SākumsUzdevumiJaunsVeikalsSpēlesLīderiIzpēte
Decoration background

The Tarnishing of Juxtia apskats

HomērsHomērsgrupāStrike.lvStrike.lv31. jūl. 22:30labots 5. aug. 21:55
The Tarnishing of Juxtia apskats

The Tarnishing of Juxtia apskats

Atjaunojiet pasaules kārtību šajā Dark Souls iedvesmotajā spēlē!

Castlevania: Symphony of the Night nenoliedzami ir 90. gadu spēļu šedevrs, kas ir plaši uzskatīts par vienu no labākajām PS1 konsoles spēlēm, kas jebkad izdotas. Cīņas pret ļaunuma spēkiem, jaunu ieroču un spēju iegūšana, piekļuve iepriekš neaizsniedzamām vietām un pārvēršanās par lidojošu sikspārni vienmēr spēja radīt kārtīgu iespaidu. Iespējams, ka tieši šī iemesla dēļ izstrādātāji mūsdienās cenšas atjaunot tās sajūtas, kuras viņiem radās, spēlējot šāda tipa spēles. Kompānijas paņem kādu oriģinālu ideju, pievieno tai klāt kripatiņu nostaļģijas un iegūst savdabīgu vecā un jaunā hibrīdu. Manā radarā nesen parādījās kas jauns - The Tarnishing of Juxtia no izstrādātājiem Actual Nerds. Tā ir spēle, kas savus iedvesmas avotus nēsā uz piedurknēm, bet vai to ir vērts uzspēlēt? Vai to var uzskatīt par ideālu desertu tiem, kas jau sen ir izspēlējuši cauri visam Elden Ring spēles saturam? Tas un vēl vairāk tiks noskaidrots, lasot šo rakstu.

Liels paldies izdevējam Mastiff par spēles apskata kopijas nodrošināšanu.

fVGXy9Q.jpeg

Dažādiem ienaidniekiem būs dažādi uzbrukuma modeļi, tāpēc ir svarīgi vienmēr saglabāt modrību.

The Tarnishing of Juxtia ir 2D (divdimensiju) piedzīvojumu un RPG žanra spēle ar “Metroidvania” elementiem. Kas tie ir par Metroidvania elementiem, jūs vaicājat? Tā vietā, lai vienkārši pārvietoties no kreisās uz labo pusi, slaktējot vienu pretinieku pēc otra (kā, piemēram, nesen izdotajā un lieliskajā Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge spēlē), Metroidvania žanra spēles liek spēlētājam izpētīt strukturētu spēļu pasauli, kas ir pilna ar nelineāriem ceļiem starp daudzām un dažādām lokācijām. Sava spēles procesa gaitā spēlētājs uzlabo savus ieročus, aprīkojumu un spējas, pakāpeniski atbloķē jaunas un vēl neredzētas vietas, kā arī cīnās ar vairākiem boss-līmeņa ienaidniekiem.

The Tarnishing of Juxtia (turpmāk – TToJ) notikumi risinās vietā ar nosaukumu Dvīņu valstība. Džukstija ir tīrības dieviete, kas valda pār viņas pašas radīto zemi, ko sauc par Sentspiru. Tā ir harmonijas, prieka, kā arī miera un kārtības pilna zeme. Vismaz, tā tas bija, līdz kāds Džukstijas radinieks - Drēlijs, Pusmēnesspīkas valstības dievs - saņēmās iznīcināt visu to labo, ko Džukstija bija radījusi. Starp abām karaļvalstīm sākās karš, un Džukstija galu galā nonāca zaudētāju pusē pēc tam, kad tika nodota, būdama vien soļos līdz uzvarai.

Uzvarējis šajā cīņā, Drēlijs izlaida pāri tuvākajām zemēm Aptraipīšanu — postošu un indīgu slimību, kas sāka neapturami izplatīties plašajā Dvīņu valstībā. Ja šis ļaunums netiks apturēts, tas iznīcinās visu dzīvo un atstās pasauli novārtā. Cerībā beidzot apturēt šo ļaunumu, Džukstija izveido spēlētāja galveno varoni – androgēnu būtni, sastāvošu no baltiem pārsējiem, kurai ar burvju spēku palīdzību tika dota dzīvība un ķermenis. Saņemot dzīvības dāvanu, spēlētājam tiek dots uzdevums palīdzēt svētajai dievietei apturēt Drēliju, kā arī pašu Aptraipīšanu, pa ceļam stājoties pretim spēcīgiem un ļoti bīstamiem ienaidniekiem.

uPbFs2E.jpeg

Šajā spēlē ir bieži jāizvairās no vairākiem uzbrukumiem pēc kārtas.

