Sackboy: A Big Adventure apskats

Kad Sony atdarina Nintendo.

28.Novembris 2020 16:00
genotsiid

Ar PlayStation vienmēr ir asociējušās pieaugušākiem cilvēkiem domātas spēles, kamēr ar konkurenta Nintendo konsolēm – visai ģimenei piemērotāki darbi. Protams, arī Sony ir mēģinājuši rosīties Super Mario radītāju lauciņā, bet rezultāti nekad nav sasnieguši to pašu līmeni. PlayStation bērniem draudzīgajiem nosaukumiem gluži vienkārši nav tāda šarma, un, šķiet, ar zīmolu saistītajiem izstrādātājiem pietrūkst ģenialitātes žanru virsotņu sasniegšanai.

Izklausās skarbi, bet tas nebūt nenozīmē, ka PlayStation bērnu spēles ir sliktas. Piemēram, šeit apskatītais Sackboy: A Big Adventure (turpmāk – SABA), viens no pirmajiem PS4/PS5 starppaaudžu produktiem, ir veiksmīgi izdevies mēģinājums izveidot piemīlīgu 3D platformeru ar fiksētiem kameras leņķiem. Problēma gan šoreiz ir daļēji paša Sony radīta, uzņēmumam kopā ar katru PS5 konsoli par brīvu dodot ASTRO'S PLAYROOM (kolēģa Eking apskats drīzumā).

Kaut kas agrāk redzēts

SABA atgādina LittleBigPlanet, bet ar nogrieztām radošās izpausmes iespējām (nav līmeņu redaktora) un bez 2,5D perspektīvas ierobežojuma. Tātad galvenajā lomā paliek tas pats varonis Sackboy, kuram tagad paredzami seklā stāstā ir jāglābj sava reiz idilliskā pasaule no ļaundara Veksa radītā haosa un iznīcības. Tikmēr spēles process sastāv no tipiskas lēkāšanas pa platformām, pretinieku sišanas un priekšmetu vākšanas. Vislielākā līdzība šeit ir saskatāma ar Super Mario 3D World.

Šādu atziņu rada ne vien automātiskā kamera, kas kadrā vienmēr atstāj vietu, kur ērti vienlaikus darboties līdz 4 cilvēkiem katram ar savu tēlu, ne tikai ikvienā līmenī slēptās vietās savācamās lodes, bet arī virspasaule, kurā minētās sakrātās apaļās lietas tērēt nākamo posmu atslēgšanai. Izstrādātāji Sumo Digital ar SABA ir turējušies pie pārbaudītām vērtībām, un līmeņu piedāvājums ir patīkami daudzveidīgs, ar visādām tēmām.

Viss sākas pavisam mierīgi un mīļi, radot iespaidu “mazā Pēterīša pirmā spēle”, tomēr drīz vien domas mainās, kad tiek testēta mūsu acu-roku koordinācija. Ir paņemti žanra zināmākie līmeņu dizaina šabloni, ieskaitot bēgšanu no draudiem, kas liek pastāvīgi būt kustībā, atrašanos uz platformas, kas slīd pa sliedēm un uz kuras jāatkaujas no pretiniekiem, izvairīšanos no lāzeriem, šļūkšanu lejup pa nogāzēm utt. Piedevām atsevišķos gadījumos tiek dotas tādas ekstras kā bumerangs, āķis un raķešu zābaki specifisku šķēršļu pārvarēšanai.

Izklausās dikti pēc Mario, vai ne? Jā, un tas galīgi nav slikti. Turklāt izstrādātāji ir pamanījušies arī ieviest dažu labu oriģinālu ideju. Protams, esam pazīstami ar muzikālajiem līmeņiem, kur viss kustas ritmā, kaut vai no Rayman Legends, toties SABA to pašu dara ar pazīstamiem skaņdarbiem. Piemēram, pirmais piedāvā lēkāt un sist taktī ar Uptown Funk, bet vēlākā pasaulē fonā dzirdam Deivida Bovija slaveno Let's Dance. Jauki.

Maldīgs pirmais iespaids

Tomēr uz aptuveni 13 stundās pabeidzamās SABA beigām, kad ir jālēkā pa izgaistošām platformām un vienlaikus jāatkaujas no ienaidniekiem, un jāizvairās no lāzera stariem, cenšoties savākt katru spīdīgo mantiņu pa ceļam, ne viens vien matains tēvainis nolamāsies tā, ka novītīs visi telpaugi istabā. Ir iespējams izslēgt dzīvību skaitītāju (katrā līmenī to sākumā ir četras) un atķeksēt, lai var mūžīgi planēt gaisā, taču jūsu septiņgadnieks diez vai tiks galā ar visiem pārbaudījumiem viens pats.

Šeit palīdzētu saspēles iespēja, kas iespējama gan uz viena ekrāna, gan tiešsaistē. Diemžēl raksta autoram to neizdevās pārbaudīt, jo PS5 gadījumā savu iecienīto PS4 pulti ar jauno platformu izmantot nav iespējams. Citu SABA sociālo aktivitāšu ziņā ir iekļauti pārbaudījumi uz laiku, kas piedāvā salīdzināt savu rezultātu ar citiem draugiem un pasauli.

