SākumsUzdevumiJaunsVeikalsSpēlesLīderiIzpēte
Decoration background

Horizon Forbidden West apskats

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv14. febr. 10:01
Horizon Forbidden West apskats

Horizon Forbidden West apskats

Ilgi gaidītais Sony atvērtās pasaules grāvējs


Ievads

Horizon Forbidden West (HFW) ir asa sižeta lomu spēle, ko izstrādājusi Guerrilla Games. PlayStation ekskluzīva iznākšanas datums ir 18. februāris, platformas – PS4 un PS5. HFW ir ilgi gaidītais Horizon Zero Dawn (2017) turpinājums. Iegādātās PS4 digitālās un diska versijas var bez maksas atjaunot uz PS5 variantu, kas sākotnēji maksā 10 eiro dārgāk par PS4 versiju. HFW instalācija konsoles atmiņā aizņem gandrīz 100 GB.

Galvenā varone ir mums jau pazīstamā medniece Aloja, kura māk prasmīgi medīt bīstamās mašīnas, kas līdzinās dažādiem dzīvniekiem. Tāpat kā pirmajā sērijas daļā galveno varoni var kontrolēt no trešās personas perspektīvas. Pašā ievadā tiekam iepazīstināti ar notikumu apkopojumu no iepriekšējās spēles, un pirmā stunda aizrit, apgūstot pamata mehānismus, Alojai kopā ceļojot ar savu seno cīņu biedru Varlu. Tāpat arī spēles gaitā satiekam uzticamo biedru kapteini Erendu. Galvenais Alojas uzdevums ir atklāt mistiskas infekcijas, kas nogalina augu valstību un dzīvās radības, noslēpumus. Nākotnes pasaules glābšana ir varones rokās.

Krāšņā Horizon pasaule

Spēles darbība risinās postapokaliptiskas ASV rietumos. Aizliegto rietumu teritorijas ietver Kalifornijas, Nevadas un Jūtas štatu. Atvērtā pasaule ir krietni lielāka nekā pirmajā sērijas daļā. HFW piedāvā atklāt daudzus noslēpumus un izpētīt nezināmas teritorijas, tā ir patiešām milzīga. Ir iespējams sastapt pirmajā daļā redzētās teritorijas, piemēram, Sanfrancisko, apgabalu, taču pasaule ir krietni dzīvāka un to papildina dažādas ekosistēmas, kā zemūdens pasaule, tuksneši, ielejas, kalni un tropiskās pludmales.

Horizon pasaule ir krāšņa, krāsas ir sulīgas, un tā izskatās dabiski neatkarīgi no tā, vai tie būtu sniegotie apgabali, tuksneši vai mežu apvidus. Spēle piedāvā neaizmirstamus piedzīvojumus un pietiekami dziļu stāstu ar aizraujošu gaitu, kas dinamiski mainās, un ir ļoti interesanti spēlēt gan pamata stāsta daļu, gan blakusmisijas.

Piedāvātie grafiskie režīmi

HFW spēlēju uz PS5 veiktspējas režīmā, kas atbalsta 60 kadrus sekundē, bet attēls ir zemākā izšķirtspējā. Tiek piedāvāts arī režīms Resolution ar uzlabotu izšķirtspēju, bet 30 kadriem sekundē. Es rekomendētu izvēlēties Performance, jo spēlē ir ļoti daudz dinamisku ainu, kas prasa ātru reakciju, kā arī tas strādā plūdenāk, bez bremzēšanām, ar atjauninājumu 1.03.

Mežonīgie nākotnes rietumi

Mežonīgo rietumu nākotnes sāga par Alojas piedzīvojumiem ir brīnišķīgs atvērtās pasaules piedzīvojums. Manuprāt, nebūtu īsti pareizi iztirzāt sižeta gaitu un detalizēti apskatīt tā atslēgas momentus, jo stāsts pārsteidz līdz pat spēles beigām. Katrs patīkamais atradums pasaulē vai sižeta pavērsiens sniedz to īpašo atklāšanas mirkli un skaidrību par notikumu gaitu. Pieminēšu tik vien, ka stāsta gaita ir diezgan futūristiska un reizē pirmatnēja dažādo karojošo cilšu cīņu dēļ. Kā jau spēles nosaukumā precīzi minēts, tad galvenā izpēte tiek virzīta uz rietumiem, Alojai pakāpeniski ceļojot no austrumu apvidus.

HFW karte ir milzīga, un tajā var pavadīt daudzas jo daudzas stundas arī pēc stāsta daļas iziešanas. Salīdzinājumam pamata sižets aizņem vien ceturto daļu no piedāvātā satura. Bet šeit vēlētos akcentēt, ka Guerrilla Games ir profesionāli piegājusi atvērtās pasaules izpētei un dažādu platforminga elementu saskanīgai mijiedarbībai, kā kalnā kāpšanai, apkārtējās pasaules skenēšanai ar Alojas vizieri un jaunu elementu atklāšanai, lai virzītos tālāk. Spēles viens no galvenajiem elementiem ir papildināts ar rāpšanos un pievilkšanos ar kaķa āķi (hook), kuru ir itin bieži jāizmanto.