Jūs pavadīsit gandrīz visu laiku pētot milzīgo, taču šajā gadījumā diezgan lineāro Dvīņu valstību, kas stiepjas pāri desmitiem dažāda lieluma istabām un zonām. Spēles pasaule ir gandrīz pilnībā atvērta izpētei, un neskatoties uz tās vienveidīgām takām, spēlētājs tiek aktīvi mudināts meklēt dažnedažādus labumus, kas ir bieži vien paslēpti spēles līmeņos. Dažkārt spēlētājs atceļos pie strupceļa vai kāda cita šķēršļa, un, lai tiktu tālāk, tam būs nepieciešams atrast kādu noteiktu atslēgu vai īpašu priekšmetu, kas ļautu piedzīvojumiem turpināties tālāk. Apmaldīties šeit nu nekādi nesanāks, pateicoties spēles detalizētai kartei, kas spēlētājam ir pieejama jebkurā laikā, tādejādi vienmēr ļaujot atrast pareizo ceļu bez jebkādām īpašām grūtībām.

Spēlētājs iegūst sev augstāku līmeni un kļūst stiprāks, pieveicot ienaidniekus klasiskā RPG spēļu veidā. Kad kāds pretinieks tiek nogalināts, tas nomet “plankumus”, spēles naudas valūtu, un laiku pa laikam arī kādu aizsarg bruņu gabalu. Savāktos plankumus jeb naudu vēlāk var izmantot pie īpašām attīroša ūdens strūklakām, kuras ļauj par maksu nostiprināt sava galvenā varoņa spējas. Kopumā šeit ir 6 aspekti, kurus ir iespējams uzlabot. Tie ir spēks (lielo ieroču bojājumu apjoms), veiklība (bojājumu apjoms mazākiem ieročiem, piemēram nažiem), vitalitāte (spēlētāja veselības punktu un bruņu daudzums), izturība (izturības jeb “stamina” atjaunošanās), gudrība (manas resursa atjaunošanās) un visbeidzot, inteliģence (maksimālais manas resursa daudzums un maģijas veikto bojājumu intensitāte).

ekB35Uy.jpeg

Par laimi, ne viss un ne visi šajā spēlē mēģinās spēlētāju nodurt.

Pašā sākumā galvenais varonis ir vājš, un tam trūkst vispārēja spēka un maģisku relikviju. Bet tas jau ir pašsaprotami. Laika gaitā, cīnoties ar visāda veida radījumiem un ēku lieluma bosiem, spēlētājs kļūst aizvien prasmīgāks un bīstamāks. Tomēr gatavību kaujai simbolizē ne spēks vien! TToJ izstrādātāji ir sagādājuši mums ļoti daudz dažādu ieroču, un katru no tiem var pielietot kādā īpašā veidā. Šeit ir zobeni, naži, kā arī milzu āmuri, rapieri, šķēpi, āķi, misiņa dūres, un daudz kas cits. Kā piemēru šeit var pieminēt tieši āmurus - tie veic lielu bojājumu daudzumu, taču to vēzēšana aizņem nāvīgi ilgu laiku. Ņemot vērā šajā spēlē esošo ienaidnieku skaitu, šāds vājums mani atstāja pārāk neaizsargātu, un āmuri man nelikās pārāk noderīgi daudzās spēles daļās, it īpaši bosu cīņās.

Gandrīz visus ieročus ir iespējams uzlabot un padarīt vēl bīstamākus, apmeklējot speciālus veikalus un kalējus, pie kuriem ir iespējams pārdot sev nevajadzīgo un piepirkt veselu lērumu jaunu mantiņu, ar kurām slaktēt pazemes radījumus un citus pretekļus. Starp citu, runājot par slaktēšanu…

ss_45170d5598592766e05fa3f6c0a9bc53455a2c7c.1920x1080.jpg

Bosu cīņas vienmēr pavada fantastiskas ainavas un lielisks skaņu celiņš. Pāris sakāves arī nav retums.

Runājot par slaktēšanu, šajā spēlē tiks slaktēti ne tikai ienaidnieki, bet brīžiem arī pats spēlētājs, jo grūtības pakāpes ziņā TToJ mēdz nedaudz atgādināt kulta Dark Souls franšīzes spēles, kuras ir plaši pazīstamas ar saviem nežēlīgiem pretiniekiem un slaveno “You Died” pēcnāves ekrānu. Kopumā šai spēlei ir diezgan sarežģīts grūtības līmenis, un, lai to pārvarētu, ir ļoti svarīgi apgūt ienaidnieku galvenos uzbrukuma veidus. Ja tomēr gadās nomirt, spēlētajam vienmēr tiek dota iespēja atgūt savus sakrātos plankumus, tādejādi mazinot dusmu izpausmes. Ienaidnieku uzbrukumu bloķēšana ir pieejama tikai ar īpašiem maģiskiem priekšmetiem, kuri tiek iegūti vēlāk. Tā vietā no briesmām var izvairīties, metot kūleņus, līdzīgi kā izstrādātāju From Software spēlēs, tādās kā Dark Souls un Elden Ring.

