SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Doom Eternal / Half Life Alyx

SuuraisSuurais2020. g. 3. apr. 15:26
Doom Eternal / Half Life Alyx

Doom Eternal / Half Life Alyx

Manas domas par šī brīža aktuālajiem grāvējiem Doom Eternal un VR spēli Half Life Alyx


Doom Eternal.

Esmu laikam uz viļņa, iegādājos un jau izgāju jauno Doom Eternal. Doom ir 3D spēle no pirmās personas, kurā tu esi jūras kājnieks ar vienu vienīgu mērķi - pēc iespējas brutālāk un vardarbīgāk iznīcināt dažādus mošķus no elles smagā metāla mūzikas pavadījumā. Par cik pašam ļoti patīk roks utt, pēdējais man ir ļoti būtiski.

Pati spēle sižetiski ir turpinājums 2016 gada spēlei ar nosaukumu Doom. Vizuāli Doom Eternal izskatās tāds, pats, bet ir ļoti daudz visādu jauninājumu. Ir daudz dažādas jaunas lokācijas kuras ir ļoti pat patīkami sīki izpētīt. Tāpat spēle ir palikusi krietni sižetiski intriģējošāka, salīdzinot ar savu priekšgājēju. Protams lielākā daļa "Lore" ir rakstiskā veidā pieejama spēles kodeksā, bet es personīgi izlasīju to visu ar lielu entuziasmu.

Es spēli spēlēju normālaja grūtības līmenī (Hurt me plenty), bet ar to pietika lai diezgan bieži "noliktu karoti". Pati spēle ļoti motivē tevi aktīvi kustēties, iet tuvcīņā un ar bisi izķaidīt mošķim smadzenes. Tāpat ir ieviestas jaunas mehānikas, piem ar motorzāģi pārzāģējos sīkos zombiju mošķus no tiem gluži kā "pinata" izkrīt lērums munīcijas, kas ir ļoti svarīgs aspekts, jo bez lodēm šajā spēlē var attapties ļoti ātri. Tāpat jauninājums ir pleca ierocis (ala Predator ), kurš ļauj aizdecināt pretiniekus un no tiem sāk birt ārā bruņu detaļas (armor shards), kas nepieciešams ilgdzīvošanai. Tā pat ir krietni uzlabota gaisa manevrētspēja, dubultais paleciens un gaisa sprints, daudzi līmeņi ļoti pat šo visu izmanto, piedodot tiem savu platformera fīlingu.

Spēles kampaņu izgāju vairāku dienu laikā, kādas 15 stundas noteikti bija, jo spēlei ir pārspēlēšanas vērtība, proti kad līmenis ir iziets, ir iespēja to pārspēlēt izmantojot čītus, kurus var atrast pašos līmeņos kā kolekcijas lietiņas. Jāpiebilst līmeņa pārspēlēšana ar kodiem, t.sk mūžīgās lodes un dzīvības neaptur līmeņa kolekcijas progresu, izņemot vienu -slayer gates. Tie pavisam ir seši un nepieciešami slepenā ieroča atvēršanai.

Spēlei tāpat ir daudzspēlētāju režīms, kurā baigi daudz laika nepavadīju, bet tur ir tikai viens režīms. Doom jūras kājinieks pret 2 spēlētāju dēmoniem (spēcīgajiem). Ticu, ka doom čalis var uzveikt 2 pretiniekus, bet man pašam esot viņa lomā tā nešķita, likās biku negodīgi

Nobeidzot gribu piebilst, ka spēlei ir arī pasākumi kuros izpildot dažādus iknedēļas uzdevumus (novāc 30 dēmonus ar rocket launcher lock on mod, izpēlē 3 daudzspēlētāju mačus utt) tiek atklāti dažādi vizuālie uzlabojumi - ieroču un spēlētāju ādiņas, profila ikonas un tituli utt. Dzirdēju baumas, ka spēlei būšot kampaņas dlc, noteikti ieķeršu. Tieši tik ļoti man patika šī spēle.

Half Life Alyx.

