SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Titan Quest Anniversary Edition apskats

HomērsHomērsgrupāStrike.lvStrike.lv2020. g. 22. jūl. 21:24labots 2022. g. 23. jūl. 13:30
Titan Quest Anniversary Edition apskats

Titan Quest Anniversary Edition apskats

Spēle, kuru vajadzētu izmēģināt jebkuram RPG spēļu žanra fanam.

No Grieķijai līdz Ķīnai... un tālāk.

Tālajā 2006. gadā Iron Lore Entertainment izlaida spēli ar nosaukumu Titan Quest. Tā ir izometriska, hack 'n slash ARPG spēle, un ja jūs kaut ko tādu jau esat spēlējuši, tad laikam zināt, ko gaidīt. Mēs izveidojam savu varoni un klikšķinam uz pretiniekiem, lai tos nogalinātu un iegūtu pieredzi. Laika gaitā mēs kļūstam arvien stiprāki un atveram arvien vairāk dažādu metožu, kā nogalināt vēl vairāk pretinieku. Pēc kaujām mēs savācam zeltu un cita veida laupījumu, kā arī dažāda veida ieročus, kas padarīs mūs par vēl efektīvāku kaujinieku. Nevar aizmirst arī par veselības un enerģijas dzirām, kuras mēs dzersim kā Makss Peins dzer viskiju, tātad - ļoti daudz un ļoti bieži. Bet kas būtu, ja tam visam pievienot klāt senās Grieķijas, Ēģiptes un Ķīnas mitoloģiju elementus? Rezultāts ir Titan Quest.

Ar nožēlu jāatzīst, ka šī bija pēdējā spēle, kuru izlaida izstrādātāji Iron Lore, un viņu studija vēlāk tika slēgta. Par laimi, pēc vairākiem gadiem sēdēšanas putekļainā plauktā, tiesības uz Titan Quest franšīzi pārgāja pie kompānijas Nordic Games (tagad, THQ Nordic), un 2016. gadā viņi izlaida paplašināto Anniversary Edition, kas krasi uzlaboja oriģinālu spēli.

Spēles laikā mūsu varonis apskries pusi pasaules.

Sensenos laikos pār pasauli valdīja titāni - spēcīgu un ļaunu radību rase. Kad ieradās dievi, titāni uzsāka ar tiem cīņu. Tam sekoja briesmīgs karš, kas galu galā beidzās ar titānu mūžīgo ieslodzījumu un dievu uzvaru. Bet, tradicionālajā sižeta pavērsienā, titāniem izdodas pārvarēt ieslodzījumu - tie izbēg un ātri vien sāk radīt haosu visā pasaulē. Monstri sāk parādīties no nekurienes, debesis satumst un savulaik labvēlīgās mitoloģiskās radības sāk uzbrukt cilvēkiem. Šeit arī sākas mūsu tā saucamais kvests. Savu piedzīvojumu laikā spēlētājs apmeklēs tādas eksotiskas lokācijas kā Seno Grieķiju un tās kukurūzas laukus, Ēģipti, Babiloniju, Lielo Ķīnas mūri, un daudzas citas vietas.

TQ ir 3D spēlē, kas tiek spēlēta no izometriskā skatu punkta, līdzīgi kā Diablo franšīzes spēlēs. Pretinieki skrien pretī spēlētājam, un viss, kas jums ir jādara, ir jānoklikšķina uz tiem un jātur pirksts uz peles, līdz tie nomirst. Peles labā poga un "karstie taustiņi" (hotkeys), ļauj izmantot īpašās spējas un dziras, jeb potions. Kad galvenā varoņa dzīvība vai enerģija sāk iet uz beigām, viss, kas ir jādara, ir jānospiež karstais taustiņš, un varonis iztukšos kādu no pieejamām dzīvības vai enerģijas dzirām.

Šeit nav nekādas klašu sistēmas. Spēles laikā spēlētājam būs jāizvēlas divas meistarības, pirmā - 2. līmenī, otra - 8. līmenī. Šīs meistarības principā ir lieli prasmju koki ar vairākiem speciāliem atzarojumiem. Katru reizi pēc jauna līmeņa sasniegšanas spēlētājs iegūst 3 iemaņas punktus, kas tiek izmantoti, lai iegādātos jaunas un uzlabotu esošās prasmes. Ar katru jauni līmeni tiek piešķirti arī pāris atribūtu punkti, kas ļauj uzlabot maksimālo dzīvības un enerģijas daudzumu. Lai varētu iemaņu punktus ieguldīt meistarību prasmēs, no sākuma ir jāatslēdz nepieciešamais meistarības līmenis. Šeit man radās problēma, jo pat tiekot līdz spēles beigām es nepaspēju atvērt visas meistarību prasmes. Izskatās, ka 3 iemaņas punkti tomēr ir par maz!

Minotauri, zombiji, dēmoni, burvji, maģiskas dievības - tie ir tikai daži no ienaidniekiem, pret kuriem cīnīsities.

