SākumsForumiJaunsUzdevumiVeikalsSpēlesLīderi
Decoration background

Ieskats: The Last of Us Part II

genotsiidgenotsiidgrupāStrike.lvStrike.lv2020. g. 1. jūn. 16:01
Ieskats: The Last of Us Part II

Ieskats: The Last of Us Part II

Vēl izveicīgāk un nežēlīgāk.


Iespaidi ir balstīti uz aptuveni 2 stundās pabeidzamu fragmentu PS4 spēles pirmajā pusē. Visticamāk, ja cītīgi sekojat līdzi informācijai par The Last of Us Part II (turpmāk – TLoU2), jau esat redzējuši video, kas parāda lielu daļu zemāk aprakstītā. Kaut gan galarezultāts nav tik niansēts cik E3 2018 ietveros demonstrētajā spēles procesa materiālā, atšķirība no pirmās The Last of Us, ko silti iesakām izmēģināt, tik un tā ir milzīga. Kā tieši, uzzināsiet, lasot tālāk.

Jaunas kustības un plašāka pasaule

Stāsta fragments seko līdzi galvenajai varonei Elijai, nu jau 19-gadniecei dodoties uz netālu slimnīcu, lai atrastu sievieti vārdā Nora. Viena no pirmajām teritorijām pa ceļam ir visai atvērta (ierasta parādība TLoU2). Neskaitot izdemolēto veikalu, caur kuru tajos nonākam, daži brīvi izpētāmie kvartāli piedāvā veselas 4 ēkas, no kurām trīs ir neobligātas sižeta attīstībai. Tomēr diez vai gribēsiet palaist garām tur atrodamos labumus, jo pastāvīgi taču trūkst resursu!

Pirmā krustojuma kreisajā pusē ir bārs, ko apdzīvo saujiņa inficēto – daži skrējēji un klikšķētāji, ko labi pazīstam no The Last of Us. Ja Elija ārā netaisīs nekādu troksni, pelējušie radījumi turpinās reiz cilvēku pilnajā iestādē tirināties un radīt atbaidošas skaņas. Savukārt pa labi atrodas biroju ēka, uz kā otro stāvu var uzrāpties pa trepēm lifta šahtā, priekšā saņemot slēgtas durvis un virvi. Lai tiktu pie labumiem aiz slēdzenes (vairs asmeņus nelietojam), ir jāizmanto Elijas jaunās akrobātiskās prasmes.

Vispirms virve ir jāpārmet pāri āra sijai, lai aukla vertikāli nokarātos lejup, tad uz tās jāuzlec virsū un ar šūpošanos caur izsistu stiklu jāiekļūst slēgtajā konferenču telpā pie munīcijas, materiāliem priekšmetu darināšanai un atstāta dokumenta, kas palīdz labāk saprast TLoU2 pasauli. Šajā rindkopā uzskaitītās darbības pirmajā spēlē nemaz nebija iespējamas. Jā, tagad varone vairumā apstākļu var brīvi palēkties, nospiežot “krustiņu”, gluži kā Uncharted. Daudzas aizas nemaz nav iespējams šķērsot bez ieskrējiena un atsperšanās no zemes.

Un kas tad ir obligātajā ēkā, uz kuru varam pa taisno doties, citur nepiestājot? Fizikas mīkla ar konteineru uz riteņiem, slīpu rampu un vārtiem, ko ir iespējams atrullēt ar ķēdi un kas nefiksējas vietā. Droši vien jau izdomājāt tās risinājumu.

Drīz, pēc pamatīgas izmirkšanas, uzzinām, ka Elija beidzot prot peldēt un ka iespēju var izmantot arī maskēšanās nolūkos. Tāda pati funkcija ir arī pusgarajai un garajai zālei, kas atrodas teju visur dabas pārņemtajā ASV pilsētā Sietlā. Ilgi gan tajā netupēsiet.

Gudrāki ienaidnieki un draudīgi mīluļi

TLoU2 jaunums: bieži ir jāliek Elijai nogulties un rāpot pa zemi Ghost Recon stilā, lai tikai ienaidnieki sievieti nepamanītu. Protams, tas ir arī veids, kā izlīst cauri zemām spraugām vai patverties, piemēram, kāda kravas auto apakšā. Līdzīgi kā zālē, kas mūsu varoni maskē tikai daļēji, slēpšanās Metal Gear Solid manierē ir vien pagaidu risinājums, jo pretinieki savās sargu patruļās rūpīgi pārbauda vairumu vietu, kur kāds varētu slēpties, it sevišķi tad, ja kaut vienreiz esam nodevuši savu klātbūtni.

