Battlefield 2042 apskats
Neveiksmīga atgriešanās virtuālajā karalaukā.
Pēc pāris gadu pārtraukuma studija DICE ir atpakaļ ar savu jaunāko veikumu militāro šaušanas spēļu sērijā – Battlefield 2042. Es ar nepacietību gaidīju šo spēli un ļoti cerēju, ka tā attaisnos uz to liktās cerības. Diemžēl man un vēl tūkstošiem geimeru nācās rūgti vilties, par ko liecina gan Metacritic lietotāju vidējais vērtējums, kurš svārstās starp 2 un 3 ballēm, gan arī platformas Steam lietotāju vērtējumi, kas lielākoties ir negatīvi.
Beta versiju es spēlēju uz PC, un jau tad mans viedoklis bija, ka spēle nav īsti gatava, lai arī man ļoti gribējās pretējo. Nospriedu, ka izstrādātāji vai nu atliks iznākšanas datumu, vai arī galarezultāts būs visai liela vilšanās. Diemžēl izstrādātāji uzskatīja, ka spēlētāji nav pelnījuši kvalitatīvu produktu, un 19. novembrī oficiāli iznāca Battlefield 2042.
Kā jau pēc nosaukuma var nojaust, spēles darbība notiek ne pārāk tālā nākotnē, kas ir patīkama pārmaiņa, jo iepriekšējās divas Battlefield iedvesmu smēlās pagātnē, attiecīgi no Pirmā un vēlāk jau no Otrā pasaules kara. Spēlētāji bija izslāpuši pēc turpinājuma Battlefield 4, kura, manuprāt, ir viena no veiksmīgākajām sērijas daļām un kuru, lai arī izlaista 2013. gadā, vēl aizvien spēlē daudz cilvēku.
Diemžēl jau pašā raksta sākumā ir jāsāk ar lielu spēles mīnusu, kas, iespējams, daudzus atbaidīs un liks nogaidīt brīdi, kad spēle būs pieejama ar atlaidi. Battlefield 2042 nav vienspēlētāja režīma kampaņas, tomēr spēles izstrādātāji izlaišanas dienā nekautrējas prasīt pilnu cenu – 60 eiro. Manuprāt, tas daudziem nav pieņemami un spēlētājiem ar savu maciņu nevajadzētu atbalstīt šādu izstrādātāju taktiku. Es saprastu, ja spēle būtu perfekti noslīpēta, bet tas tā nav. Līdz ar to prasītā cena liekas vēl jo vairāk nepieņemama un pārspīlēta. Vēl jo vairāk, kad skatāmies uz šī gada rudeni kopumā, kur mēneša laikā ir iznākušas trīs lielu kompāniju radītas šaušanas spēles ar daudzspēlētāju režīmiem un kur divās no tām ir pilnvērtīga vienspēlētāja kampaņa, bet DICE ir nolēmuši būt skopi un atstāt savus fanus bešā.
Ņemot vērā, ka Battlefield 2042 kampaņa neeksistē, tad par sižetu nav daudz, ko stāstīt. Izstrādātāji to ir pasnieguši video formā, kur 3. pasaules kara priekšvakarā par pasaules kontroli cīnās divas lielvaras – ASV un Krievija. Ja kādu interesē kādas sīkākas detaļas, tad spēles oficiālajā mājaslapā ir papildus pieejams 10 minūšu video.
Lecam iekšā daudzspēlētaju režīmā, kurš pēc izstrādātāju sacītā spēlētāju skaita ziņā ir kļuvis vēl iespaidīgāks – 128 cilvēki katrā kartē. Te gan jāpiebilst, ka minētais skaits ir pieejams tikai uz jaunākās paaudzes konsolēm un PC. PlayStation 4 un Xbox One īpašniekiem ir jāiztiek ar maksimums 64 spēlētājiem.