Strukturētas un uzlabotas misijas

Galvenais uzlabojums – ir krietni pilnveidota misiju struktūra gan pamata stāsta daļā, gan blakusmisijās. HFW ir gājusi Witcher 3: Wild Hunt pēdās: ne tikai pamata misijas, bet arīdzan papildu uzdevumi ir pilnībā izstrādāti un kinematogrāfiski. Tomēr kopumā stāsts ir lineārs un nepiedāvā izvēļņu koku, izņemot pāris vietās. Līdzīgi kā sērijā Mass E ffect Aloja veido savu sabiedroto komandu un pilda ar viņiem saistītos stāsta uzdevumus.

Taču blakusmisijas ir unikālas, un dažas no tām var risināties pusstundu līdz pat stundu. Tās vairs nestrādā pēc zināmās pirmās daļas formulas ar vienkāršiem uzdevumiem “aizej tur un atnes to”. Pārsvarā uzdevumu struktūra ir balstīta uz izpēti un atklājumiem, piemēram, lai iegūtu kādu unikālu kraftinga elementu, pieredzes punktus un spēju punktus.

Savukārt cīņas mehānika ir akcentēta uz Alojas mednieces spējām, uzvarot no attāluma ar loku un šķēpu, deldējot mašīnu vai pretinieku vājās vietas. Nospiežot L2 un pieturot R3, var pietuvināt skatu un palēnināt laiku, lai precīzāk trāpītu vārīgā vietā ar loku. Cīņas gaitā rekomendējams izmantot dažāda veida mīnas un slazdus. Tuvcīņas elementi ir samērā vienkārši, kas ļauj lietot vājākus uzbrukumus ar R1 un spēcīgākus ar R2. Kā Zero Dawn bieži ir jādarina priekšmeti cīņu laikā, paturot taustiņu L1.

Kā jau minēju, ir veikti uzlabojumi animācijas un kinematogrāfijas jomā. Dialoga izvēles ir diezgan plašas un ļauj izzināt nākotnes notikumus. Alojas un apkārtējo tēlu scēnas ir uzņemtas no dažādiem rakursiem, sejas animācijas izskatās patiešām fantastiski. Galvenās varones apaļie vaigi spēles gala versijā izskatās dabiski.

Milzīga atvērtā pasaule

Man personīgi likās, ka viss, ko pētu vai atklāju, ir svarīgs un būtiski papildina esošās zināšanas par pasauli. Teiksim, vienkāršs pavāra uzdevums spēles sākumā sagādāt garšvielas un lauru lapas zupai var izvērsties daudz plašākos piedzīvojumos, protams, ne tik izsmalcināti kā Witcher 3: Wild Hunt misijā Red Baron. Blakusuzdevumi ir nozīmīgi, jo sniedz būtisku pieredzi, ko pamata stāsts neatklāj. Spēles saturs ir ļoti apjomīgs – tas var aizņemt līdz pat 100 stundām. Es, izejot pamata stāstu 30 stundās un pavadot aptuveni 10 stundas ar blakusmisijām, izpildīju vien trešdaļu no visa pieejamā satura.

Horizon pasaule ir aizraujoša, ne brīdi nav sajūtas par atkārtotu saturu. Tā ir pilnīgi pretēja Ubisoft idejām, kur apkārtējā pasaule ir nosēta ar aktivitātēm, bet stāsts un galvenais spēles vēstījums novirzās otrajā plānā. Pamata un papildmisiju uzdevumi ir interesanti un veidoti ar izdomu, jūtama augstā kvalitātes latiņa, ko uzstādījusi _Gurellia Game_s. Neobligātās aktivitātes piedāvā dažādību – var pildīt kontraktus, ieņemt cilšu nometnes, izpētīt dažādas drupas, uzrāpties robotos ar garu kaklu un piedalīties dažādās pārbaudījumu arēnās un uzdevumos uz laiku. Karte ir nosēta ar daudziem kraftojamiem priekšmetiem, kā arī kolekcionējamām mantām zīmīšu un audio failu veidolā, kas ļauj labāk izprast notikumus.

Pasaules izpēte ir aizraujoša. No pirmās daļas atgriežas žirafveidīgi roboti saukti par Tallneck, kas ir sava veida torņi, kuros uzrāpjoties, var atklāt tuvākās teritorijas. Kamēr pirmajā daļā ir vienkārša uzrāpšanās uz garkaklainā robota platformas, tad šoreiz viena šāda aktivitāte man aizņēma aptuveni 40 minūtes, lai attīrītu teritoriju no pretinieku robotiem, izdomātu kāpšanas veidu un sagaidītu īsto brīdi uzlēkt uz milzīgā robota pleciem. Pat šādas aktivitātes likās aizraujošas, jo ietvēra gudri pasniegtus platforminga elementus.

