SākumsUzdevumiJaunsVeikalsSpēlesLīderiIzpēte
Decoration background

Squad apskats

HomērsHomērsgrupāStrike.lvStrike.lv22. jūl. 21:21labots 27. jūl. 20:35
Squad apskats

Squad apskats

Laiks mesties ierakumos šajā neprātīgi taktiskajā tiešsaistes spēlē.

Pastāv spēles, kuras spēj nobiedēt pat zinošākos spēlētājus. Spēles, kuras ir tik sarežģītas, ka liek smadzenēm vārīties jau pirmo pāris līmeņu laikā. Taču bieži vien var novērot arī pretējo. Ikdienā vairumam cilvēku nav daudz pacietības, un videospēļu nozare nav izņēmums. Šķiet ka mūsdienās spēles pārlieku daudz vada spēlētājus aiz rokas, un ar lieliem, spilgtiem burtiem saka priekšā, kas ir jādara tālāk. Kara simulācijas spēle ar nosaukumu Squad, no izstrādātāju kompānijas Offworld Industries, kā izskatās, ir atradusi kārtīgu vidusceļu. Pagāja veseli 6 gadi, līdz Squad beidzot pameta Early Access (Agrīnās Piekļuves) programmu iekš Steam. Sākotnēji šī spēle tika izlaista 2015. gada decembrī - tad tajā vēl pat nebija neviena transportlīdzekļa, taču kopš tā laika Squad un tās izstrādātāji ir nogājuši ļoti garu ceļu.

Vai ir vērts stāties plecu pie pleca ar savu komandu un uzspēlēt šo kara spēli? Laiks to noskaidrot.

20_Squad_V3_Field.png

Kaujas laukā neviens necīnās viens. Sadarbība šajā spēlē ir uzvaras atslēga – pamācība, ko ātri vien jāiekaļ galvā!

Squad ir taktiska, militārās simulācijas spēle, kas tiek spēlēta no pirmās personas skatu punkta. Šajā tiešsaistes spēlē liels uzsvars ir uz reālismu, kas nozīmē, ka šeit pietiks ar vienu vai divām labi novietotām lodēm, lai spēlētāju nolīdzinātu līdz ar zemi. Ieroču dizains, to sajūta un atsitiens tika veidoti tā, lai tie pēc iespējas vairāk līdzinātos realitātei. Šī reālistiskā rakstura dēļ pirmās pāris stundas iekš Squad var šķist mulsinošas un spēj pat nedaudz iebaidīt daļu no spēlētājiem. Šī spēle noteikti nav paredzēta visiem, taču neskatoties uz to, es noteikti nevēlos, lai šī pieredze izklausītos sliktāk, nekā tā patiesībā ir. Pat neskatoties uz tās trūkumiem un dažkārt sarežģīto raksturu, Squad ir viena no labākajām taktisko šūteru žanra spēlēm. Turklāt, tājā ir pieejami pamācības līmeņi, kas var palīdzēt iesācējiem iepazīties ar galvenajām spēles iezīmēm.

Šeit noteikti nebūs jāizlasa vesela rokasgrāmata, lai spētu pārlādēt savu ieroci, to es noteikti varu apsolīt.

Šeit priekšroka tiek dota komandas spēlei - būt vientuļam vilkam šeit nebūs izdevīgi. Lai gan tādas franšīzes kā Call of Duty ir vairāk pielāgotas “viena cilvēka armijas” tipa spēlētājiem, Squad izmanto citu pieeju. Uzsākot savu spēles procesu, spēlētājam ir obligāti jāpievienojas kādai no pieejamām komandām, jāidentificē komandas līderis, un jāseko katram viņa solim. Komandas līderis ir kāds, kurš ir jāuzklausa un jāciena. Tieši viņš dod pārējiem karavīriem pavēles, saka kur doties un ko darīt, kā arī būvē nocietinājumus un bāzes. Sadarbojoties ar komandas līderi, spēlētājs veido uzbrukumu stratēģijas un iet pretim kopīga mērķa sasniegšanai. Par laimi, Squad kopiena ir ļoti draudzīga un ir gatava palīdzēt, ja ir radušies kādi jautājumi, tāpēc šeit jauniņos neviens novārtā neatstās.

Līdz ar to, vissvarīgākais šīs spēles aspekts ir komunikācija starp komandas biedriem. Piemēram, spēlētājiem bieži ir jākoordinē savi uzbrukumi, jāinformē sava komanda par ienaidnieka vienību pozīcijām, jālūdz nodrošināt sev aizsega uguni, jāpieprasa papildus munīcija, un tā tālāk. Šajā spēlē ir stingri nepieciešams izmantot austiņas un adekvātu mikrofonu, lai spētu pilnībā izbaudītu autentisku karalauka jucekli. Jāsaka, ka mīluļiem papļāpāt šeit noteikti nebūs skumīgi!

ss_5c80e67f894d776aa528c3550c202ec0c3ee27c0.1920x1080.jpg

Runājot no pieredzes, vislabāk ir rīkoties akurāti, īpaši stipri aizaugušās un ļoti atklātās vietās. Ienaidnieki bieži mēdz uznirt no nekurienes.