Sāku ar režīmu Conquest, kurā ir jāieņem sektori un kurā komanda ar vairāk sektoriem pamazām atņem otrai komandai punktus. Atšķirībā no iepriekšējām Battlefield daļām, kurās, ieņemot vienu karogu, tika uzreiz pārņemts sektors, jaunākajā daļā, lai ieņemtu vienu sektoru, būs jāieņem pat divi karogi. Kartes ir lielas, un jāsaka, ka par spīti augstākam spēlētāju skaitam uz kartes tās liekas tukšākas nekā iepriekšējās daļās. Ja vienība zaudē sektoru un nav iespējas “piedzimt” komandas biedram “uz galvas”, tad ir jāmēro stipri liels attālums, lai atkal iesaistītos cīņā, kas liekas vienkārši bezjēdzīga laika tērēšana.
Nākamais režīms – Breakthrough, kas vienkārši nostāda divas komandas vienu pret otru uz frontes līnijas. Nāk prātā divi vārdi, kas raksturo šo spēles veidu – absolūts haoss. Ir izteikta frontes līnija, uz kuru katru reizi pēc nāves dodies, lai sniegtu savu varonīgo ieguldījumu notiekošajā cīņā. Realitāte gan ir tāda, ka pirmajā reizē netieku līdz turienei, jo mani nošauj snaiperis, savukārt otrajā reizē – uzspridzina tanks. Trīs lietas labas lietas, un trešajā reizē beidzot nonāku līdz frontes līnijai, bet pretinieku mestā granāta mani uzspridzina pirms esmu paspējis vispār saprast, kas notiek. Pirmās 5 min pavadītas, un es neesmu paspējis pat izšaut nevienu lodi. Atlikušo mača daļu pavadu, slapstoties pa stūriem un mēģinot vispār atšķirt pretinieku no saviem komandas biedriem, kas šajā spēlē ir grūti izdarāms, un neskaitāmas reizes, ieskrienot kādā istabā, esmu sācis šaut pa savējiem. Kaitinoši.
Lielais BF2042 jaunums ir režīms Portal, kas ļauj spēlētājiem pašiem veidot savus režīmus un scenārijus, izmantojot papildus arī iepriekšējo Battlefield daļu ieročus, aprīkojumu un kartes. Teorijā izklausās interesanti, bet realitātē man tas nelikās nekas īpašs un lielu sajūsmu neradīja. Iespējams, tiem, kas prot radoši izpausties, tieši Portal ies pie sirds.
Hazard Zone ir BF2042 interpretācija par pēdējā laikā popularitāti guvušo Battle Royale tēmu. BF2042 tikai 32 spēlētāji tiek iemesti kartē, kurā ir jācenšas palikt dzīvam, jāatrod datu nesēji, lai pēc tam varētu mēģināt veiksmīgi evakuēties. Šeit parādās nākamais izteiktais mīnuss – iekšā spēlē nav paredzēta iespēja sarunāties ar saviem komandas biedriem. Man nav skaidrs, kā tik pašsaprotama lieta izstrādātājiem nelikās pietiekami svarīga, lai to iebūvētu spēlē. Un ne jau kurā katrā spēlē, bet tādā, kas prasa no spēlētājiem saskaņotu rīcību, lai sasniegtu kaut cik veiksmīgu rezultātu. Ja spēlē ar PlayStation draugiem, tad vismaz ir iespēja apvienoties kopīgā PlayStation grupas čatā un koordinēties tur, bet ja es spēlēju viens un ar nejaušiem cilvēkiem, ar kuriem kopā mani saliek spēle, tad par kaut kāda veida koordināciju var aizmirst.
BF2042 pieejamo ieroču izvēle ir stipri nabadzīga. Ir pieejami tikai 22 ieroči. Salīdzinājumam: Battlefield 4 ir 84 ieroči.
BF2042 atkāpjas no iepriekšējo gadu kareivju klašu sistēmas. Spēlētājs vairs nav piesaistīts konkrētas lomas pildīšanai karalaukā. Agrāk Tev bija jāizvēlas viena no lomām (mediķis, snaiperis, tehniķis vai uzbrucējs) un katrai no tām bija piesaistīta konkrēta ieroču klase, kas tomēr nedaudz ierobežoja spēlētāja izvēli. Šogad BF2042 piedāvā speciālistus ar unikālām spējām un bonusiem, un, kad esam izvēlējušies speciālistu, varam viņu aprīkot ar nepieciešamo bruņojumu un ieročiem. Izvēle ir brīva, un spēle mūs vairs nepiespiež ieņemt konkrētu lomu ar konkrētu ieroču klasi. Varam radīt paši savus bruņojumus zināma mērķa izpildei karalaukā. Šeit gan ir jāpiemin arī medaļas otra puse, jo, ja lomas vairs nav sadalītas, nav arī īsti skaidrs, kurš kuru pienākumu uzņemsies. Ja visa vienība sastāv tikai no uzbrucējiem un neviens nav paņēmis līdzi aptieciņu, tad pastāv liela iespēja, ka ilgi karalaukā neizdzīvosiet.
