BATTLETECH apskats

Milzu roboti - nākotnes kaujas mašīnas

30.Augusts 2020 21:58
Homērs

TAKTISKAS ROBOTU CĪŅAS.

Spēles, kuru pamatā ir milzu kara roboti, vienmēr ir jautras, neatkarīgi no tā, vai tās tiek spēlētas datorā, tālrunī vai galda spēļu veidolā. Daži tās uzskata par parastām kaujas spēlītēm ar lielām tērauda mašīnām un milzīgiem ieročiem. Taču, kontrolēt četrus stāvus augsto stāvošo metāla robotu, kas bradā pa laukiem, šauj lāzerus, raķetes un citus milzīgus ieročus, kā izrādās, ir ļoti aizraujoši! Un tagad iedomājieties, ka jūs varat kontrolēt veselu milzīgu robotu komandu! BATTLETECH, jaunākā spēle klasiskajā, uz robotiem balstītajā stratēģijas franšīzē, kas ar Kickstarter palīdzību nopelnīja vairāk nekā 2 miljonus ASV dolāru, ļauj spēlētajam paveikt tieši to. 

BATTLETECH izstrādāja kompānija Harebrained Schemes, un 2018. gadā izdeva Paradox Interactive. Šis ir remasterēts apskats spēlei, kuru apskatīju vēl pirms Strike lapas īslaicīgās pazušanas.

Tagad kaujas laukā valda roboti, un cilvēku karavīriem tagad ir tikai atbalsta loma.

BATTLETECH kampaņas režīmā jūs iejutīsities kaujas robotu pilota lomā. Spēles sākumā ar jums sazinās princese Kameja Arano, un lūdz lai jūs palīdzētu viņu apsargāt viņas kronēšanas ceremonijas laikā. Viss, protams, noiet greizi, jo princeses tēvocis viņu nodod un vardarbīgi pārņem kontroli pār troni un visu planētu, spiežot spēlētāju bēgt. Sekojot šim pavērsienam jūs nonākat algotņu grupā, un nākamos pāris gadus klīstat pa kosmosa plašumiem savā kuģī, uzņematies uzdevumus, izšķirat strīdus starp konkurējošām frakcijām un mēģināt pasargāt savu uzņēmumu no bankrota. Taču spēles laikā ātri vien izrādās, ka Kameja spēja izdzīvot apvērsumu, un viņa vēlreiz nolīgst spēlētāju un tā apkalpi, lai kopā atņemtu impēriju no sava ļaunā tēvoča. Šajā sižetā noteikti pastāv intriga, taču kopumā šis stāsts nav nekas īpašs. Galu galā, tas ir tikai attaisnojums cīņām ar milzu kara robotiem. Neskatoties uz nedaudz vājo sižetu, šajā spēlē joprojām ir ļoti daudz dialogu. Jūs varat pavadīt laiku, sarunājoties ar apkalpes locekļiem, lai tos labāk iepazītu un iegūtu ieskatu spēles pasaulē.

Pēc pāris ievada misijām spēlētājam tiek uzticēta pašam sava algotņu grupa, pēc kuras vajadzēs rūpīgi sekot. Viss maksā naudu. Pat spēlēs no šī fakta nevar tikt vaļā. Tieši tāpēc spēlētājam būs nepieciešams pārvaldīt savu ikmēneša budžetu (ņemot vērā to faktu, ka ja jūsu līdzekļi izsīks, spēle beigsies), nolīgt jaunus robotu pilotus un inženierus, maksāt tiem algu, uzlabot to prasmes, kā arī remontēt un aprīkot savus robotus. Šis menedžmenta komponents ļoti bagātina spēli un bieži liek spēlētājam aizdomāties par viņa darbībām, jo neapdomīgu risku uzņemšanās kaujas laukā ātri var kļūt par lielu ekonomisku problēmu. Būdams algotņu kapteinis, spēlētājs var brīvi pieņemt papildus misijas no dažādām frakcijām, vienlaikus virzot spēles galveno sižeta līniju un saņemot bonusus. Šīs misijas ir nejauši ģenerētas, un tās ir galvenais naudas, pieredzes, kā arī papildus rezerves daļu avots. 