Dvīņu valstības ienaidnieki nekad negaida savu kārtu un vienmēr uzbrūk visi kopā, padarot kūleņu mešanu tik vien svarīgāku. Baigi kaitinoši ir pretinieki ar attāliem uzbrukumiem, kuri apšauda spēlētāju bez apstājas jau un tā ar mošķiem pārpildītās vietās. Nebūtu jau nekas traks, ja vien šie pretinieki nespētu šaut uz spēlētāju ārpus redzamā ekrāna! Tas notika biežāk, nekā es vēlētos, taču ar laiku es iemācījos pa pusei paredzēt ienākošās bultas un lāzerus, līdzīgi kā Neo no Matrikss sērijas filmām, taču pats fakts paliek aktuāls – reizēm spēlētāju pievils pati spēle, nevis pāragrs kūlenis.

Zaļā izturības statusa josla sarūkst ar katru sitienu, lēcienu un mesto kūleni, tāpēc spēlētājam ir nepārtraukti jāuzrauga šī statusa josla cīņu laikā. Agresīvāki spēlētāji var izmantot TToJ unikālo Energy Rush (Enerģijas Pieplūduma) mehāniku un tās priekšrocības. Veicot četrus secīgus sitienus ienaidniekam pēc kārtas, enerģijas josla ekrāna apakšējā kreisajā pusē piepildās, un aktivizējoties tā piešķir spēlētāja manas resursam un izturībai acumirklīgu reģenerāciju efektu. Šāds enerģijas uzplūdums ļauj jums izkļūt no nepatikšanām un ātrāk pieveikt kādu sarežģītu pretinieku, liekot uz īsu brīdi neuztraukties par izturības un manas izsīkumu.

zxGTUaK.jpeg

Skaistās ainavas sniedz jauku atelpu no nežēlīgām kaujām.

Grafiski spēle izskatās lieliski. Lai gan tā nav pirmā spēle kas sev ir izvēlējusies pikseļu grafikas estētiku, tai noteikti ir izdevies saglabāt oriģinalitātes un personīgā stila izjūtu. Galvenais varonis vienmēr izskatās nepārspējami foršs savās bruņās, un spēles monstri ir detalizēti, kaut arī ne pārāk unikāli. Spēles foni ir ļoti skaisti animēti, un tajos ir redzami daudzu dažādu krāsu sortimenti, kas ir patīkami izskata ziņā, un tajā pašā laikā atspoguļo spēles tumšo atmosfēru. Kopumā, elpu aizraujošās vides lielā mērā aizēno pat pašu sižetu. Lai gan šī spēle sākas Dvīņu valstības pelēkajos un vienveidīgos gaiteņos, nepaiet ilgs laiks, līdz ko paveras jaunas zonas, piepildītas ar patiesi meistarīgiem pikseļu grafikas mākslas darbiem.

Ja TToJ skaņu celiņš būtu maltīte, tas būtu meistarklases cepetis. Episkā orķestra mūzika burtiski saviļņo dvēseli ar savām tumšām pieskaņām, kas izceļ bosu cīņas kā nekas cits. Vissvarīgākais ir tas, ka šīs spēles mūzika nekad neaizmirst atzaroties. Tā nav melanholiska vien - tā iedvesmo un virza tevi uz priekšu pretī uzvarai. Jā, spēles grafika un mūzika priecē, taču kopumā TToJ īsti nenes neko jaunu vai pārāk unikālu. Šī spēle reti pārsteidz, ja vien runa neiet par tās vizuālo noformējumu. Tie, kas gaida kādu grandiozu revolūciju Dark Souls līdzīgo spēļu žanrā, to šeit neatradīs. Tā visa vietā ir atrodama kāda sasodīti laba RPG spēle kas, manuprāt, tomēr ir jūsu laika vērta.

ss_22266973488b56717741cb5be9abf584e2319a2d.1920x1080.jpg

8/10

Īsāk sakot, man piegāja pie sirds tas, ko izstrādātājiem Actual Nerds ir izdevies sasniegt ar The Tarnishing of Juxtia. Tā ir ļoti branga spēle, neskatoties uz to, ka to kavē pāris problēmas. Samērā gluds spēles process, iespaidīga grafika un pieņemams stāsts padara to par cienīgu šī žanra papildinājumu. To varētu nosaukt par oriģinālu ideju trūkumu, taču manuprāt The Tarnishing of Juxtia ir ļoti labs piemērs spēlei, kas paņēma labākās daļas no vairākiem citām spēlēm un apvienoja tās vienā, kvalitatīvi sameistarotā produktā, kura pieveikšanai būs nepieciešamas aptuveni 10 stundas. Ja esat Metroidvania, Dark Souls līdzīgu spēļu un platformeru žanru cienītājs, šī ir spēle, kuru jums derētu izmēģināt. Ja ne tagad, tad noteikti ar kādas atlaides atnākšanu.

The Tarnishing of Juxtia ir pieejama ekskluzīvi Steam platformā.

The Tarnishing of Juxtia | Launch Trailer

#the-tarnishing-of-juxtia