Par grafiku man īsti pārmetumu nav. Tā ne ar ko īpaši neizceļas. Gribētos lielākas iespējas objektu un ēku iznīcināšanā, un diemžēl pat pēc vairāku maču izspēlēšanas es tā arī nepiedzīvoju izstrādātāju slavēto tornādo.
Diemžēl vai par laimi, bet novembra beigās nolēmu pamēģināt Halo daudzspēlātāju režīmu, kuru Microsoft izlaida pirms oficiālā spēles iznākšanas datuma. Pirmkārt, tas ir pieejams jebkuram bez maksas un, otrkārt, tas šķiet daudz patīkamāks un noslīpētāks par BF2042. Līdz ar to apskata tapšanas laikā es neizbēgami salīdzināju vienu spēli ar otru, lai arī tās nav tiešie konkurenti. Tomēr žanrs tām ir kopīgs, un abas cīnās par spēlētāju labvēlību un uzmanību. Secinājums ir viens – Halo daudzspēlētāju režīms ir daudz, daudz noslīpētāks un vēl pieejams par baltu velti.
Atsevišķi pieminēšu, ka primāri izvēlos pirmās personas šaušanas spēles baudīt uz datora ar klaviatūru un peli, tādēļ, iespējams, ka daļu manas neapmierinātības var norakstīt uz to, ka bija jāapgūst jaunas iemaņas. Man bija jāmācās no jauna kustēties un tēmēt ar kontrolieri, kas, manuprāt, nepavisam nav viegli. Uzskatu, ka šāda tipa spēlēm ir piemērota tikai klaviatūra un pele.
Ja izlasījāt visu iepriekš rakstīto, tad varat jau nojaust, ko es domāju par BF2042 un kādu iespaidu tā ir atstājusi.
Diemžēl spēle pilnīgi noteikti nav pilnas cenas vērta, un, pat ja tā būtu pieejama ar 50 % atlaidi, es vēl divas reizes padomātu, vai tiešām vēlos par to maksāt naudu. Pircējs balso ar savu maciņu, un šeit es aicinātu neatbalstīt šādu izstrādātāju attieksmi pret saviem patērētājiem, izlaižot nepabeigtu un apgraizītu spēli. BF2042 ir mana šī gada lielākā vilšanās.
Ja ļoti gribas pārliecināties par manis teikto, tad ir iespēja abonēt EA Play par pāris eiro un pašiem uzspēlēt jaunāko Battlefield. Parastajā EA Play ir iekļautas 10 h spēles laika pilnajai versijai, kas būs pilnīgi pietiekoši, lai saprastu, vai tā ir domāta Jums.
Par apskata kodu paldies: Playstation LatvijaŽanrs: FPS
Spēlētāju skaits: 1–128
Platformas: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Windows
Apskatītā versija: PS5
Izstrādātājs: DICE
Izdevējs: Electronic Arts
Izdošanas datums: 19.11.2021.
Savādi, ka BF2042 uz PS5 neatbalsta klaviatūru un peli, jo, piemēram, jaunākā COD piedāvā tādu iespēju uz konsolēm. Njā, varēja pacensties ielikt vismaz kaut kādu vienspēlētāja kampaņu. Tātad 2042 nomirs dienā, kad izslēgs tās serverus.
@genotsiid Pieņemu, ka atbalsta nav, lai visi kas spēlē uz konsoles būtu vienā līmenī. Ja daļa slēgtu klāt klaviatūru un peli, tad gan jau tie kas spēlētu ar kontrolieriem nebūtu priecīgi.