SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Apskats: Metroid Dread

genotsiidgenotsiidgrupāStrike.lvStrike.lv2021. g. 19. nov. 23:45
Apskats: Metroid Dread

Apskats: Metroid Dread

Samusa atgriežas labā formā.


Lai gan Metroid ir viena no senākajām Nintendo sērijām, jaunas tās daļas iznākšana ir rets notikums. Vismaz tā ir kopš 2000. gadu pirmās dekādes, kad veikalu plauktos nonāca pat vairākas 2D un 3D spēles ar kosmisko atlīdzības mednieci Samusu Aranu galvenajā lomā. Augsti atzītu darbu virkni gan izjauca 2010. gada Metroid: Other M, pēc kā sēriju izdevās atdzīvināt tikai 2017. gadā.

Metroid reputāciju toreiz atgrieza portatīvajai konsolei 3DS izdotais rimeiks Metroid: Samus Returns. To izstrādāja mazpazīstamā spāņu studija MercurySteam, no jauna radot 1991. gada Metroid II. Rezultāts bija tik labs, ka Nintendo viņus uzaicināja izveidot jaunu spēli, pagājušajā mēnesī izlaisto Metroid Dread. Tas ir pilnvērtīgs turpinājums 2002. gada divdimensionālajai Metroid Fusion.

Dread darbība risinās uz attālas planētas ar nosaukumu ZDR. Uzzinājusi, ka tur mīt X – šķietami iznīcināta parazītu suga –, Galaktiskā federācija turp izmeklēšanai nosūta septiņus robotus EMMI. Zaudējot ar tiem saziņu, uz ZDR piespiedu kārtā dodas arī Samusa. Drīz pēc piezemēšanās sieviete satiek spēcīgu ienaidnieku, kurš cīnītāju uzveic, atņemot lielāko daļu viņas kosmiskā tērpa spēju. Izrādās arī, ka EMMI vairs nav diezko draudzīgi.

Vecais satiekas ar jauno

Likt pakāpeniski atgūt visas cīņas un pārvietošanās prasmes ir neatņemama Metroid formulas sastāvdaļa un iemesls, kāpēc sērijas spēles ir tik aizraujošas. Arī Dread sākam vien ar standarta šaujamo un parasto lēcienu, bet drīz tiekam pie, piemēram, raķetēm, spējas saritināties bumbā, lai piekļūtu iepriekš nepieejamām vietām, un citām zināmām lietām. Process sastāv no pastāvīgas zonu izpētes, šaudīšanās, skraidīšanas šurpu turpu, atkal un atkal atverot karti, un prasmju papildināšanas.

Problēma klasiskajai formulai gan ir tendence likt apmaldīties (daļa lietotāju to varētu uzskatīt par priekšrocību. Dīvaiņi). Gandrīz katrā no Dread astoņām zonām/kartēm ir daudz slēptu uzlabojumu, ko atrast un savākt, tāpēc ne vienmēr iepriekš nepieejamās vietas ved uz priekšu. Ļoti iespējams, jums nāksies meklēt palīdzību internetā gluži kā ar lielu daļu vecāku spēļu. Reti tiek pateikts priekšā, kur jāiet tālāk.

Tomēr nav tā, ka Dread ir pilnīgi old-school, jo tā ir papildināta ar S amus Returns iepazīstinātajām inovācijām. Pirmā ir brīvā tēmēšana, turot pogu L. Tā liek Samusai apstāties uz vietas, lai varētu precīzi šaut gandrīz jebkurā leņķī – vairs nekādas ākstīšanās ar vecāku 2D spēļu ierobežoto kustību komplektu, lai trāpītu ienaidniekam neērtā vietā. Otrs galvenais papildinājums ir tuvcīņas uzbrukums ar taustiņu X. Tas pamatā tiek lietots kā prettrieciens, kas jāizpilda pareizajā brīdī.

Pretuzbrukums ir vienīgais veids, kā izglābties no EMMI. Saduroties ar jaunajiem robotiem, nāve ir gandrīz garantēta, taču var paglābties, veicot manevru īstajā momentā. Šie konflikti arī iepazīstina Metroid lavīšanās elementus, kas jālieto brīžos, kad EMMI iedzen stūrī. Galvenais ir Samusas spēja īslaicīgi kļūt neredzamai. Tā palīdz arī šķērsot konkrētas sensora durvis pasaulē. Parasti gan, satiekot robotu, ir jāņem kājas pār pleciem un jāskrien uz procesora telpu, kā pieveikšana ļauj ar spēcīgu staru beidzot neitralizēt vareno ienaidnieku.

