SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Apskats: Marvel's Iron Man VR

genotsiidgenotsiidgrupāStrike.lvStrike.lv2020. g. 19. jūl. 17:17
Apskats: Marvel's Iron Man VR

Apskats: Marvel's Iron Man VR

Pieredzējušiem VR lietotājiem.


Virtuālās realitātes jeb VR spēles var iedalīt trijās kategorijās. Pirmkārt, ir mazāki brīnumi, kas pabeidzami dažos vakaros un/vai piedāvā vienkāršu procesu īslaicīgai izklaidei, piemēram, Job Simulator. Šajā rāmī liktu arī lielāku spēļu bonusa režīmus speciāli VR brillēm. Otrkārt, pastāv t. s. premium VR produkti cenā ap € 40, piemēram, Blood & Truth. Tie ir radīti speciāli lietošanai ar brillēm un kustību vadību un piedāvā garāku sižeta līniju. Treškārt, eksistē augstākā plaukta VR spēles (nē, nerunāju par erotiskajām) – AAA –, kur vienīgais piemērs prātā nāk Half-Life: Alyx.

Marvel's Iron Man VR ir jaunākais otrās kategorijas darbs, ko izdod Sony platformai PSVR. Galvenajā lomā ir kādreizējais ieroču magnāts, tagadējais labdaris supervaronis Tonijs Stārks jeb Dzelzs vīrs, kuru daudzi droši vien pazīst no Holivudas filmām, citi – no Marvel komiksiem. Kādā jaukā dienā, lidojot savā privātajā lidmašīnā, mūs pārsteidz ļaundare, kura sevi iepazīstina kā “pagātnes spoku” (drīz tiek saukta vienkārši par Ghost).

Pretiniecei lietojot modificētus uzbrukuma dronus, ko reiz izgatavoja Stark Industries, greznais lidojošais transportlīdzeklis tiek neatgriezeniski bojāts. Atlikušajā pirmās nodaļas pusē Tonijam ir jāieģērbjas savā metāla kostīmā, jāatšaudās no pretiniekiem un jāizglābj meitene. Pēc tam, protams, seko dzīšanās pakaļ pāridarītājai pa visu pasauli.

Iron Man VR sižets ir 2020. gadam pārsteidzoši tradicionāls – bez uzspiesta “progresīvuma”. Ja esat redzējuši kaut dažas amerikāņu supervaroņu filmas, tas, visticamāk, liksies ārkārtīgi neoriģināls, pilns ar tipisko 12+/PG-13 humoru. Nekādu dziļumu negaidiet, ja vien par tādu neuzskatāt pastāvīgu klausīšanos tajā, cik slikts cilvēks Stārks reiz bija, jo ražoja lielās ļaunās aizsardzības sistēmas. Vēēēē (ievietot neapmierināta mazuļa čīkstienu)! Kopumā nevar sūdzēties, jo savu funkciju dot iemeslu spēlēt sižets pilda labi.

Lidot un šaut

Jūsu rīcībā ir jābūt pultīm PlayStation Move, jo bez tām diez vai būtu iespējams darīt Iron Man VR prasīto. Noteikti neieteiktu to mēģināt kā savu pirmo VR spēli, jo šeit ir neatsverama laba koordinācija. Neskaitot mierīgās runāšanas un izpētes daļas (starp citu, ļoti labs balss aktieru darbs), kur pārvietojamies teleportējoties, konfliktu laikā kustēšanās notiek brīvi, lidojot trīs dimensijās. Dzelzs vīrs lieto raķešu paātrinātājus savās plaukstās un pēdās, tāpēc, attiecīgi, ar pultīm imitējam dažādas roku pozīcijas, lai stūrētu savu varoni vēlamajā virzienā, un spiežam gaiļus, lai darbinātu dzinējus.

Lidošana ir ļoti intuitīva, bet kustību devēju neprecīzās dabas dēļ var nestrādāt tieši tā, kā vēlamies, piedevām pastāvīgi ir jālabo skata virziens ar trijstūra un apļa podziņām, lai nebūtu jāgriežas riņķī un jāpinās vados. Ievada treniņu līmenis skaidri parāda, cik ilgā laikā pabeidzam posmu un kāds būtu optimālais rezultāts. Bet tas taču nav viss, jo Dzelzs vīrs ir cīnītājs! Pa vidu lidošanai ir jācilā rokas, lai tēmētu un šautu pa pretiniekiem, kas drāžas apkārt kā mušas.

