitā saskaramies ar niknām aizvēsturiskām būtnēm, pārdzīvojam nelaimes un atgriežam trūkstošās relikvijas to likumīgajās mājās. Ka jau pienākas, Skrets nerunā, bet savas emocijas pauž ar vāveres izsaucieniem pirmatnējā ledus laikmeta līmenī.

Spēle jaunākai auditorijai

Ice Age ir ģimenes spēle un domāta bērniem no septiņu gadu vecuma. Paši to pabeidzām ģimenes lokā, dažādās vietās padodot cits citam pulti. Piedalījās gan sieva, gan dēls, un viņi bija sevišķi priecīgi par spēli. Sešgadniekam tā ir pirmā spēle, kuras vadības grožus ar džoistiku viņam uzticēju, un, ziniet, dēlam iepatikās. Pēc viņa vārdiem: "Tēti, tā ir labākā spēle uz PlayStation!" Sākām ar vienkāršām vietām, kur ir jāsit kastes un jāspēj orientēties pasaulē.


  • Mamutu bars atgādina Manija ģimeni

Es pamazām piedāvāju grūtākas vietas ar lēkāšanu pa platformām, un lieta pamazām aizgāja. Dēls iemācījās cīnīties ar nelieliem pretiniekiem, kā vabolēm, pelēm un lidojošiem kukaiņiem. Tāpat viņš apguva dubulto lēcienu, lai pārvarētu garākas platforminga vietas. Pārsteigts vēroju ātro mācīšanās procesu.

Ice Age ir ļoti draudzīga mazākai auditorijai un piedāvā biežus kontrolpunktus pēc kārtējā šķēršļa pārvarēšanas vai neliela laika posma. Es pārņēmu vadības grožus nosacīti grūtākās vietās, kā pie bosiem nīlzirgiem Karlu un Franku vai krokodiliem. Citādi spēle ir salīdzinoši ļoti draudzīga un viegla. It sevišķi Ice Age vieglums ir jūtams, spēlējot pēc MediEvil, kurā pēc zaudējuma kārtējais līmenis ir jāsāk no sākuma.


  • Nīlzirgi Karls un Franks

Ice Age sastāv no četrām zonām: ledus klintis, ledus lauki, ledus alas un vulkānu kalni. Kopējais spēles laiks ir ap četrām līdz piecām stundām atkarībā no tā, vai uzticēsiet vadību mazākiem ģimenes locekļiem.

Nianses par spēli

Par Ice Age platforminga elementiem

Runājot par Ice Age problemātiskajām vietām, galvenā sastopamā nelaime – krasa skatu leņķu maiņa spēles laikā. Piemēram, kamera bieži patvaļīgi tiek pavērsta pret sienu vai neatbilstošu vietu. Ir nepieciešams neliels laika posms, lai labotu skata virzienu un raudzītos vēlamajā.

Vadība dažreiz ir nedaudz neveikla, taču kopumā apmierinoša. Spēlē bieži ir jācīnās ar maziem pretiniekiem, kā četrām piecām vabolēm vai krabjiem. Sadursmes ir īsas, bet salīdzinoši vieglas. Ienaidnieki ir izveidoti mazākai auditorijai un nenodara lielu kaitējumu.


  • Skrets krīt no kalna un lavierē starp riņķiem

Ejot kārtējo līmeni, parādās uznirstoši logi ar kontroles pamācībām, lai ziņotu, kā pārvarēt noteiktu vietu. Tas varētu būt vērtīgi mazākiem spēlētājiem vai – tieši pretēji – kaitinoši pieredzējušiem spēlētājiem. Parasti līmeņa beigās tiek parādīta neliela filmiņa ar Skreta dzīšanos pakaļ sevišķi vērtīgam riekstam. Pēc veiksmīgas relikvijas iegūšanas dodamies uz akmens pazemes mājām ielejā. No turienes var turpināt ceļot uz nākamo līmeni.

Ice Age spēles process cenšas katrā līmenī ieviest kādu jaunu vadības mehānismu, piemēram, dubulto lēcienu, ātro lēcienu caur apļveida riņķiem, kastu vilkšanu vai palēcienu augstumā no alām. Sevišķi labas sajūtu ziņā ir zonas, kur var šļūkt no ledus vai akmens kalniņiem.


  • Braucot pa upi, Skretam dzenoties pēc kārtējā rieksta

Jāatzīst, ka, neskatoties uz spēles neveiklo vadību un skatu leņķu maiņām, Ice Age pietiekami labi izklaidē. Personīgi vēlētos, lai galaprodukts būtu krietni labāk noslīpēts. Diemžēl tādus iemīļotus varoņus kā Maniju, Djego, Eliju, Persiku, Ediju un Krešu neredzēsim. Spēlē ir pāris vietas, kurās attālināti varam ieraudzīt mamutu ģimeni.

Par riekstu vākšanu un spēles nobeigumu

Ice Age ir veidota uz dziņa Unity un pēc sava dizaina izskatās grafiski vienkārša, taču dažbrīd ledus kalni un alu skati priecē acis. Personīgi saskāros ar pāris kļūmēm, kad lecot zobenvāvere izkrita cauri zemei, kā arī vienreiz iesprūda starp līmeņiem. Pieminēšu, ka maksimālais nepieciešamais riekstu skaits, lai palielinātu dzīvību, ir pieci tūkstoši rieksti.


  • Platforminga elementi

Iegūstot minēto daudzumu, var saņemt maksimālo dzīvības apjomu un atslēgt visus attēlus galerijā. Ice Age neatalgo spēlētāju par vēl vairāk riekstu iegūšanu pēc šāda apjoma, un līmeņi netiek jelkādā veidā slēgti atkarībā no riekstu apjoma. Tātad vēl lielāka graužamā iegūšana tālāk jau ir sava prieka pēc.

Pēc spēles iziešanas tika savākti ap septiņiem tūkstošiem riekstu. Ice Age nobeigums ir īss un piedāvā nelielu filmiņu. Piebildīšu, ka tā ir tiešām īsa, satur zobenzobu vāveri un kārtējo pārsteiguma momentu. Pēc stāsta iziešanas var turpināt pārspēlēt līmeņus: meklēt statuetes, plāksnes, kā arī iziet slepeno līmeni.

Kopumā

Negaidiet no Ice Age pārdabiskus brīnumus: tā ir lineāra piedzīvojumu spēle ar bērnišķīgu, jaunākai publikai domātu sižetu. Tā koncentrējas uz viegli uztveramu, mazākiem lietotājiem saprotamu spēles procesu. Ice Age ir samērā draudzīga, spēlējot ģimenes lokā. Līmeņi ir kopumā viegli izejami.

Jaunākā Ice Age spēle nav lieliski noslīpēts platformers, taču tā sagādāja prieku. Lielākās apskata autora pretenzijas ir pret nevaldāmām skatu punktu maiņām, kas arī traucēja dažādu platformu šķērsošanas un mīklu risināšanas gaitā. Protams, vēlētos, lai Ice Age būtu vairāk notestēta pirms izdošanas un nebūtu sastopamas arī nedaudzās ieraugāmās grafikas kļūdas. Visumā: īsa un patīkama ģimenes spēle.

Īpašs paldies Bandai Namco Entertainment par sniegto apskata kodu. Spēle tika testēta uz PlayStation 4 bāzes modeļa.

Izdošanas datums: 2019. gada 18. oktobris
Izstrādātājs: Just Add Water (Development) Ltd.
Izdevējs: Outright Games Ltd.
Žanrs: Action-adventure
Režīms: Vienspēlētāja
Platformas: PlayStation 4, Xbox One, PC un Switch