SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

The Last of Us II muzikālais pavadījums

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv2020. g. 18. jūn. 10:57
The Last of Us II muzikālais pavadījums

The Last of Us II muzikālais pavadījums

Radījis Oskara balvas ieguvējs Gustavo Santaolalla


Ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi filmu mūzikas rakstīšanā visā pasaulē populārais argentīniešu komponists Gustavo Santaolalla ir kļuvis par vienu no tiem cilvēkiem, ar kuru vēlētos sastrādāties ikviens režisors. Jaunajā videospēlē The Last of Us Part II viņš atkal liek lietā savas zināšanas un pieredzi filmu mūzikā, lai iedzīvinātu vienu no pēdējās desmitgades gaidītākajām video spēlēm. Šeit var tuvāk iepazīties ar mūzikas radīšanas procesu pirmajai The Last of Us:

Neskatoties uz to, ka viņš nespēj lasīt vai rakstīt notis, argentīniešu komponists Gustavo Santaolalla ir nostiprinājis savas pozīcijas kā viens no ietekmīgākajiem un veiksmīgākajiem šīs paaudzes komponistiem. Santaolalla 2005. un 2006. gadā ieguva divas Oskara balvas par viņa darbu Holivudas filmās Brokeback Mountain un Babel, kuras režisēja pasaulslavenie režisori Angs Lī un Alehandro Injaritu.

Santaolalla videospēļu industrijā ienāca 2013. gadā, kad viņš sacerēja nu jau tik ikonisko mūziku video spēļu veidotāju Naughty Dog spēlei The Last of Us, kas viņam atnesa prestižo BAFTA balvu. Tagad, septiņus gadus pēc spēles pirmās spēles daļas izlaišanas, Gustavo Santaolalla atkal ir uzkāpis uz videospēļu skatuves ar ilgi gaidīto The Last of Us Part II.

Spēles stāsta mainīšana, izmantojot mūziku

Kopš viņa kompozīcijas pirmo reizi parādījās 1998. gada filmā The Insider, kurā piedalījās Als Pačino un Rasels Krovs, Santaolalla skaņdarbi ir plaši parādījušies gan televīzijas šovos, gan filmās, turklāt The Last of Us kļuva par viņa pirmo muzikālo meistardarbu videospēlēm. Ar radīto skaņu celiņu komponists palīdzēja radošajam direktoram Nīlam Drukmanam būvēt dažas no centrālajām un vissvarīgākajām ainām pirmajā spēlē. Rakstīšanas laikā, kas Santaolallam ilga apmēram divus gadus, viņš nekad neveidoja mūziku, pamatojoties uz konkrētu ainu, bet gan balstoties uz sižeta galvenajiem notikumiem. Tas lika Santaolallam turpināt eksperimentēt ar katra skaņdarba izteiksmi un raksturu.

Viens no Santaolallas zināmākajiem skaņdarbiem

“Tas bija patiešām lielisks radošais process. Man tika dota pilnīga brīvība no Naughty Dog un Nīla puses. Dažas ainas Nīls uzrakstīja pēc tam, kad es viņam jau biju piedāvājis mūziku. Jo tālāk es gāju, jo vairāk viņiem tas patika,” kāda podkāsta epizodē par muzikālā pavadījuma izveidi jaunajai spēlei The Last of Us Part II stāstīja Gustavo Santaolalla.

Godīgi sakot, kad spēlēju TLoU2, mūziku īpaši neievēroju, jo tā saplūda ar ekrānā redzamo un papildināja ainas. Turpretī pirmajā daļā perkusiju sitieni dažbrīd likās neadekvāti skaļi un uzkrītoši, tā ka uzlabojums turpinājumā ir jūtams arī muzikālā pavadījuma ziņā.

Es mūziku tikai dzirdēju tad, kad savu televizoru skaļumu pagriezi krietni skaļāk. Nesaprotu, par ko The Last of Us Part II spēļu direktors Nīls ir priecīgs, ka mūzika ir vienreizēja. Pirmajā daļā tas ir jūtams, otrajā ne tik izteikti.