Pirms katras misijas jūs varat vienoties par atlīdzību, kuru saņemsiet pēc tās izpildes. Jūs varat izvēlēties starp naudas atlīdzību, spēju savākt papildus lūžņus un robotu daļas no kaujas lauka, un paaugstinātu savu reputāciju. Jo augstāka ir jūsu reputācija, jo lētāks ir aprīkojums un ieroči.

Dialogu izvēle RPG spēļu fanus noteikti iepriecinās.

Šī ir taktiskās stratēģijas spēle, kas ir balstīta uz gājieniem, līdzīgi kā X-Com franšīzes spēlēs. Jūs kontrolējat līdz četriem robotiem, un ar to palīdzību veicat dažāda veida misijas. Šeit pastāv tādi misiju veidi kā eskorts, stratēģiski svarīgas vietas ieņemšana, uzbrukums bāzei vai tās aizstāvēšana, kā arī ienaidnieka iznīcināšana. Kopumā - diezgan interesanti, taču misiju uzdevumi pēc vairākām stundām sāk atkārtoties. Kad kaujas laukā nav redzamu ienaidnieka vienību, komandas pārvieto visas savas vienības vienlaikus. Kad ir izveidots kontakts ar ienaidnieku, spēlētājs var sākt veikt gājienus ar atsevišķām vienībām. Līdzīgi kā tajās pašās X-Com spēlēs, jūsu vienības var pārvietoties un pēc tam veikt vēl kādu papildus darbību. Par laimi šajā spēlē ne viss tika ņemts no citām spēlēm - BATTLETECH sevī ietver neparastu izvairīšanās punktu funkciju. Jūsu roboti zaudē vienu izvairīšanās punktu tad, kad ienaidnieks veic pret tiem uzbrukumu, neatkarīgi no tā, vai tika veikts trāpījums, vai nē. Jo lielāku distanci jūsu robots noskrien sava gājiena laikā, jo vairāk izvairīšanās punktus tas saņem. Ja pretiniekam izdodas iztērēt visus spēlētāja izvairīšanās punktus, nākamreiz, kad jūs saņemsiet trāpījumu no pretinieka, jūsu robots saņems ievērojamus veselības zaudējumus.

Spēlē ir pieejami daudzi ieroči. Jūs varat aprīkot savus robotus ar visu, sākot no sprādzienbīstamiem lādiņiem un raķetēm, līdz pat lāzera ieročiem, liesmu metējiem, ložmetējiem un daudz ko citu. BATTLETECH roboti spēj veikt arī tuvcīņas uzbrukumus. Lai tos veiktu, spēlētāja vienībām ir jāatrodas ļoti tuvu ienaidniekam, vai vismaz pietiekami tuvu, lai kustības darbības rezultātā jūs ienaidnieku varētu sasniegt. Šāda veida tuvošanās var šķist nedaudz biedējoša, taču šādi uzbrukumi mēdz būt ļoti efektīvi, ja tie ir pareizi pielietoti. Kad es pirmo reizi uzzināju, ka šajā spēlē var cīnīties izmantojot tuvcīņas uzbrukumus, es nekavējoties metos tuvākā pretinieka virzienā. Atliek vien teikt, ka pirms ko tādu dari, viss no sākuma ir kārtīgi jāapdomā.

Nodarot pietiekami daudz kaitējuma kādai noteiktai robota ekstremitātei, piemēram - rokai, tā ar krāsainu sprādzienu tiks pilnībā iznīcināta, paņemot sev līdzi visas tajā uzstādītās ieroču sistēmas un munīciju. Ja tajā vietā atrodas kāda sprādzienbīstama munīcija, piemēram, raķetes, tai ir iespēja eksplodēt, nodarot kritisku kaitējumu pretinieka robotam, ievainojot vai pat nogalinot tā pilotu. Protams, nemaz nav jautri kad kaut kas tāds notiek ar kādu no spēlētāja robotiem - robotu labošana ir laikietilpīgs un dārgs process, iznīcinātie ieroči tiek zaudēti uz visiem laikiem, un piloti var nomirt jebkurā kaujā.

Cīņas sistēma šajā spēlē ir dziļa un slāņaina.