Protams, vienlaikus tēmēt un stūrēt ar rokām nav iespējams, tāpēc ir pastāvīgi jāpārslēdzas starp abām darbībām, ik pa laikam sevi palidinot, lai, pirmkārt, turētos gaisā (drīkst arī piezemēties) un, otrkārt, izvairītos no ienaidnieku šāvieniem. Ja jums ar kustību koordināciju viss ir kārtībā, lieta drīz sanāk automātiski. Kas droši vien nepadosies arī citiem (ne tikai man), ir pārslēgšanās uz varoņa sekundāro ieroci, proti, izsekojošajām raķetēm. Tās tiek iedarbinātas, saliecot plaukstas uz leju. Diemžēl, atsākot tēmēt, Iron Man VR to saprot kā roku izlocīšanu uz augšu un pārslēdzas atpakaļ uz standarta šaujamo. Labāk būtu bijis ieroču maiņai lietot vienkāršu pogas spiedienu.

Lai gan var mēģināt spēlēt no sēdus stāvokļa, tādā gadījumā, piemēram, dīvāna spilveni un roku balsti maisās pa vidu, tāpēc labāk ir nostāties kājās vienā punktā (skaidri norādīts) un brīvi kustēties ar rokām un ķermeņa augšdaļu. Šāda pozīcija arī atvieglo dažādu kustību, kas ir ievietotas, lai atpūtinātu no lidošanas un šaušanas, izpildi, piemēram, vārtu atbīdīšanu vai sišanu. Jebkurā gadījumā šī ir spēle, kas kārtīgi izkustina tās lietotāju.

Plānas bruņas

Runājot par Iron Man VR daudzveidību, jāatzīst, ka agri vai vēlu 7–8 stundās, kas nepieciešamas stāsta pabeigšanai, jums, visticamāk, apniks atkauties no tās pašas saujiņas dronu veidu. Jā, spēles process pēc VR produktu standartiem ir salīdzinoši mehāniski sarežģīts un saistošs, tomēr ne pietiekami, lai šķistu aizraujošs pēc desmitās atšaudīšanās no uzmācīgajiem bezpilota lidaparātiem.

Pavisam mulsinoša liekas izstrādātāju izvēle atkārtoti izmantot lielu daļu līmeņu, tikai mazliet pamainot apstākļus un uzdevumus, kaut gan Iron Man VR gandrīz 50 GB izmērs liktu sagaidīt daudz augstāku dažādību. Piemēram, Šanhaju apmeklējam veselas trīs reizes, nemaz nerunājot par Tonija centrālo mītni. Tur izvēlamies stāsta uzdevumus un neobligātos pārbaudījumus, uzlabojam tērpu un izklaidējamies ar minispēlēm. Diemžēl ar agresīvā paskata sporta auto un motocikliem, kas kārdinoši stāv garāžā, tā arī nekad nesanāk “izgāzt”.

Iron Man VR pamatīgi pietrūkst kaut kādu t. s. amerikāņu kalniņu sekciju, kaut kādu situāciju, kas nebūtu tikai lidošana un šaudīšanās. Tikai uz spēles beigām tā atkal paliek interesanta, piedāvājot padarīt ko citādāku un beidzot iepazīstinot kaut kādus sižeta līkločus. Neskaitot vienveidīgo procesu, var piesieties arī Iron Man VR tehniskajai daļai. Pēc PSVR standartiem spriežot, ar dzini Unity darbinātā spēle izskatās pieklājīgi, taču nereti uz bāzes PS4 pieklibo veiktspēja. Par laimi, ne tik stipri un bieži, lai veicinātu sliktu dūšu. Arī regulārie ielādes ekrāni var sākt “besīt”, ilgstot līdz pat 2 minūtēm atsevišķos gadījumos.

Kopumā

Marvel's Iron Man VR ir diezgan laba virtuālās realitātes spēle, kas ļauj sajusties kā supervaronim, piedevām daudz pārliecinošāk nekā būtu iespējams bez brillēm un kustību sensoriem. Tā ir arī sarežģītāka par tipiskajiem VR produktiem, jo no lietotāja prasa labu koordināciju, liekot darīt vairākas lietas vienlaikus. Diemžēl spēlei pietrūkst daudzveidības, daļa satura tiek izmantota atkārtoti, un pastāv nelielas tehniskās problēmas.

Žanrs: shooter
Spēlētāju skaits: 1
Platforma: PS4 (PS VR obligāti)
Izstrādātāji: Camouflaj
Izdevējs: Sony Interactive Entertainment
Par apskata kodu paldies: PlayStation Latvija
Izdošanas datums: 03.07.2020.