Šeit ir jāpaslavē PS5 versija: jūs varat teju sekunžu laikā jebkurā brīdī ar pāris pogu spiedieniem tikt klāt šiem uzdevumiem gan no konsoles galvenās izvēlnes, gan paziņojuma ekrāna stūrī, kad kāds čoms ir pārsitis jūsu laiku. Arī ielādes paiet zibenīgi – it kā SABA dati tiktu lasīti no kārtridža, nevis diska. Te gan nonākam pie salīdzinājuma ar ievadā minēto bezmaksas platformeru. Pretstatā tam pults DualSense unikālās iespējas spēle īsti neizmanto, kas ir garām palaista iespēja pievienot produktam īpašo dzirksti, kā šobrīd pietrūkst.

Arī SABA vadība un slīpējuma pakāpe nav vienā līmenī ar Nintendo darbiem šajā žanrā. Sackboy nekustas tik dabīgi un pateicīgi, cik, piemēram, varonis svaigākajā Super Mario. Raksta autoru no pacietības izveda atsevišķa vieta vienā no pēdējiem līmeņiem, kur ir ar bumerangu jāpiekļūst teleportācijas panelim, tad krītot jāsagrābj rotējoša detaļa, lai no tās lecot tiktu pāri bezdibenim. Varonis gluži vienkārši atkal un atkal pēc taustiņa R2 komandas nesagrāba rituli, tā vietā atsitoties un nokrītot lejā.

Bauda acīm un ausīm

Vēl viena pozitīva spēle, ko SABA atgādina, ir Yoshi's Crafted World – arī Unreal Engine 4 darbināts piedzīvojums, kas tāpat strādā ar gludiem 60 kadriem sekundē. Neskaitot visur atrodamos un maināmos tērpus un mīlīgo tematiku, ļoti līdzīga ir pasaules ideja. Kamēr jaunākajā Yoshi daļā viss ir veidots no rokdarbiem, SABA eksperimentē ar visādiem materiāliem – kartonu, tekstilu, ādu, metālu, koku, sintētiku.

Pat ja spēlējat, lietojot veco PS4, virsmas, pa kurām mazais Sackboy pārvietojas, izskatās ticami un skaisti. Savukārt sižeta ainas, kas tiek attēlotas tajos pašos 60 FPS, jau sāk atgādināt Holivudas animācijas filmas. Grafiski SABA ir ļoti patīkama. Arī audio ziņā tā ir visai baudāma: skaņas, balss aktieru sniegums un muzikālais pavadījums efektīvi papildina ekrānā redzamo. Ko gan vairāk var vēlēties?

Nu, tas ir ļoti subjektīvs apgalvojums, protams, bet SABA pietrūkst rakstā minēto Nintendo spēļu šarma. Var ilgi diskutēt, kāpēc tā šķiet, bezjēdzīgi stundām runāt par sajūtām un tamlīdzīgām muļķībām. Visticamāk, iemesls gan ir tāds, ka atšķirībā no Mario vai Joši nevienam īpaši nerūp Sackboy kā tēls. Arī pats savā piedzīvojumā viņš ir neizteiksmīgs un neko neizdara, lai nopelnītu reputāciju kā Kratosam vai Neitenam Dreikam no Sony pieaugušo spēlēm. Varbūt nākamreiz?

Kopumā

Sackboy: A Big Adventure ir veiksmīgs Sony mēģinājums radīt ļoti izskatīgu 3D platformeru, kam par paraugu ir ņemti žanra labākie piemēri. Lai gan spēlei ir pāris interesantas idejas, tā nekad nesasniedz iedvesmas avotu virsotnes. Žēl, ka PS5 gadījumā netiek pilnvērtīgi izmantotas DualSense iespējas. Galu galā Sackboy nav spēcīgs varonis, ar kuru vēlētos spēlēt.

Apskatītā versija: PlayStation 5
Par apskata kodu paldies: PlayStation Latvija
Žanrs:
platformer
Spēlētāju skaits: 1–4
Platformas: PlayStation 4, PlayStation 5
Izstrādātāji: Sumo Digital
Izdevējs: Sony Interactive Entertainment
Izdošanas datums: 19.11.2020.

1011 skatījumi 3 komenti kudos

Raksta autors

3 Komentāri

30.Novembris 2020 11:36

Šo pašlaik kapāju ar draudzeni un esam izgājuši 2 pasaules, sākumā likās easy-peasy pēctam jau tāds nedaudz hardcore ieslēdzās ar daudz lamāšanos no manas puses.. žēl ka online multiplayer būs tikai nākamgad, labprāt gribētu ar 4 spēlētājiem šo iemēģināt.

1.Decembris 2020 13:42
genotsiid Redaktors

@DrejzLV Pat nezināju, ka šobrīd nestrādā tiešsaistes saspēles iespēja. Vai divatā otrs varonis arī ir Sackboy? Vai nav viegli sajaukt, kurš ir kurš?

2.Decembris 2020 15:37

@genotsiid otrs varonis ir cits krāsains sackboy, kuru protams var customizot pēc savas izvēles.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!