Iespaidi: The Case of the Golden Idol (Demo)

Iespaidi par pašmāju detektīvu spēli

10.Oktobris 2021 22:19
Eking

Ievads

Nesen Strike rakstīja par pašmāju spēli The Case of the Golden Idol, ko veido divi latviešu izstrādāji. Es iemēģināju tās demo, kurā bija četras dažādas izmeklēšanas scēnas. Izmēģinājuma versija ir pieejama PC platformā Steam. Spēles pilno versiju ir plānots izdot nākotnē.

The Case of the Golden Idol ir detektīvu jeb dedukcijas spēle ar mīklu elementiem. Būtībā spēlētājam uzdevumus ir visai vienkāršs – jāatklāj iesaistīto personāžu pilnie vārdi, norises vieta, notikumi un precīza nozieguma gaita. Lai atrastu pavedienus, ir jāpēta nozieguma vieta, klikšķot ekrānā. Tātad point and click piedzīvojumu spēle, kurā galvenais uzdevums ir atklāt noziegumu, ievietojot teikumos vai tukšos lodziņos pareizos vārdus.

Pēc spēlētāja vēlmes, pavedienus var arī paslēpt – tie vairs nemirgo zelta krāsā. Vienā nozieguma vietā ir pieejama viena notikuma vieta vai vairākas jau grūtākiem noziegumiem. Visi noziegumi ir savā starpā saistīti.

Iespaidi par The Case of the Golden Idol

The Case of the Golden Idol demo versija ir sava veida iestrāde, kas piedāvā aplūkot spēles iespējas un uzzināt, kāda tā varētu būt nākotnē. Ir iekļautas tikai četras izmeklēšanas. Spēle ir veidota pikseļu grafikas noformējumā, kas visumā labi ataino 18. gadsimta stilistiku. Personīgi prasījās, lai piedāvāto scēnu krāsu gamma būtu sulīgāka un pati spēle nebūtu tik pelēcīga. Demo versijā nav garu ievada vārdu vai īsa nozieguma apraksta, kas atklātu vairāk par notikumiem. Ir viens īss teikums par noziegumu, un izmeklēšana var sākties. Nozieguma scēnā spēlētājam tiek piedāvāts izmantot divus nozieguma atklāšanas mehānismus – Exploring un Thinking. Pētīšanas zonā spēlētājs atklāj pavedienus, savukārt domāšanas zonā ir jāmēģina atrisināt noziegumu.

The Case of the Golden Idol spēlētājam nesaka daudz priekšā, pašam ir jāatklāj noziegums no A līdz Z, mēģinot ievietot tukšo lauciņu vietā dažādus nozieguma variantus. Man prasījās, lai spēle piedāvātu kādu vienkāršu ieteikumu vai mājienu sistēmu, ja atrisinājumā ir ieviesusies kļūda. Teiksim, tiek dots mājiens, ka dedukcijas mīklā ir viena kļūda. Varētu izcelt ar sarkanu kļūdaino vietu. Tā šāda mājienu sistēma varētu būt pieejama noteiktu reižu skaitu, kas ļautu atklāt ko vairāk par noziegumu, ko spēlētājs pats neapzinās. Citādi sanāk tāda kā visu variantu minēšana, ja pavisam nav skaidrs nozieguma motīvs. Šādu ieteikumu vai pavedienu sistēmu, piemēram, piedāvā POWGI puzzle spēles, kas ar sarkanu krāsu izceļ nepareizos risinājumus, minot vārdus vai mēģinot atminēt pareizos burtus.

Es noskatījos vienu no spēles autora Andreja Kļaviņa The Case of the Golden Idol tiešraidēm, kas demonstrēja piedāvāto mīklu risināšanas gaitu konkrētām scēnām. Godīgi sakot, spēle izskatījās daudz interesantāka, kad autors aprakstīja notikumus, aplūkoja dedukcijas iespējas un piedāvāja dažādus risinājumus.

Kopumā

Personīgi uzskatu, ka spēlei ir potenciāls un iespējas izlauzties plašāk, jo detektīvu un dedukcijas žanrā nav sevišķi daudz jaunu spēļu šobrīd. Taču tādā gadījumā ir jābūt piedāvātām vismaz 20-30 dažādām noziegumu scēnām un vajadzētu nedaudz vairāk aprakstītus notikumus neliela ievada stāsta vai attēlu formā. Ideālā variantā spēle varētu tikt papildināta ar pavedienu sistēmu. Kopumā man patika The Case of the Golden Idol demo versijas iestrādes. Cerēsim, ka autori ar savu unikālo spēli spēs izlauzties jau tā piepildītajā Indie segmentā.

160 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!