Apskats: The Sinking City

Detektīvu žanra spēle, kas neko nepasaka priekšā.

8.Augusts 2019 14:01
Eking

Īsumā

The Sinking City (TSC) ir piedzīvojumu izmeklēšanas spēle atklātā pasaulē, kas iedvesmojusies no slavenā amerikāņu šausmu autora H. F. Lavkrafta darbiem. TSC ir izstrādājusi studija Frogwares, kas ir pazīstama ar Šerloka Holmsa sērijas spēlēm, un darbu publicējusi Bigben Interactive. Spēle ir izdota 2019. gada 27. jūnijā uz platformām PlayStation 4, Xbox One un Microsoft Windows. Nintendo Switch versija būs pieejama vēlāk 2019. gadā, bet precīzs izdošanas datums vēl nav zināms. [caption id="attachment_892" align="aligncenter" width="1024"] Grimstošā pilsēta[/caption]

Šausmu detektīvs atvērtā pasaulē

Galvenais varonis ir detektīvs Čārlzs Rīds, kurš ieradies fiktīvajā Oukmontas pilsētā Masačūsetsā, kas cieš no nepieredzētiem plūdiem. TSC darbība risinās 1920. gados. Detektīvam ir jāatrod plūdu avots un jāizskaidro anomālijas iemesli. Līdzīgi kā nesen apskatītajā spēlē Sea of Solitude galvenais varonis var pārvietoties pa pilsētu ar laivu starp dažādiem tās kvartāliem, kā arī neapplūdušās pilsētas vietās soļot ar kājām.  
[caption id="attachment_894" align="alignnone" width="1024"] Pārvietošanās ar laivu pa Oukmontu[/caption] Detektīvs Čārlzs veic dažādu lietu izmeklēšanu un cenšas atrast atbildes uz noslēpumainām mīklām. Viņam ir šausminošas vīzijas, kas palīdz atrast lietas pavedienus. Skats ir no trešās personas, un darbība notiek atvērtā pasaulē septiņos reģionos. Sižeta gaitā ir iespējams iegūt dažādus lietu iznākumus atkarībā no veiktajām izvēlēm sarunās un izvērtētiem pierādījumiem, kurus izmeklētājs var interpretēt dažādos veidos. Tādējādi var arī mainīties lietas virzība un arī galvenais aizdomās turamais. [caption id="attachment_883" align="alignnone" width="1024"] Detektīva vīziju lietošanas spējas[/caption] Tā kā atvērtā pasaule ir samērā liela, tad ir pieejami arī ātrie ceļojuma punkti. Jāpiemin, ka spēles ielādes ir ļoti lēnas – pārvietojoties starp kartes punktiem vai ielādējot kādu vietu, ir mokoši ilgi jāgaida. TSC datu ielāde var aizņemt no minūtes līdz divām. [caption id="attachment_887" align="alignnone" width="1024"] Oukmontas pilsētas karte[/caption]

Intuīcija pirmajā vietā

Galvenā valūta ir patronas, kas ir pieejamas ļoti ierobežotā daudzumā un kas būtībā visu laiku jāskaita. Galvenie pretinieki ir neizskaidrojami mošķi, kas var parādīties, kad detektīvu pārņem vīzijas. Staigājošajiem, rāpojošajiem un citādā veidā kustošajiem ienaidniekiem ir bieza āda. Lai tos pieveiktu, dažreiz ir jāiztukšo aptvere un jānomaina vairāki ieroči. Kad patronas beigušās, ir jāmetas bēgt vai jāaizvelk sapiera lāpstiņa un jāiesaistās tuvcīņā. Būtībā cīņu sistēma ir kaitinoša un nav pietiekami izstrādāta, ir grūti tās gaitā ātri nomainīt ieročus – ir bieži sevi jāārstē, pat spēlējot vieglākajā grūtības pakāpē. [caption id="attachment_889" align="alignnone" width="1024"] Kārtējā lieta atrisināta[/caption] Patronas, aptieciņas un citus priekšmetus var veidot no iegūtiem resursiem. Spēle nav intuitīva: piemēram, es ilgi mēģināju saprast, kā jāaktivizē aptieciņa. Sanāk, ka nepietiek ar tās izvēli, bet paralēli jātur L2+R2, lai priekšmetu izmantotu. Piemēram, lai uzkāptu uz sliekšņa vai kastes, vajag spiest trīsstūrīti, nevis vienkārši kāpt uz pakāpiena. Būtībā TSC dažādos tās aspektos nav intuitīva, un būs jāpiedomā darbības, ko veikt, kā pārvietoties un kur vispār ir nākamais izmeklēšanas punkts. Tātad spēlētājam būs jālieto krietna intuīcijas un loģiskās spriešanas deva, lai virzītos sižeta gaitā.