Pieverot acis uz žanram raksturīgajām problēmām, Dread ir lieliska Metroidvania pārstāve ar pārdomātu dizainu, daudzveidīgu pasauli un pretiniekiem. Tā sniedz pastāvīgu dopamīna devu ar jauniem spēju papildinājumiem, kamēr pirkstu veiklību un refleksus pārbaudošās bosu cīņas parūpējas, lai asinīs netrūktu adrenalīna. Iegūstot pēdējās zudušās tērpa prasmes, ir sajūta, ka vadām īstenu nāves mašīnu, viegli iznīcinot visu savā ceļā. Tomēr šī nav spēle katram.

Nintendo spēlei kas negaidīts

Dread ir Nintendo izdotam produktam neierasti grūta. Ja vien neesat augstas grūtības pakāpes entuziasts, sagatavojieties mirt pat reizes desmit pie katra no bosiem! Turklāt ir mirkļi, kad spēle starp vairākiem liek tikai dažu minūšu intervālu – tiec cauri dažām istabām, un klāt nākamais. Es vairākkārt gandrīz padevos, bet tad atcerējos, ka man starp kājām kaut kas karājas, neesmu smuka blondīne, kurai visi pakalpo, un turpināju cīnīties. Astoņās ar pusi stundās, pēc iekšējā taimera vadoties, skatījos beigu titrus.

Lai gan grūta un prasīga, Dread tomēr ir godīga spēle. Var visus pretinieku uzbrukumus apgūt, mirkli iepriekš tos saskatīt un izvairīties, ja jums piemīt gana augsta acu-roku koordinācija. Ir jāspēj izmantot viss Samusas kustību klāsts, lai pievarētu pēdējos bosus, kas ir rokas mežģošs pasākums, galvenokārt tāpēc, ka jātur taustiņš R raķešu šaušanai un īstajos mirkļos manuāli jātēmē, turot vēl vienu pogu. Pēc fināla cīņas, kur vajadzīgs pamatīgs pirkstu aikido, man sāpēja labā roka.

Pārāk augstā standarta grūtības pakāpe ir Dread lielākais mīnuss. Tā vietā, lai piedāvātu vieglāku režīmu tiem, kuriem ātri beidzas pacietība, risinājums ir “iemācies spēlēt labāk, mīkstmiesi”. Diemžēl ne visi tā izvēlas ieguldīt savu laiku un enerģiju, dārgie izstrādātāji. Šī ir pamatīga dizaina kļūda, kas man krietni sabojāja iespaidu par spēli.

Toties vizuālā puse un skaņa gan pastāvīgi priecēja. Kaut arī process notiek tīri X un Y asī, grafika ir trīsdimensionāla un izpildīta augstākajā līmenī, rēķinoties ar Switch tehniskajiem ierobežojumiem. Izskatās burvīgi (it īpaši, spēlējot uz OLED modeļa), asi un darbojas ar ātrajam tempam atbilstošiem 60 kadriem sekundē. Kadru skaits mēdz krist, bet īslaicīgi un ne kritiskos brīžos. Audio pavadījums veiksmīgi papildina kosmiski noslēpumaino noskaņu, un vienmēr ir patīkami dzirdēt slaveno melodiju, kas skan, iegūstot kārtējo jauno iemaņu.

Kopumā

Metroid Dread ir savas sērijas nosaukuma cienīga spēle. Klasiskā formula “lec, šauj, izpēti un atgriezies ar jaunām prasmēm” ir veiksmīgi savienota ar modernākiem elementiem un mūsdienīgu grafiku. Diemžēl ir viegli apmaldīties, meklējot pareizo ceļu, un grūtības pakāpe var daudziem izrādīties par augstu. Nespēja to samazināt ir liela kļūda. Citādi spēli varētu ieteikt visiem.

Par apskata kopiju paldies: Bergsala AB Žanrs: action-adventure
Spēlētāju skaits: 1
Platforma: Switch
Izstrādātāj i : MercurySteam, Nintendo EPD
Izdevējs: Nintendo
Izdošanas datums: 08.10.2021.