SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Pieci iemesli nespēlēt Biomutant

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv2021. g. 5. jūl. 20:29
Pieci iemesli nespēlēt Biomutant

Pieci iemesli nespēlēt Biomutant

Netērējiet laiku un naudu biomutantam


Biomutant ir atvērtās pasaules apokaliptiskais Kung-Fu RPG ar dīvainu cīņas mākslas stila kaujas sistēmu, kas sajauc kopā tuvcīņas, šaušanas un mutācijas cīņas spējas. Biomutant iznāca šī gada 25. maijā. To izstrādāja 20 cilvēku komanda Experiment 101 un izdeva TH Q Nordic.

Stāsts koncentrējas uz dzīvības koka glābšanu, kas apvieno zemes. Pasaulē valda dīvainas kaķveidīgas būtnes, kas cīnās savā starpā. Ciltis ir sašķeltas, un ir vajadzīgs kāds, kurš būtu pietiekami spēcīgs, lai viņus apvienotu vai gāztu nepaklausīgos vadoņus. Ja esat spēlējuši sērijas Just Cause spēles vai Mad Max, kurā galvenais ir atvērtās pasaules uzdevumi, nevis stāsts, tad šeit viss ir krietni garlaicīgāk.

Spēli esmu izgājis un tajā pavadījis ap 30 stundām. Man pašam ir žēl iztērētā laika un naudas, tādēļ ķeršos klāt un minēšu piecus iemeslus, kādēļ jums nespēlēt Biomutant.

#1 Izdomātā valoda un stāstnieks

Galveno varoni pasaulē pavada stāstnieks, kurš vēsta par katru ceļojuma soli. Tieši rīcība un izvēles izlemj, kā beigsies izdzīvošanas stāsts. Atzīšos, ka stāstnieks ir ierunāts labā valodā, komentējot katru soli. Pēc pāris stundām jau sāk kaitināt viņa balss, kas ieskaņota pasaku formāta stilā. Stāstījums vairāk piemērots bērniem. Par laimi, balsi var atslēgt opcijās.

Par pašu stāstnieku krietni kaitinošāka ir izdomātā valoda, kas nekādi neatspoguļo notiekošo. Tie ir tādi kā ņaudieni un kaķu valodā atskaņoti tēli, bet ne kvalitatīvi ierunāti tēli. Labi, ka izdomātās valodas dialogus var patīt uz priekšu, monotoni spiežot krustiņa pogu. Tas viss jau kļūst tik apnicīgi pēc pirmā dialoga!

#2 Trofejas jeb sasniegumi

Biomutant ir visai haotisks trofeju saraksts, kas ir diezgan tendenciozs, liek darīt netipiskas lietas, kā vākt pīlītes, noķert noteiktu zivtiņu skaitu vai attīstīt konkrētas spējas. Pavisam ir 47 trofejas, spēlējot uz PlayStation 4 vai PlayStation 5. Platīna trofeju var iegūt, tā arī neizejot spēli. No otras puses skatoties, trofejas ir viegli iegūstamas, atkārtoti pildot apkārtējās pasaules uzdevumus. Trofejas spēles iznākšanas laikā nestrādāja kā nākas, jo tobrīd svaigākais atjauninājums īsti pareizi nedarbojās.

#3 Spēles grafiskais izpildījums un stabilitāte

Spēles grafika ir visa viduvēja, apkārtējā pasaule īpaši neizceļas ar skaistiem skatiem vai lielisku vizuālo izpildījumu uz PlayStation. Spēlē unikālais ir tēlu veidošanas modelis, kurā var izveidot diezgan neatkārtojamu biomutantu atbilstoši RPG spējām. Taču tēla izveide sākumā aizņem labi ja 5 minūtes spēles laika. Tālāk jau pasaule ir diezgan viendabīga, tēli ir diezgan kokaini. Bieži ir jācīnās ar vienām un tām pašām kaķveidīgajām būtnēm, kurām ir galvas apsēji, vai milzīgiem lāčveidīgiem zvēriem.

Spēles iznākšanas laikā tā nepārtraukti kārās un bieži bija jārestartē. Jau pēc pāris nedēļām, spēlējot versiju 2.01 uz PlayStation 5, tā bija stabila un lielākā daļa stabilitātes problēmu bija izlabotas. Taču tas nemaina faktu, ka Biomutant izskatās diezgan viduvēji no grafiskā viedokļa. Zemāk ir labākā bilde no spēles, uzņemta foto režīmā.

#4 Stāsts un RPG elementi

Tieši stāsta dēļ nerekomendēju spēlēt Biomutant, jo sižetiskā daļa ir garlaicīga un vienveidīga. Apkārtējā pasaulē ir jātīra vietas kartē un jāmeklē trūkstošie priekšmeti. Tas nesniedz nekādu gandarījumu. RPG elementi ir saistīti ar spēju uzlabošu, dažādu mutāciju izmantošana vairāk ir formāla. Cīņas elementus pamatā var aprakstīt šādi – pasit, pasit pretiniekus ar zobenu, atkāpies, tad – PUF-PUF! – pašauj ar pistoli, un tā pa riņķi.

Apkārtējā pasaulē iestrādātās mīklas, lai atvērtu durvis vai dažādas slēgtas teritorijas, ir vienveidīgas, bet pēc skata šķiet dažādas. Bieži ir jāgriež ratiņš dažādos virzienos vai jāpārvieto bultiņas. Diezgan slinks mīklu izpildījums. Kopumā stāsts ir diezgan viduvējs un nesniedz nekādas emocijas, izejot spēli.

#5 Neadekvāta spēles cena un zaudētais laiks

Biomutant klasificē sevi kā AAA projektu. Spēles cena ir 60 eiro, kā jau visām lielām šāda tipa spēlēm. Es teiktu, ka Biomutant ir B klases gabals, kura adekvātā cena varētu būt puse no prasītās jeb kādi 30 eiro. Man personīgi visvairāk žēl zaudētā laika, ko veltīju spēlei, dodot tai iespēju, lai izspēlētu līdz galam. Spēles iziešana aizņem ap 10-12 stundām, pārējais laiks, ap 10-15 stundām, aizies atvērtās pasaules tīrīšanai.

Kopumā

Šis ir mans subjektīvais viedoklis par Biomutant. Es sniedzu pāris iemeslus, lai nezaudētu laiku, spēlējot to. Savukārt tā tīri labi patika biedram DrejzLV, kas apskatīja Biomutant un sniedza visumā pozitīvu vērtējumu par to. Biomutant man saistās ar viduvējību un zaudēto potenciālu, ko varēja sasniegt ilgi gaidītais projekts, bet tā arī nesanāca vēlamās ieceres līdz galam. Biomutant piedāvā pāris neredzētas spējas, kas saistītas ar mutācijām, labu tēlu modeļa izveidi un pāris interesantus bosus, bet nekas no tā nepadara to par lielisku spēli.

Visu cieņu par 30h 😅 man ar 12h pietika. Iziet un aizmirst.

peec skriinshotiem izskataas baigi labs

Samērā viduvēja spēle, tomēr ja ņem vērā budžetu un cilvēku skaitu, kas šo spēli radīja, tad ir sanācis labs produkts, tā uz 6 vai 7. Bet manu uzmanību ilgi nenoturēja. Piekrītu, ka izdomātās valodas dialogi ar laiku kaitina. Šaubos vai atgriezīšos pie šīs spēles tuvākajā laikā....