Kraftings un tēla attīstība

Atšķirībā no pirmās daļas jaunajai ir izveidotas daudzas jaunas mašīnas, kuras dažas vien nav sastopamas pamata stāstā, bet ir tikai papildu aktivitātēs. Kopā pavisam ir vairāk nekā 40 roboti, kuru uzvedību, stiprās un vājās vietas var atklāt, Alojai noskenējot robotu. Būtiski pieminēt, ka apģērbu, ieroču dažādība ir plaša. Tiek piedāvāti pieci dažādi spēju koka (Warrior, Trapper, Hunter, Survivor, Infiltrator, Machine Master) attīstības virzieni ar daudzām modifikācijām, kas ļauj būtiski variēt un pielāgot spējas, veidot savu spēles stilu. Manuprāt, klusa lavīšanās īsti nenostrādā, jo mašīnas ir jutīgas un ātri reaģē uz Alojas kustībām.

Ir svarīgi sekot līdzi varones ieroču, ietērpa un prasmju attīstībai, jo agresīvās mašīnas un cilvēki var uzdevumos ātri nogalināt pat vidējā grūtības pakāpē. Es neieteiktu iet misijas krietni augstākos līmeņos nesagatavotam, jo Alojai ir iespējams drīz vien zaudēt dzīvību pat no pāris sitieniem. Taču jebkurā gadījumā spēlētājs var bez problēmām pielāgot grūtības pakāpi atbilstoši savām spējām.

Audiovizuāls baudījums

Es vēlētos īpaši izcelt HFW grafisko izpildījumu, kas veidots saskanīgi ar muzikālo pavadījumu. Vides krāšņums un noskaņas mainās atkarībā no situācijas, baudījumu pastiprina arī pavadošā mūzika, kas var būt drūma, priecīga vai uzkurinoša. Jūtams, ka ir īpaši piestrādāts pie audiovizuālās harmonijas, lai pastiprinātu kopējo uztveri.

Tāpat arī aktieru balsis ir profesionāli ieskaņotas. Es spēles gaitā saskāros ar pāris kļūdām, kad nevarēju virzīties tālāk, jo mākslīgā intelekta tēls nereaģēja uz dialogu vai notikumiem kā nākas. Jebkurā gadījumā pēdējās saglabāšanās vietas ielāde nostrādāja bez problēmām. Ielādes no SSD, kā vienmēr, strādā ātri un aizņem pāris sekundes. HFW ir visai noslīpēta un stabila spēle.

Kopumā

Varēju iztīrīt HZD karti un iegūt platīna trofeju 45 stundu laikā. Savukārt, spēlējot HFW divas nedēļas no vietas, izejot pamata stāstu 30 stundu laikā un vēl pavadot 10 stundas papildu aktivitātēs, neesmu izpētījis lielāko daļu no piedāvātā satura. HFW ir pat ļoti interesanti spēlēt pēc pamata stāsta pabeigšanas, ne mirkli neliekas, ka spēle būtu garlaicīga vai mākslīgi izstiepta. Sižets ir notikumiem bagāts un diezgan futūristisks, lielākoties sastopam jaunus sabiedrotos un jau pāris pazīstamus biedrus. Oriģināla iziešana pirms otrās sērijas daļas uzsākšanas ir rekomendējama, bet ne obligāta.

Personīgi varu rekomendēt jaunāko Horizon daļu, ja aizrauj atvērtās pasaules piedzīvojumu spēles ar lieliski pasniegtu audiovizuālo normējumu. HFW piedāvā unikālu un reizē brīnišķīgu izpētes piedzīvojumu, kas ir krietni uzlabots salīdzinājumā ar oriģinālu un turpina attīstīt idejas.

Nobeigumā vēlētos īpaši pateikties PlayStation Latvija par Horizon Forbidden West apskata koda nodrošināšanu.


Par apskata kodu paldies: PlayStation Latvija
Žanrs: action role-playing
Spēlētāju skaits: 1
Platformas: PlayStation 5, PlayStation 4
Apskatītā versija: PlayStation 5 (1.02-1.03)
Izstrādātājs: Guerrilla Games
Izdevējs: Sony Interactive Entertainment
Izdošanas datums: 18.02.2022.

Labs apskats @Eking ! šī noteikti ir viena must-have spēlēm PlayStation īpašniekiem!

Super super... šis ir must have

Beidzot arī iegādāju geimu un tagad tik jāatrod laiks lai var iegrimt šajā pasaulē un stāstā :)