Squad koncentrējas uz liela mēroga cīņām, kas risinās 100 spēlētāju serveros, kas ir sadalīti uz 50 pret 50. Spēles centrā ir Advance and Secure (Virzīšanās uz priekšu un ieņemšanas) režīms, kurā uzvar tā komanda, kura spēj kontrolēt noteiktus kartes kontrolpunktus ilgāku laiku nekā ienaidnieka komanda. Pārņemot sev ienaidnieka kontrolpunktus, tas zaudēs biļetes, un pirmā komanda, kas zaudē visas savas biļetes, zaudē ari pašu raundu. Katrs raunds var ilgt līdz pat stundai, un gandrīz katrs no tiem ir piepildīts ar desmitiem Holivudas scenāriju cienīgiem momentiem, kas rodas dabiski, koordinējot uzbrukumus ar citiem spēlētājiem. Klāt tam nāk vēl 6 citi spēles režīmi ar dažādiem mērķiem, piemēram, Invasion (Iebrukuma) spēles režīms, kurā uzbrūkošajai komandai ir jāieņem visi aizsargu komandas kontrolpunkti. Destruction (Iznīcināšanas) spēles režīmā vienai komandai ir jāuzspridzina visi pretinieka komandai piederošie slēpņi, kas ātri vien kļuva par manu mīļāko režīmu, augstā spriedzes līmeņa dēļ.

Kā jau varētu gaidīt šādā taktiskā spēlē, spēlētāju rīcībā ir milzum daudz ieroču, transportlīdzekļu un cita militārā aprīkojuma. Šaujamieroču arsenāls ir patiesi iespaidīgs, taču to izvēli galvenokārt ietekmē frakcija, kurā spēlētājs atrodas, jo katrai no tām ir savi specifiskie ieroči, transportlīdzekļi un ekipējums. Iekš Squad kopumā ir 9 militārās frakcijas, un lielākā daļa no tām ir balstītas uz reāliem militāriem grupējumiem, piemēram, Austrālijas, Lielbritānijas, Kanādas, ASV, Krievijas un Tuvo Austrumu tradicionālajiem bruņotajiem spēkiem, kā arī dažādu veidu nemiernieku grupējumiem.

ss_6fabf783d6897ad15486b2051c997d9f9a8f2ab0.1920x1080.jpg

Tas, kas citās spēlēs varētu būt tikai vienas misijas triks, ir standarta parādība iekš Squad. Lūgt uguns atbalstu no tankiem un citām bruņumašīnām saviļņo kā nekas cits.

Kaujas laukā ir ļoti svarīgi zināt savas stiprās un vājās puses, un par laimi Squad piedāvā ļoti noteiktas karavīru lomas, no kurām spēlētāji var izvēlēties sev vispiemērotāko. Šīs lomas ir iedalītas 4 galvenajās grupās – Pavēlniecības un Atbalsta grupa, Komandas grupa, Uguns Atbalsta grupa, un Speciālistu grupa. Mediķi, piemēram, ir daļa no Pavēlniecības un Atbalsta grupas, un viņiem ir jāvelk savus ievainotos komandas biedrus prom no briesmām un jāsniedz tiem palīdzība. Apkalpes locekļi un piloti ir daļa no Komandas grupas un atbild par bruņumašīnu un helikopteru vadīšanu. Spridzinātāji ir daļa no Uguns Atbalsta grupas, un, kā norāda pats grupas nosaukums, tie ir lieliski piemēroti spēlētājiem, kuri vēlas kaut ko uzlaist gaisā.

Viens no jebkura militāra konflikta pamatkomponentiem ir lokācija, kurā risinās kaujas scenārijs. Šajā spēlē ir vairāk nekā 20 dažādu izmēru kartes. Jāsaka, ka katra no tām ir diezgan unikāla – spēlētāji varēs cīnīties Eiropas mežos, mazos Āzijas ciematos, industriālajos rajonos, kalnu reģionos un pilsētu teritorijās Kanādā, Tuvajos Austrumos, un vēl daudzās citās vietās.