Vakar noklausījos jauno podkāstu, jā esmu sācis biku arī kko palasīt Tika pieminēts VR, un vēlējos padalīties savos iespaidos par Half Life Alyx. Pāris gadus atpakaļ sludinājuma portālā ieķēru Oculus Rift par ļoti labu cenu, paspēlēju pa kādai spēlītei no Oculus store un tad to noglabāju plauktiņā krāt putekļus, līdz uzzināju par jauno Half Life VR spēli. Biju sadzirdējis ļoti pozitīvās atsauksmes, nolēmu spēli iegādāties un izmēģināt pats.

Savulaik biju izspēlējis lielāko daļu Half life spēļu, tapēc +- aptuvenais sižets ir skaidrs, bet par cik tas bija pasen, tad daudz ko arī neatceros. Spēles galvenais personāžs ir meitene vārdā Alyx, ar kuru savulaik sižetiski sadarbojās pats Gordons Frīmens spēlē Half Life 2.

Jau uzliekot brilles un palaižot spēli, pašās pirmajās minūtēs tu attopies uz jumta balkona un tavām acīm paverās ļoti plaša panorāma, kas ir ļoti sīki detalizēta. Es burtiski vienkārši blenzu apkārt vismaz kādas 3 minūtes pirms spēru pirmo soli. Uz balkona margas sēž balodis, tevi vēro, tu paņem no zemes puķu trauku un met šim pa pieri Balodis protams nenomirst, vienkārši paceļās spārnos un aizlido.

Spēlē ir laba fizika, lielāko daļu objektu var pacelt rokās, pagrozīt, aplūkot utt. Lielā jautrība sākās, kad tu dabo savus gravitācijas cimdus (spēles darbība risinās 5 gadus pirms Half Life 2 notikumiem, gravitācijas ierocis vēl nebija izgudrots) un arī pirmo pistoli. Darbības ar pistoli ir ļoti reālistiskas, sākot ar to, ka paņem rokās aptveri, ielādē to pistolē un tad nospied podziņu lai ielādētu lodi stobrā. Šis viss ir forši līdz brīdim, kad sastopies ar pirmajiem pretiniekiem. Tad cīņas karstumā var viegli sanervozēties un nenostrādā VR sensori, un panikā var nokrist aptvere piemēram uz zemes Šajā spēlē ir tumšie gaiteņi, sejas krabji utt. Ticiet man, uz VR dažos momentos ir diezgan bailīgi Cik nopratu, šī spēle ir viena no pirmajām, kas izmanto iespēju kustināt katru rokas pirkstu atsevišķi, bet Oculus touch kontrolieri to neatbalsta.

Man ir grūti spriest, par to cik spēle ir gara, bet cik man rāda steam, esmu tajā patreiz pavadījis 3 stundas, kas priekš vr spēles jau ir diezgan daudz. Dzirdēju Marex pasūtīja Valve index, ļoti interesēs viņa iespaidi, it sevišķi grafiskajā ziņā. Mans Oculus jau ir padzīvojis un nav jaunākās paaudzes, bet par spīti visam, uzskatu ka šī ir noteikti pati labākā VR spēle ko esmu spēlejis. Tai pa pēdām seko Lone Echo (Oculus ekskluzīvs).

@Suurais Paldies, ka padalījies ar saviem iespaidiem par Doom Eternal / Half Life Alyx. Bija interesanti palasīt žurnālu. Manos plānos ir uzspēlēt Doom Eternal, kā arī vēlētos iemēģināt Half Life Alyx uz VR.

@Suurais Paldies par iespaidiem. Doom Eternal noteikti ir nedaudz tālākos plānos. Pagaidām neesmu saņēmies uz VR mantiņām... AlyX šķiet ir pirmais produkts kura dēļ tā pa īstam sāku apsvērt VR jēgu.

"Šis viss ir forši līdz brīdim, kad sastopies ar pirmajiem pretiniekiem. Tad cīņas karstumā var viegli sanervozēties un nenostrādā VR sensori, un panikā var nokrist aptvere piemēram uz zemes" Diemžēl pazīstamas sajūtas. Ar Blood & Truth (PS VR), kur pārlādēšana ir pat vienkāršāka, ir līdzīgi. Laba ideja, bet kustības nav gana intuitīvas, it īpaši ar automātu katrā rokā, tāpēc pastāvīgi jāmirst, kad beidzas lodes. Turpretī Until Dawn: Rush of Blood, kur pārlādēšanai pietiek nospiest pogu, darbība ir pilnīgi refleksīva un izdodas 100 % gadījumu. Paldies par rakstu!