Tyranny apskats

Vēl viens dārgakmens spēles veidolā no izstrādātājiem Obsidian

3.Augusts 2020 21:00
Homērs

Pasaule, kurā uzvarējis ļaunums.


Kopš bērnības mums mācīja, ka labais vienmēr triumfē pāri ļaunam. Labie spēki uzvar, sliktie spēki zaudē. Prinči un princeses dzīvo ilgi un laimīgi. Pasaulē valda miers un harmonija. Spēle ar nosaukumu Tyranny, no izstrādātājiem Obsidian, attēlo pasauli, kuru vairums grāmatu un filmu nekad neuzdrošinātos parādīt - tādu, kurā ļauns tirāns ir iekarojis gandrīz visu pasauli. Tu, savukārt, neesi nekāds drosmīgs varonis. Tā vietā tu esi tirāna pakārtotais, kuram ir jācenšas atjaunot kārtību pasaulē, kuru no visiem galiem ir nomocījis karš. 

Šis ir remasterēts apskats spēlei, kuru sākotnēji apskatīju 2016. gadā, pirms Strike lapas īslaicīgas izzušanas.

Divas armijas, ar kurām būs jasadarbojas.

Spēles sižets risinās Teratusā - viduslaiku fantāzijas pasaulē. Gadsimtiem ilgi, varenais tirāns un virspavēlnieks vārdā Kiross ir nostiprinājis savu varu, nosūtot milzīgas armijas uz svešām zemēm, lai tās iekarotu un paverdzinātu. Viņa militārie spēki ir iekarojuši neskaitāmas karaļvalstis, un šobrīd cenšas pārņemt pēdējo neiekaroto Teratusas teritoriju. Kā jau minēju, spēlētājs nav drošsirdīgais varonis vai kādas pazemes pretošanās kustības dalībnieks. Tā vietā, jums nāksies spēlēt par likteņu saistītāju (fatebinder), Kirosa pakārtoto un tieslietu komitejas locekli, kuram ir uzdots palīdzēt diviem Kirosa armijas leģioniem iekarot pēdējo Teratusas zemes daļu, tādējādi nododot visu pasauli tirāna pakļautībā. 

Šajā spēlē ir milzum daudz dialoga. Taisnību sakot, dialogu šeit ir pat vairāk nekā cīņu. Personāžu šeit arī ir daudz, un katram no tiem būs savi uzskati par dzīvi šajā apspiestajā pasaulē. Godīgi sakot, tas ir pārsteidzoši, cik daudz sižeta un Teratusas vēstures Obsidian ir iepakojuši iekš Tyranny. Turklāt, izmantojot unikālu krāsaina tekstu funkciju, izstrādātājiem izdevās iesaiņot šeit pat vēl vairāk informācijas. Jebkurā sarunā, ar noteiktu krāsu tiek izcelts viss, sākot no ievērojamiem notikumiem, vārdiem vai terminiem. Novietojot peles kursoru virs šādiem vārdiem, parādīsies paskaidrojums, kas detalizēti aprakstīs un paskaidros kādas iespējamās neskaidrības. Es dažreiz mēdzu veikt pat vairākas nedēļas ilgus pārtraukumus no noteiktām spēlēm, un man šķiet pagrūti atgriezties, jo es pa to laiku jau esmu aizmirsis visus svarīgos vārdus, nosaukumus un notikumus. Šī funkcija to novērš.

Personāža veidotājs ir pietiekami plašs, lai apmierinātu žanra cienītājus.

Šī būdama RPG žanra lomu spēle, spēlētājam no sākuma būs nepieciešams izveidot savu galveno "varoni". Šeit var izvēlēties starp vīrieti vai sievieti, ar dažādām sejām, ādas toņiem, balsīm un ķermeni. Vajadzēs izvēlēties arī savu izcelsmi, kā arī vēlamo cīņas stilu, un sekojot tam, vai nu papildus cīņas stilu, vai, ja ir tāda vēlēšanās, pirmā stila padziļināšanu. Spēlētāja personāžs attīstīsies un mainīsies arī turpmāk, balstoties uz lēmumiem, kurus jūs pieņemsiet kampaņas laikā kā likteņu saistītājs. 

Daudzās šāda žanra spēlēs sava personāža godu ir samērā viegli uzturēt. Ja jūs veicat labus darbus, jūsu reputācija un gods palielinās, bet ja darāt ļaunus darbus, jūsu reputācija samazinās un jūs iegūstat negatīvas karmas punktus. Vairumā gadījumu, pat ja jūs darāt daudz ļauna, atliek vien paveikt pāris labus darbus, lai jūsu gods uzturētos pozitīvā līmenī, un visi joprojām uzskatīs jūsu personāžu par svēto. Savukārt, šajā spēlē gandrīz katrs dialogs un katra spēlētāja rīcība ietekmēs pastāvīgi mainīgo reputāciju ar dažāda veida personām un kopienām, tādā veidā diktējot kā pret jums izturēsies citi. Vari palīdzēt ļaudīm cik vien gribi, taču tie tik un tā atcerēsies visas tās ziepes, ko pietaisīji agrāk. Šeit var vilkt paralēlas ar iepriekšējām Obsidian spēlēm, piemēram, Fallout: New Vegas, kur pastāvēja līdzīga reputācijas sistēma.