The Sinking City līdzības ar citām detektīva žanra spēlēm

TSC atgādina Murdered: Soul Suspect atklātā pasaulē, kas sakausēta ar Šerloka Holmsa sērijas spēlēm. “Grimstošā pilsēta” patiks tiem, kurus aizrauj detektīvu spēles bez skaidrām norādēm, kur jādodas tālāk un kas spēlētāju vilktu aiz rokas cauri sižetam. Piemēram, nākamais pavediena galamērķis var būt māja vai celtne jebkurā kartes vietā. Tā vienīgais mājiens, ka, iespējams, ēka ir īstā – sevišķa skrāpējuma atzīme uz durvīm vai ieejas. [caption id="attachment_885" align="alignnone" width="1024"] Pētot Grimstošo pilsētu[/caption] Būtībā nākamie pavedieni ir jāizsecina ar intuīciju, kā arī jāizvērtē pierādījumi un ar arhīvu palīdzību jāmeklē turpmākie pavedieni. Kad nākamais izmeklējuma punkts atrasts, tad darbība risinās pēc līdzīgas formulas – ierasties galamērķī un veikt apkārtējās vides izpēti. Ja tajā ir sastopami citi personāži, tad jāaprunājas ar tiem. Pagrabos un citās baisās vietās, visticamāk, vajadzēs cīnīties ar mošķiem. Kad pierādījumi ir atrasti, tad varēsim iegūt nozīmīgus pavedienus. Tādējādi iegūstot jaunas norādes, galvenais varonis ar dedukcijas palīdzību atklāj jaunu pierādījumu vai nozīmīgu lietas faktu. [caption id="attachment_886" align="alignnone" width="1024"] Lietas pavediena meklēšana[/caption] Parasti izmeklējamā vietā līdzīgi Murdered: Soul Suspect ir jāizsecina nozieguma vai notikumu secība, kas ļauj šķetināt tālākās lietas virzības gaitu. Bieži ir jāpēta izmeklējamā vieta ar aktivizētu redzes maņu, lai tālāk varētu virzīties no tagadējās izmeklēšanas vietas uz jau nākamo. Piebildīšu: ja ir aktivizēts īpašais skats, tad ir lielāka iespēja, ka uzbruks paralēlās pasaules mošķi.

Grafika un spēles stilistika

Grafiski un stilistiski TSC ir lieliski ieturēta 20. gadu stilā – pilsēta, interjers un apkārtajā pasaule ir veidota vienotā stilistikā. Galvenās pretenzijas ir pret veiktspēju – pārvietojoties pa pilsētu, spēle manāmi piebremzē apkārtējās vides dinamikas dēļ. Tādēļ galvenam varonim blakus pēkšņi parādās nejauši garāmgājēji. [caption id="attachment_884" align="alignnone" width="1024"] Sejas animācija[/caption] Jāmin, ka sejas animācijas ir diezgan briesmīgas un tikai retā seja ir izveidota ar gaumīgu stilu (kā, piemēram, senā priesteriene). Pat galvenā varoņa Čārlza sejas animācija neizskatās īsti labi izveidota. Turpretī, piemēram, klasiskajā detektīva žanra spēlē L.A. Noire (2011) no Team Bondi sejas animācija ir izstrādāta krietni augstākā līmenī.

Spēles nianses

Balss aktieri dialogus ierunājuši gana labā līmenī. TSC pavadošā fona mūzika ir arī ieturēta klasiskā žanra stilistikā un ļauj uzburt šausmu caurvijošu sajūtu. Bieži pārņem uztraukums vai baiļu sajūta, viesojoties kādā pagrabā un baidoties no kārtējās vīzijas ar šausminošām pavadošajām skaņām. Ir jūtams uztraukums – ja nu pēkšņi līdzās parādās vēl monstri. Darba kopējais garums ir aptuveni 15–25 stundas atkarībā no tā, cik raiti veiksies izmeklēšanas gaita. TSC bez galvenām misijām vēl ir daudzi papildu uzdevumi, ko šķetināt un pētīt. Spēles noslēgumā ir iespējams izvēlēties vienu no diviem līdz trīs nobeigumiem. Varbūt būs pieejami tikai divi iznākumi, jo, šķetinot lietas spēles beigu daļā, var arī kādu nobeigumu nobloķēt ar veiktajām izvēlēm. [caption id="attachment_891" align="alignnone" width="1024"] Dedukcijas lietošana[/caption]
Tāpat sarežģīta mēdz būt pierādījumu meklēšana, it sevišķi, ja ir palaista garām kāda maza nianse vai neatrasts kāds obligāts pavediens. TSC nesaka priekšā un nepiedāvā palīdzību pat tad, ja esat sapinušies lietas virzībā un jau pāris stundas skraidāt apkārt, meklējot un cenšoties iekustināt izmeklēšanas gaitu.

Kopumā

Kopumā TSC ir viduvēji laba piedzīvojumu, izmeklēšanas spēle atklātā pasaulē ar šausmu elementiem. Galvenie iebildumi ir pret veiktspēju – ja tā būtu pietiekama optimizēta, baudījums jau būtu krietni lielāks. Viens no TSC sarežģītākiem momentiem ir nākamās izmeklējamās vietas atrašana. Tādēļ pirmās lietas bija diezgan grūti izmeklēt. TSC ir iepītas diezgan daudz dažādas izvēlnes un iestrādāti neskaidri dizaina elementi, ko spēlētājam pašam būs jāsaprot. Viens no lielākajiem un patīkamākajiem spēles pārsteiguma elementiem ir diezgan krāšņi izveidotā zemūdens pasaule. Rezumējot TSC nemaz nav tik smādēdama, ja reiz ir spējusi noturēt raksta autora uzmanību ar sižeta līkločiem līdz pat spēles beigām. Šāda veida detektīva žanra spēles kā TSC ir uz rokas pirkstiem skaitāmas. Patiks tiem, kam ir tuvi tādi detektīvu žanra darbi kā L.A Noire, Murdered: Soul Suspect un sērijas Sherlock Holmes spēles. Apskatītā versija: PlayStation 4 Izdošanas datums: 2019. gada 27. jūnijs Izstrādātājs: Frogwares Dzinis: Unreal Engine 4 Izdevējs: Bigben Interactive Žanrs: Action-adventure, survival horror Režīmi: Vienspēlētāja Platformas: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

58 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!