SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

The Bard's Tale IV: Director's Cut apskats

HomērsHomērsgrupāStrike.lvStrike.lv2020. g. 5. aug. 11:27labots 2022. g. 23. jūl. 13:34
The Bard's Tale IV: Director's Cut apskats

The Bard's Tale IV: Director's Cut apskats

Bard's Tale franšīze ir atgriezusies un ir labāka nekā jebkad agrāk.

The Bard's Tale IV ir spēle ar neparastu vēsturi. Sākotnēji izlaista 2018. gadā, tā saskārās ar fanu kritiku kukaiņu un dažādu citu trūkumu dēļ. Tās izstrādātāji, InXile Entertainment, rūpīgi klausījās atsauksmes un turpināja pie spēles strādāt, galu galā 2019. gada augustā izlaižot uzlaboto Director's Cut jeb tā saucamo režisora versiju. Neskatoties uz to, cik ļoti spēle man sākotnēji patika, es patiešām negaidīju, ka izstrādātāji tik stipri piepūlēsies. InXile Entertainment izmantoja šo iespēju, lai uzlabotu un pārveidotu dažas spēles mehānikas, kas ievērojami uzlaboja pieredzi. Redzēsim, cik labi viņiem ir sanācis.

Šis ir remasterēts apskats spēlei, kuru sākotnēji apskatīju 2018. gadā, pirms Strike lapas pazušanas.

Viena no daudzajām noslēpumainajām vietām, kuras spēlētājs apmeklēs.

The Bard's Tale IV sižets notiek 100 gadus pēc pēdējās The Bard's Tale spēles notikumiem, un šeit ir ļoti daudz atsauču uz oriģinālo spēļu triloģiju, taču tas neietekmēs jūsu spēles pieredzi un šai spēlei var viegli ķerties klāt, neaiztiekot iepriekšējās daļas. Spēles galvenais varonis ir daļa no vietējās karotāju ģildes, kas ir sava veida algotņu grupa. Spēcīga reliģiskā fanātisma dēļ, kas strauji izplatās pilsētā, šī algotņu grupa tiek pasludināta par aizliegtu, un visi tie, kas ir tās biedri, tiek aktīvi medīti un nogalināti. Pēc bēgšanas no pilsētas, spēlētājam ir jāsavāc kopā varoņu komanda, jo kādi ļaunie spēki grasās izsprukt no ieslodzījuma, un tiem patraucēt spēs tikai visdrosmīgākie no piedzīvojumu meklētājiem ar jums vadībā.

TBT4 ir RPG žanra lomu spēle ar dungeon crawler elementiem, kas nozīmē bradāšanu pa sava veida labirinta vidēm. Kā jau ierasts šāda tipa spēlēs, no sākuma spēlētājam būs jāizveido savs personāžs, kā arī jāizvēlas sava rase un cīnītāja klase. Šeit jūs varat izvēlēties starp zagli, burvi, karotāju vai bardu jeb dziedātāju. Lai arī tie visi ir ļoti klasiski un pat nedaudz stereotipiski cīnītāju arhetipi, tie ļauj izveidot sabalansētu pavadoņu grupu jau pirmajās pāris spēles stundās. Piedzīvojuma sākums nepārprotami darbojas kā sava veida apmācības etaps, taču spēle ļoti profesionāli visu paskaidro, neliekot smadzenēm apcepties.

Katrā kaujinieku klasē ir aptuveni 60 individuālo prasmju.

TBT4 tiek spēlēta no pirmās personas skatupunkta. Šeit spēlētājam tiek pasniegta ļoti plaša un atvērta karte, kurā ir daudz dažādu vietu, kuras jāizpēta, daudz noslēpumu, kurus jāatklāj, kā arī daudz objektu, kurus pielietojot varēsiet piekļūt iepriekš nepieejamām vietām un kaktiem. Atšķirībā no Assassins Creed spēļu franšīzes, šeit nav nekādas milzum lielas kartes ar neskaitāmām un bezjēdzīgām jautājumu zīmēm. Šajā spēlē katrai vietai ir nozīme un specifisks nolūks. Vispārīgais spēles pasaules noformējums liek spēlētājam vienmēr turēt acis vaļā, meklējot kārtējo noslēpumu vai ienaidnieku baru, ar kuru pacīnīties.