Jums spēles laikā būs jāpieņem daudz lēmumu.

Spēles laikā būs brīži, kad jums vajadzēs izlemt, kuru no divām Kirosa armijām vēlaties atbalstīt. No vienas puses stāv elitārā leģionāru armija ar nosaukumu “Neveiksmīgie”, kuri ir disciplinēti, labi apmācīti un labi bruņoti. Viņu nometne ir sakopta un pilna ar glīti sakārtotām teltīm. No otras puses - haotiskais un brutālais "Sarkanais Koris", kas piespiedu kārtā vervē savus sakautos pretiniekus savās rindās un tādējādi turpina strauji augt. Viņu nometnes stāvoklis ir pilnīgi pretējs, ar nekārtīgi saliktām teltīm, spīdzināšanas stabiem un pavirši izraktām tranšejām.

Tyranny kaujas sistēma ir ļoti līdzīga Pillars of Eternity kaujas sistēmai, kuru arī izstrādāja Obsidian. Šeit izstrādātāji vienlaikus apvieno reāllaika stratēģiju ar gājienu kaujas sistēmu (real-time strategy + turn-based combat). Kaujas var jebkurā brīdī uzlikt uz pauzi. Tas nemaz nav obligāti, taču tas padara kaujas stratēģiskākas. Kopumā, standarta kaujas sistēma šāda tipa spēlēm. Viens no jauninājumiem, savukārt, ir tāds, ka spēlētājs un viņa pavadoņi cīņā var izmantot jaudīgas kombināciju prasmes. Šīs ir spēcīgas īpašās prasmes, kas tiek veiktas tandēmā - viens pavadonis var uz īsu brīdi uzlabot visas grupas aizsardzību līmeni, kamēr cits pavadonis veic kādu satriecošu maģisku uzbrukumu, kas nodara kaitējumu ienaidniekam. Šīs kombinācijas ir ļoti noderīgas, it īpaši augstāka līmeņa grūtībās pakāpēs.

Klāt tam visam, šeit ir iespēja izveidot arī pašam savas burvestību kombinācijas. Apkopojot dažādus artefaktus, spēlētājs var mainīt burvestību vispārējo tipu un veidu, kā tās tiek pielietotas, kā arī pievienot tām dažāda veida papildus efektus, tādus kā uzlabotu uzbrukuma attālumu un ietekmes diapazonu, ilgāku burvestības ietekmes laiku, kā arī papildus kaitējumu un daudz ko citu.

Tyranny nodrošina stabilu, uz gājieniem balstītu kaujas pieredzi.

Spēles grafika ir skaista un žanram atbilstoša. Šeit ir viss, sākot ar skaisti sazīmētu fonu un skaistām vietām, beidzot ar interesanti izvietotiem līmeņiem un spilgtiem efektiem kaujas laikā. Šī spēle izsauc visspilgtākās emocijas, taču tajā pašā laikā nenovērš tevi no notiekošā un ļauj iegrimt sižetā. Kas attiecas uz mūziku, tā nebija pārāk atmiņā paliekoša, taču noteikti ir piemērota spēlē attēlotai pasaulei. Skaņu celiņš brīžiem liekas ļoti mistisks un palīdz radīt pareizo atmosfēru. Arī vispārējā skaņa bija laba. Kaujas skaņas krakšķ visapkārt, un sarunu dialogi tika ierakstīti ļoti profesionālā līmenī, kā arī pienākas jebkuram Obsidian produktam. Nekādi kukaiņi man spēles laikā netrāpījās. 

Vienīgie trūkumi, kurus ir vērts pieminēt - sānu jeb side kvesti ir ļoti ierobežoti un nav pārāk plaši. Galvenā personāža pavadoņi ir pavisam garlaicīgi, un starp spēlētāju un viņiem nav gandrīz nekādas mijiedarbības. 

 

9/10

Tā kā visam ar laiku pienāk beigas, es atļaušos nobeigt šo rakstu. Es vēl varētu rakstīt un rakstīt, taču lūgšu jūs izmēģināt Tyranny pašiem. Neskatoties uz pāris nepilnībām, šo spēli ir vērts pirkt. Kopumā tā aizņems ap 30 stundām vai vairāk, turklāt tajā pastāv četri iespējami nobeigumi, kas nozīmē, ka motivācija spēli pārspēlēt noteikti ir. Ja jums iet pie sirds RPG žanra lomu spēles, tad Tyranny noteikti ir vērts "iečekot". 

Tyranny ir pieejama uz Microsoft Windows, GNU/Linux un Mac OS platformām. Iekš Steam to var iegādāties šeit.

312 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!