Ieroču šaušana rada siltumu, kas palielinās ar katru uzbrukumu, un var apdraudēt gan robota integritāti, gan pilota stāvokli. Ja robots šaudās pārāk bieži, tas ļoti stipri uzkarst un sāk saņemt kaitējumu. Galu galā tas var pārkarst un drošības dēļ izslēgties, tādā veidā izlaižot savu nākamo gājienu. Noteikti kaujas lauki, kuros jūs karojat, arī var ietekmēt  jūsu robotu karstumu. Kaujas sniegainā vidē būtiski mazinās radīto siltumu, savukārt kauja kādā karstā vietā, piemēram, tuksnesī, sniegs pilnīgi pretēju rezultātu. Pat vienkārši pārvietojoties karstā vidē, roboti pamazām uzkarst. Ja tuvumā ir kāda upe, jūs varat likt robotam tajā iebrist, lai atvēsinātos. Klāt tam visam, spēlētāja un pretinieku robotus ir iespējams destabilizēt, ja tie atkārtoti saņem pārāk daudz kaitējuma, īpaši no lādiņveida ieročiem un tuvcīņas uzbrukumiem. Ja robots, būdams nestabils, saņem sitienu, tas var apgāzties, tādējādi atstājot to neaizsargātu pret uzbrukumiem.

Pirms doties kaujā, ir svarīgi iemest aci angārā un pārliecināties, ka jūsu tērauda roboti ir labi aprīkoti. Visiem ieročiem ir atšķirīgs svars, precizitāte un siltuma izlaide. Katram ierocim ir arī savi trūkumi, tāpēc jums tie ir jāsabalansē. Katra robota maksimālais svars ir fiksēts, un, aprīkojot to ar pārāk lielu ieroču vai bruņu klāstu, tā svars liks tam kustēties ar gliemeža ātrumu. Angārā var arī pielāgot savu robotu izskatu, iekrāsojot tos daudzās dažādās krāsās.

Aprīkojiet savus robotus ar ieročiem, kas vislabāk papildinās to klasi.

Grafikas ziņā BATTLETECH joprojām izskatās pienācīgi. Taču, kaut arī tādas lietas kā kaujas efekti izskatās ļoti labi, reljefa tekstūras dažreiz mēdz izskatīties neskaidras un izplūdušas. Tomēr neskatoties uz to, visi roboti ir labi animēti. Kad kāda no viņu rokām vai kājām tiek iznīcināta, jūs varat redzēt milzum daudz dzirksteļu, kas izlido no kontaktligzdām. Skrienot pa ūdeni, tas kārtīgi viļņojas, un koki šūpojas, ejot tiem cauri. Šie efekti nav jauni vai novatoriski, taču kombinācijā ar spēles foršajām kaujām tie mēdz radīt filmām līdzīgus scenārijus. Citiem vārdiem sakot, tas viss izskatās ļoti forši. Kas attiecas uz skaņu celiņu, par to man pretenziju nav - tas ir žanram piemērots, nespiež sevi priekšplānā, un pats galvenais -  papildina spēles atmosfēru.

Papildus kampaņai BATTLETECH spēlētājiem piedāvā arī vienspēlētāja skirmish režīmu, kurā ir iespējams pārbaudīt savas cīņas prasmes pret mākslīgā intelekta ienaidniekiem. Pieejams ir arī PVP daudzspēlētāju režīms.

 

8/10

Izstrādātāji Harebrained Schemes ir paveikuši sasodīti labu darbu. Šī spēle piedāvā Battletech pasaules jaunpienācējiem patīkamu un ērtu starta posmu. Savukārt žanra fani un franšīzes pazinēji šeit noteikti jutīsies kā mājās, un varēs uzreiz ķerties klāt. Es ieteiktu pagaidīt izpārdošanu un izmēģināt šo spēli pašiem. Priekš BATTLETECH ir pieejami arī pāris DLC, kas piedod spēlei daudz jauna satura. 

BATTLETECH ir pieejama uz Microsoft Windows, GNU/Linux un Mac OS platformām. Iekš Steam to var iegādāties šeit. Uzmanību, iekš GOG šai spēlei šobrīd ir -75% atlaide.

416 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!