Sagribējās ko jaunu? Tur, kur ir liela un rūpīga kopiena, noteikti ir arī modifikācijas. Modifikācijas rīki, ko izstrādātāji Offworld Industries ir pasnieguši spēlētājiem, ir devuši ceļu milzīgam skaitam jaunu karšu, daudziem grafikas uzlabojumiem, kā arī pilnīgām “kapitālremonta” modifikācijām, kas spēj pārvērst spēlētāja Squad pieredzi par Zvaigžnu kari filmu sērijai atbilstošu kara lauku, pilnu ar lāzer ieročiem un “prīkvelu” kara robotiem. Šāda veida modifikācijas nodrošinās Squad ilgmūžību, un parūpēsies par to, lai spēle nekad nepārstātu būt izklaidējoša, pat pēc 100 nospēlētām stundām.

ss_66d6ec399fccc4a0286f851423c9f582bfe493ec.1920x1080.jpg

Spēle nebaidās vilkt paralēles ar reālo dzīvi.

Iekš Unreal Engine 4 radītā vide staro un mirdz ar skaistu un kvalitatīvu apgaismojumu, ēnām, smiltīm un palmām. Objektu un ēku tekstūras, lai gan asas, šur un tur mēdz būt nedaudz izplūdušas, savukārt vizuālie efekti šķiet ļoti reālistiski. Paši ieroči ir ļoti detalizēti, to animācijas ir plūstošas un labi sameistarotas, taču reizēm pārlieku lēnas. Jā, reālisms ir viens no spēles virzītājspēkiem, taču, iespējams, ieroča izvilkšanai nevajadzētu aizņemt tik daudz laika.

Kaujas skaņas ir viens no Squad svarīgākajiem aspektiem. Es negribētu, lai uz mani kāds šautu reālajā dzīvē, taču šajā spēlē apšaudes ir ļoti pārliecinošas, jo lodes, kas svilpo garām, vienmēr manī ievieš briesmu un spriedzes sajūtu. Ja kāds sprādziens atskan pārāk tuvu spēlētājam, tad tas īslaicīgi kļūst kurls, tādejādi paliekot daļēji neaizsargāts. Spēlētāja šaujamie, savukārt, visi skan tā, kā vajag - skaļi un efektīvi, piedodot tiem kārtīgu bīstamības sajūtu. Dūmu un liesmu efekti vizuāli izskatās īpaši iespaidīgi, ņemot vērā to faktu, ka uz ekrāna tie parādīsies ļoti bieži, metot dūmu granātas, tādejādi paslēpjot sevi no ienaidnieka uguns. Nekādas iznīcināmas vides šeit gan nav. Konfliktu vietas pēc smagām cīņām paliek salīdzinoši neskartas.

Jā, grafikas ziņā Squad ir iespaidīga spēle, taču optimizācija mēdz pieklibot. Mēģinot pievienoties serveriem, es reizēm tiku izmests no spēles, kas ar laiku sāka krist uz nerviem. Ja pastāv vēlme spēlēt šo spēli, ir ieteicams izmantot pietiekami jaudīgu datoru. Personīgi, kad beidzot tiku kādā serverī, spēlēšanas laikā man izdevās uzturēt diezgan stabilu 60 FPS (kadrus sekundē) ar pāris nelieliem kritumiem šur un tur, kurus, visātrākais, izraisīja nesenais lielais atjauninājums.

ss_84237e559d42e1f2d863b121bcde354add93c3ed.1920x1080.jpg

9/10

Tātad, rezumējot — vai šī militārais šūteris ir spēlētāju laika vērta? Kvalitātes un vērtības ziņā Offworld Industries ir izveidojuši milzīgu paketi ar daudziem spēļu režīmiem, kartēm, ieročiem un taktikas iespējām, kas kopumā ir vairāk nekā gandrīz jebkura cita spēle šajā žanrā. Savukārt pastāvīgais izstrādātāju atbalsts un atjauninājumi palīdz Squad turēties topā kā vienai no labākajām taktiskajām spēlēm pašreizējā spēļu tirgū. Lai gan tā īpaši nemaina pirmās personas šaušanas spēļu paradigmu, Squad joprojām ir ļoti kvalitatīva un kārtīgi sameistarota spēle. Ja jums ir pieejams kāds pienācīgs mikrofons un ir vēlme uzspēlēt kādu taktisku spēli, tad Squad ir domāta tieši jums.

Squad šobrīd ir pieejama ekskluzīvi uz PC platformas, iekš Steam.

Squad - Launch Trailer #squad

Paskatījos gameplay. Atgādina Medal of Honor.

@maakonis Es teiktu, ka tas vairāk ir Battlefield 3 - 4 un Arma sajaukums. Prātā nāk arī tādas spēles kā Insurgency, taču Squad atšķir autentiskā saziņa starp spēlētāju un viņa komandu.

Spēle modificē tava mikrofona skaņas izvadi, lai piešķirtu tevis teiktajam radio ierīcēm līdzīgu efektu, kas rada sajūtu, it kā tu patiešām sazinātos ar karavīriem īstā kaujas laukā.