Parasti tas notiek, kādam ienaidniekam atrodot sava kolēģa līķi, tad skaļi nobļaujoties: “Ak dievs, viņa nogalināja [noslepkavotā cilvēka vārds akuzatīvā]! Sadalieties un sameklējiet pārkāpēju!” No tā brīža teritorijā vai telpā krietni pieaug spriedze un visu iesaistīto reakcijas laiks.

Lavīšanās un konfliktsituācijas ar citiem izdzīvotājiem spēlē lielu lomu The Last of Us, un otrajā sērijas daļā mākslīgais intelekts atrodas pavisam citā attīstības līmenī. Lielākoties vairs nevar visu dienu slēpties vienā vietā un lēnām, metot pudeles un citus uzmanības novēršanas līdzekļus, ap to pašu stūri sagrābt upurus un pārgriezt rīkles visai ienaidnieku vienībai.

Viens no lielākajiem jaunieviestajiem lavīšanās draudiem ir suņi, kas prot saost Eliju. Sievietes klausīšanās režīmā tad parādās viņas smakas taciņa, ko jebkurš četrkājainais mīlulis apstiprina ar riešanu un sekošanu tai. Parasti labākā stratēģija ir sunim un saimniekam, kamēr abi kopā dodas patruļā, iemest ar vienu molotovu, pretiniekiem degot un kliedzot nāvējošās sāpēs. Jā, TLoU2 ir ļoti vardarbīga spēle, turklāt šajā ziņā biedējoši reālistiska.

Agri vai vēlu atklājam savu pozīciju. Pretinieki tad cenšas ar apšaudēm varoni noturēt aiz tā paša aizsega un ielenkt. Kad viens no viņiem nokļūst pārāk tuvu, lieti noder TLoU2 jaunais izvairīšanās paņēmiens. Spēles vadība ir gandrīz identiska pirmajai sērijas daļai, taču ar taustiņu L1 tagad var parocīgi palēkties uz kādu pusi, lai, piemēram, pretiniekam neizdotos sievieti sagrābt vai sadragāt viņas galvaskausu ar tuvcīņas ieroci. Skarbi.

Trakie un militāri noskaņotie

Neskaitot jau minētos inficēto tipus, pa ceļam uz slimnīcu saskaramies arī ar kaitinošajiem stalkeriem – radījumiem, kas spēlē paslēpes un cenšas nemanāmi uzbrukt –, kuri Elijai piedāvā “atsvaidzinošu” peldi kanalizācijā.

Drīz pēc tam sieviete personīgi iepazīstas ar grupējumu vārdā Seraphites jeb “rētām”, kā šī reliģiskā kulta locekļus daudzi ir pieraduši saukt. Runa ir par izdzīvotājiem, kas pēcpandēmijas pasaulē izvēlas piekopt viduslaiku cienīgu dzīvesveidu, taču ar kārtīgu devu vājprāta.

Dabai pietuvinātie indivīdi cīņās citus biedrus informē ar visādiem svilpieniem, ātri saskaņojot Elijas atrašanās vietu. Atšķirībā no sievietes, kura izmanto modernus šaujamieročus, rētas labprātāk uzbrūk ar lokiem un visādiem primitīviem instrumentiem. Kā ierasts, nāves rīki ir uzlabojami pie darbgaldiem ar pasaulē atrastajām detaļām, taču šoreiz vienkāršāk, toties vizuāli iespaidīgāk.

Kā uzzinām pēc īsas un spraigas epizodes daudzstāvu autostāvvietā, dažiem no kultistiem ir ļoti bieza āda un cieti kauli, padarot viņus krietni draudīgākus par parastajiem Washington Liberation Front (WLF) kaujiniekiem jeb vilkiem, ar ko saskārāmies līdz šim un kurus atkal satiekam pie slimnīcas. Ar šo stāsta gabaliņa noslēgumu varat paši labi iepazīties, noskatoties video zemāk:

Atšķirībā no kultistiem vilki šķiet kā īsti cilvēki, vienai no kareivēm pat stāstot citam par savu bērnu, kurš gaida mājās. Protams, minētajā video Elija viņu drīz cietsirdīgi nogalina ar šāvienu galvā, kas raidīts no varones pistoles ar uzliktu paštaisītu klusinātāju. Un tie ir tikai ziediņi! Elijas motivāciju drausmīgajai rīcībai uzzināsiet tikai līdz ar pilnās versijas nonākšanu pašu rokās 19. jūnijā. Centīsimies jums sniegt Strike.lv viedokli par TLoU2 nedēļu pirms spēles parādīšanās veikalu plauktos.

Liels paldies PlayStation Latvija par iespēju agrāk iepazīties ar Sony nākamo grāvēju!

Izklausās tiešām cietsirdīga spēle. Bet tāda ir izdzīvošanas cena.