Gandrīz katrā pilsētiņā, kā arī dažās citās vietās, varēs sastapt tirgotājus un burvjus. Tieši pie viņiem varēs pārdot nevajadzīgos krāmus, un to vietā nopirkt kaut ko noderīgu, piemēram, jaunus ieročus, maģijas skruļļus, bruņas, vai dziras. Laiku pa laikam spēlētājam tiks piedāvāti dažāda veida mini kvesti, kuru izpilde dos papildus naudiņu un citus labumus. Šie kvesti bieži vien būs samērā vienkārši un monotoni, piemēram "ej nogalini šo briesmoni, kurš terorizē mūsu ciematu", vai "ej un atrod manu dēlu blakus esošajā mežā". Katrā pilsētā ir atrodami arī vēsturnieki un dažāda veida dzejnieki, kas veltīs jums bezmaksas vēstures lekcijas un dzejas.

Kā tas ir raksturīgs šāda stila spēlēm, pareizs aprīkojums ir būtisks spēlētāja panākumiem, un savu piedzīvojumu laikā jums būs jāapgādā sevi ar pareizo ekipējumu, lai pārvarētu mitoloģisko radījumu uzbrukumus. Šeit var izvēlēties galvas, roku un kāju bruņas, vienu gredzenu uz katras rokas, kā arī vienu ieroci katrā rokā. Lielai daļai priekšmetu un ieroču, ko sabāzīsiet kabatā pēc neskaitāmām kaujām, būs dažādu līmeņu retumi, kas ir ātri identificējami, pavērojot objekta nosaukuma krāsu. Noteikti ieroči jau būs apburti ar uzlabojumiem, un spēles laikā tos varēs uzlabot vēl vairāk. Tas tiek darīts, izmantojot piekariņus un relikvijas. Tie ir ļoti vienkārši lietojami un sniegs spēlētājam tādus "apgreidus" (uzlabojumus) kā paaugstinātu spēku, izturību pret noteikta veida uzbrukumiem, palielinātu vitalitātes kaitējumu jūsu ieročiem un vēl daudz ko citu.

Gredzeni arī mēdz būt ļoti noderīgi. Kā es jau minēju, spēlētājs var nēsāt tikai vienu gredzenu uz katras rokas, tādēļ inventārā būs jātur noteikts gredzenu skaits, lai tos varētu uz vietas ātri nomainīt un uzmaukt, kad tas būs nepieciešams. Gredzeni bieži vien piešķir papildus pretestību pret noteiktiem uzbrukumiem, tāpēc, ja redzi kādu ienaidnieku vai boss-līmeņa ļauniņo, kas nodara daudz indīga kaitējuma, vienkārši uzmauc pāris mantas ar indes pretestības efektu, un vari droši doties kaujā.

Pilsētas nodrošina jauku pārtraukumu no kaujām, kā arī dot iespēju nopirkt ko noderīgu.

TQ reizēm mēdz būt pat ļoti grūta, jo daži pretinieki spēj nogalināt spēlētāju vien pāris trāpījumos, ja tam nav piemērota ekipējuma, lai novērstu vai mazinātu viņu specifisko kaitējumu. Par laimi, ja mūsu varonis tiek nogalināts kaujā, tas vienkārši no jauna atgriežas pēdējā kontrolpunktā, nezaudējot neko, izņemot nedaudz pieredzes, kā arī kripatiņu savas cieņas. Jāsaka, ka spēlētājs mirs diezgan bieži pat Normal grūtības līmenī, taču, tiklīdz jūs beidzot piebeigsiet spēli, jums būs iespēja to darīt atkal, šoreiz jau Epic un Legendary grūtības pakāpēs, kas, ja godīgi, man nelikās par pārāk pievilcīgu ideju. Protams, var izvēlēties jaunas meistarības un jaunas varoņa prasmes, taču jūs tik un tā cīnīsieties ar vieniem un tiem pašiem ienaidniekiem, un staigāsiet cauri vienām un tām pašām alām un ielejām.

Runājot par grafiku, tā joprojām ir diezgan laba. Ūdens izklīst, ejot tam cauri, un spēlētāja personāžs atstāj aiz sevis atspiedumus, ejot pa sniegu vai smiltīm. Kaut arī ne visas spēles lokācijas ir pārlieku lieliskas, tās visas noteikti ir savā veidā skaistas. Sava kvesta laikā es vairākas reizes apstājos, lai novērtētu un nofotografētu kādu ūdenskritumu vai stāvo kalnu, uz kura tobrīd stāvēju. Der paslavēt arī spēles skaņas celiņu, kurš pavadīja manu varoni ar katram reģionam atbilstošu mūziku. Par laimi es nesaskāros ar nekādām tehniskām problēmām vai kukaiņiem, izņemot 2 vai 3 reizes, kad mans personāžs iestrēga sienā, un man nācās teleportēties atpakaļ uz pēdējo apmeklēto pilsētu, lai sevi atbrīvotu.

8/10

Kopumā Titan Quest Anniversary Edition ir kaut kas, kas jums noteikti būtu jāspēlē, ja esat šī žanra cienītājs. Ja jūs tas neesat, es joprojām iesaku jums vismaz noskatīties pāris videoklipus, lai pārdomātu. Jā, šeit pastāv dažas problēmas, un sižets noteikti neliks jums just neko īpašu. Taču, neskatoties uz to, šī spēle ir jautra, atkarību radoša, un tā rada izaicinājumu, ko būtu izbaudījis pat varenais Spartas valdnieks Leonids.

Titan Quest Anniversary Edition ir pieejama uz Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch un Android platformām. Iekš Steam to var iegādāties šeit.

Titan Quest - Anniversary Edition - Release Trailer #titan-quest-anniversary-edition