SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Bungie pievienojas PlayStation

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv2022. g. 31. janv. 22:30
Bungie pievienojas PlayStation

Bungie pievienojas PlayStation

Japāņu prettrieciens Microsoft.


Bungie pievienojas PlayStation ģimenei. Kompānija Sony ir iegādājusies Bungie, ASV videospēļu izstrādātāju, populārās sērijas Destiny radītāju, par 3,6 miljardiem ASV dolāru, lai stiprinātu savu spēļu studiju stabilitāti.

Pirmdien paziņotais darījums ir trešais nozīmīgais videospēļu gigantu iegādes gadījums, par kuru tika paziņots šomēnes. Microsoft pirms divām nedēļām nopirka Activision Blizzard par 69 miljardiem ASV dolāru, un Take Two Interactive pārņēma mobilo spēļu līderi Zynga 10. janvārī.

Iegādājoties Bungie, Sony iegūst savā īpašumā vienu no populārākajiem pirmās personas šūteriem, kas konkurē ar masīvo sēriju Call of Duty, kas tagad pieder PlayStation radītāju galvenajam konkurentam, nesen pārņemot Activision Blizzard. Bungie ir lielākā pēdējā desmitgadē iegādātā Sony studija. Parasti Japānas izklaides un tehnoloģiju gigants pārņem mazākas studijas un attīsta tās saviem spēkiem, kā to darīja ar Naughty Dog un Guerrilla Games.

Pēc Sony Interactive Entertainment prezidenta/CEO Džima Raiena vārdiem: “Vispirms es vēlos sabiedrībai skaidri pateikt, ka Bungie paliks neatkarīga un daudzu platformu studija un izdevējs. Mēs uzskatām, ka ir lietderīgi tai darboties kopā ar PlayStation Studios organizāciju, un mēs esam ārkārtīgi priecīgi par sinerģijas un sadarbības iespējām starp šīm divām pasaules līmeņa grupām. Esmu pavadījis daudz laika kopā ar Pītu Pārsonu, Džeisonu Džounsu un Bungie vadības komandu, lai izveidotu pareizās attiecības, kurās viņus pilnībā finansēs un atbalstīs Sony Interactive Entertainment un viņi varēs darīt to, ko prot vislabāk — veidot neticamas pasaules, kas aizrauj miljoniem cilvēku”.

Bungie pasaules līmeņa zināšanas izstrādē vairākām platformām un tiešsaistes spēļu pakalpojumos palīdzēs Sony īstenot redzējumu par PlayStation paplašināšanu līdz simtiem miljonu spēlētāju. Bungie ir lielisks novators un ir izstrādājis patentētus rīkus, kas palīdzēs PlayStation Studios sasniegt jaunas virsotnes Hermena Halsta vadībā.

Bungie tika dibināta 1991. gadā. Studija palīdzēja iekļaut Xbox sortimentā sēriju Halo, un to 2000. gadā iegādājās Microsoft. 2007. gadā izstrādātājs vienojās par neatkarību un atdalījās no Microsoft. Tālāk jau Bungie ar Activision izdevēja lomā turpināja strādāt un izdot sērijas Destiny spēles ar regulāriem papildinājumiem. Šīs attiecības beidzās 2019. gadā, kad Bungie sāka patstāvīgi izdot Destiny papildinājumus un darboties neatkarīgi.

Destiny strādā citādi nekā daudzas citas sērijas. Bungie nolēma turpināt darboties un paplašināt tās jaunāko spēli Destiny 2. Pamata produktu var spēlēt bez maksas, savukārt regulāri tiek izlaisti maksas paplašinājumi un sezonu abonementi. Bungie kopš 2019. gada ir piesaistījis vairāk nekā 20 miljonus spēlētāju.

Kādas ir Jūsu domas par Sony jaunāko iegādi? Vai Bungie stiprinās japāņu giganta pozīcijas? Vai no studijas būs gaidāmi jauni projekti?

Domas ir vislabākās, ņemot vērā salīdzinošo vērtību un reālo ieguvumu. Pie kam apsolot Bungie radošo brīvību Sony ilgtermiņā tikai iegūs. Es teiktu ka nekas nav mainījies - Microsoft ņem uz masu, bet Sony uz kvalitāti :)))