Spēles cīņas sistēma ir viegli saprotama, taču tajā pašā laikā - ļoti dziļa. Kautiņi ar ienaidniekiem tiek veikti gājienos. Ja jums izdodas pārsteigt ienaidnieku un uzbrukt pirmajam, tad jums tiek sniegta pirmā gājiena privilēģija, bet, ja ienaidnieks jūs pamana pirmais, tas tas veiks pirmo gājienu pret spēlētāju. Pāreja no kartes izpētes uz cīņas lauku ir ļoti gluda - ekrāns netiek mainīts, kā tas bieži notiek šāda žanra spēlēs. Kaujai sākoties, spēlētāja komandas biedri un ienaidnieki tiek izvietoti uz 4×4 režģa. Katrā gājienā jums ir pieejami iemaņu punkti, kas ir sadalīti starp dažādiem personāžiem, un kurus var izmantot, lai cīņas laikā veikt īpašus paņēmienus. Šos punktus var izmantot arī tamdēļ, lai pārvietotu personāžus uz blakus esošo laukumu. Tas būs jādara diezgan bieži, jo dažu īpašu gājienu izpildei būs nepieciešams precīzs rādiuss, kā arī tas dos iespēju izvairīties no pretinieku kaitējuma.

Iepriekš grūtības pakāpe strauji cēlās spēles vidusdaļā, kas izraisīja daudz sūdzību no fanu puses. Par laimi, ši problēma tika atrisināta Director's Cut izdevumā.

Būtu prātīgi likt spēcīgākiem personāžiem aizsargāt vājākos kaujā.

Kā jau daudzās citās RPG žanra spēlēs, TBT4 pastāv arī personāžu uzlabošanas sistēma. Par katru uzvaru cīņā un par katru pabeigtu kvesta uzdevumu, spēlētājs saņems noteiktu pieredzes punktu skaitu. To daudzums, savukārt, ir atkarīgs no cīņas grūtības pakāpes un kvesta garuma. Uzkrājot pietiekami daudz pieredzes punktu, spēlētāja galvenais varonis iegūs jaunu līmeni, tādā veidā uzlabojot viņa spējas. Varoņa progresu līdz nākamajam līmenim var redzēt pēc katras cīņas beigām, kad spēlētājam tiek izsniegti pieredzes punkti.

Vēl viens būtisks spēles aspekts ir mīklas. To šeit ir ļoti daudz, un katrai no tām ir jāatrod risinājums. Visas spēlē attēlotās mīklas ir jautras un interesantas. Tās pārbauda spēlētāja atjautību, taču tajā pašā laikā nav neiespējamas vai dusmas izraisošas, lai gan ar laiku tās kļūst arvien sarežģītākas. Spēlē pastāv dažādu veidu mīklas, piemēram: sviru nospiešana pareizā secībā, mehānismu manipulēšana, dziesmu atskaņošana ar zvaniņu palīdzību un pat senas valodas atšifrēšana. Tā sajūta, kuru jūti, pašam atrodot mīklas risinājumu, tiešām ir lieliska.

Goblini. Skat, kādi viņiem ļauni ģimji!

Unreal Engine 4 dzinējs rada patiešām smukus un jaukus efektus, it īpaši, ja stāvi blakus kādam degošam koka gabalam vai kaut kam tamlīdzīgam. Tekstūras savukārt, vietām izskatās izplūdušas un nemaz neizskatās pēc kaut kā tāda, ko vajadzētu gaidīt no spēles, kura tika izdota 2018. gadā. Optimizācijas ziņā es nekādas problēmas nesaskatīju - TBT4 spēlējas gludi arī pie visaugstākajiem grafikas uzstādījumiem. Es biju sastapies ar pāris kukaiņiem, kuri vietām man patraucēja spēles procesu. Lai gan tie gadījās reti, man nācās izmantot Director's Cut jauno, neierobežotā save funkciju, lai tiktu tiem pāri. Spēles skaņas celiņš vietām ir dievišķs. Pilsētu ielas čum un mudž ar personāžiem, kas dzied dziesmas, dažas no kurām es vēl joprojām klausos. Vēl es novēroju skotu un ķeltu mūzikas izmantošanu, kas neapšaubāmi bija laba izvēle. Gandrīz visi spēles dialogi ir kvalitatīvi ieskaņoti, ar dažiem izņēmumiem, kas jutās nedaudz amatieriski.

8/10

The Bard's Tale IV: Director's Cut is krietna spēle, tomēr visiem tā noteikti neies pie sirds. Tiem, kas ir pieraduši pie ātrām Call of Duty stila apšaudēm un spēlēm, kas ir balstītas uz ātriem refleksiem, šo gan būs pagrūti izbaudīt. Tomēr manuprāt, šāda veida spēlei ir vērts dot iespēju. Ja sadomā šo RPG spēli izmēģināt, es rekomendēju uz kādu laiku ielikt to savā Steam vēlmju sarakstā un pagaidīt kādu atlaidi, jo pašreizējais uzcenojums ir diezgan brangs.

The Bard's Tale IV: Director's Cut ir pieajama uz Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, GNU/Linux un Mac OS platformām. Iekš Steam to var iegādāties šeit.

The Bard's Tale IV: Barrows Deep Launch Trailer #the-bards-tale-iv-directors-cut