Rainbow Six Extraction apskats
Rainbow Six pret citplanētiešiem.
Pēdējos mēnešos ir iznākušas nu jau trīs co-op tiešsaistes pirmās personas šaušanas spēles. Varētu teikt, ka šis žanrs piedzīvo tādu kā nelielu atgriešanos apritē, jo zināmākās tā pārstāves līdz šim bija Left 4 Dead pirmā un otrā daļa.
Pagājušā gada augustā parādījās Aliens: Fireteam Elite, un neilgi pēc tam sekoja Back 4 Blood. Tagad esam sagaidījuši jaunāko Ubisoft veikumu – Rainbow Six Extraction – un apskata gaitā noskaidrosim, vai to ir vērts izmēģināt.
No sižeta viedokļa nav daudz sakāmā, jo tas principā neeksistē un šāda veida spēlei arī nav īsti vajadzīgs. Kaut kādu nesaprotamu iemeslu dēļ Ņujorkā parādās ārpuszemes izcelsmes dzīvības forma, kuru turpmāk saukšu vienkārši par parazītu. Protams, ka vispirms organisms uzbrūk amerikāņu galvenajam simbolam – Brīvības statujai. Amerikāņi atbildi parādā nepaliek, un jaunizveidotā vienība R.E.A.C.T., kas sastāv no Rainbow Six Siege operatoriem, var doties cīņā.
Spēlētājs var izvēlēties vienu no 18 operatoriem, doties uz kādu no 12 inficētajām zonām un mēģināt paveikt no saraksta nejauši izvēlētus uzdevumus, kas var būt, piemēram, kāda gūstekņa glābšana, sprāgstvielu izvietošana, parazīta ligzdu iznīcināšana u. c. Spēles sākumā gan ir pieejama tikai viena darbības vieta un ne visi operatori, bet ar pāris Extraction pavadītām stundām situāciju var ļoti viegli labot.
Katra misija sastāv no trim uzdevumiem, un pat pēc pirmā uzdevuma izpildes spēlētājam ir iespēja pabeigt misiju un doties atpakaļ uz bāzi. Iegūtā pieredze gan ir mazāka, bet vismaz ir garantija, ka nepazaudēsim operatoru. Jūs dzirdējāt pareizi: ja misijas laikā operators mirst, tad viņu pēc tam vairs nav iespējams izvēlēties. Spēle gan ir izveidota tā, ka, ja izvēlamies pildīt misiju tajā pašā norises vietā, kurā viņu pazaudējām, tad vienmēr parādīsies uzdevums, kurš dos iespēju izglābt parazīta sagūstīto biedru.
Rainbow Six Extraction lieto mehāniku no XCOM, kas piespiež spēlētāju variēt ar operatoru izvēli. Loģiski, ka, pildot misijas, varonis gūst ievainojumus un viņa veselības stabiņš samazinās, bet tas neatjaunojas, kad atgriežamies atpakaļ bāzē. Lai atjaunotu operatoru dzīvības rādītājus, ir nepieciešams veiksmīgi paveikt misijas un tikai tad atkarībā no iegūtā pieredzes apjoma dzīvības stabiņi atjaunosies visiem bāzē palikušajiem biedriem.
Par veiksmīgu misiju izpildīšanu spēlētāja izvēlētais operators gūst pieredzi, kuras daudzums ir tieši atkarīgs no tā, cik veiksmīgi ir paveikts uzdevums. Katra operatora uzkrātā pieredze ceļ viņa līmeni, kas ļauj pamazām atslēgt noderīgu papildu aprīkojumu vai vienkārši uzlabot viņa kaujas spējas. Savukārt visa uzkrātā pieredze summējas kopā un, sasniedzot noteiktu līmeni, atslēdzam jaunas vietas, operatorus un kosmētiskus uzlabojumus, kā arī parādās papildu spēles grūtības pakāpes un režīmi. Pieredzējušiem spēlētājiem ir iespēja doties īpaši grūtos iknedēļas uzdevumos un pat sacensties ar citiem spēlētājiem to izpildē, lai uzlabotu savu ranga līderpozīciju.
Diemžēl ne visi operatori ir radīti vienlīdz noderīgi uzdevumu izpildei. Ņemot vērā, ka spēle lielu uzsvaru liek uz klusu un nemanāmu pretinieku likvidēšanu, tad īpaši vērtīgi ir tie, kuru arsenālā ir aprīkojums, lai identificētu pretiniekus cauri sienām. Operatori, kuru rīcībā ir sprāgstvielas vai cita veida lielu troksni radošs aprīkojums, man likās vismazāk noderīgi.
Mūsu pretinieki ir dažādas parazīta mutācijas, kuras ir daudzveidīgas un ne mirkli neļauj atslābt. Ir gan tuvcīņai pielāgojušās variācijas, kurām roku vietā ir cietas asmeņiem līdzīgas ekstremitātes, gan mutācijas, kuras ir adaptējušās cīņai no attāluma. Tāpat ir parazīti pašnāvnieki, kuri, mūs ieraugot, vienkārši skrien virsū un sprāgst. Visus pretinieku veidus vieno viena kopīga īpašība – ja tie mūs ierauga, tad ar kliedzienu brīdina visus pārējos par briesmām. Tādos gadījumos ir jāsagatavojas tūlītējai cīņai, jo visi pretinieki uzzinās mūsu atrašanās vietu un dosies uzbrukumā.
Grafiskais noformējums spēlē ir ļoti līdzīgs Rainbow Six Siege un principā no turienes ir atceļojusi gandrīz visa spēle. Gan ieroču uzvedība, gan koka sienas, kuras ir iespējams uzspridzināt, gan operatori un viņu spējas, utt. – tas viss nāk no R6 Siege. Pēc būtības šo ir grūti nosaukt par spēli, kas radīta no nulles, tas ir vairāk Siege papildinājums, kurš ir domāts tiem cilvēkiem, kam nepatīk PvP.
Atšķirībā no Back 4 Blood un Aliens: Fireteam Elite, Extraction prasa no spēlētāja daudz taktiskāku pieeju, atalgo tos, kas spēj tikt galā ar parazītiem, neradot ne mazāko troksni, un sāpīgi soda, ja izvēlamies vienkārši ieskriet istabā un šaut visu, kas kustas. Īpaši izteikti tas parādās augstākos grūtības līmeņos, kur sadarbība ar komandas biedriem ir galvenā panākumu atslēga.
Misijas ir iespējams pildīt vienatnē, divatā vai trijatā, un spēle pielāgo pretinieku skaitu atkarībā no cilvēku skaita komandā, līdz ar to, ja nav atradies komandas biedrs, ar ko kopā uzspēlēt, ir iespēja iziet misijas arī vienam.
Loģiski, ka spēle nav perfekta un ir arī mīnusi. Pirmkārt, jau fakts, ka Extraction nav nekas oriģināls un jauns. Ubisoft noteikti nebija jāiegulda lieli līdzekļi, lai to izstrādātu, jo būtībā tā ir tā pati Siege nedaudz citā iesaiņojumā un šoreiz jācīnās ir pret mākslīgā intelekta vadītiem pretiniekiem.
Nākamais mīnuss ir piedāvātais saturs, kura nav daudz. Jau pēc 10 stundām visas norises vietas būs apskatītas, iespējams, ka pat lielāko daļu jau zināsiet no galvas. Visi operatori būs izmēģināti, un paliks tikai līmeņu celšana, lai atslēgtu dažādus kosmētiskus uzlabojumus vai kādu papildaprīkojumu.
Izstrādātāji gan sola katru nedēļu piedāvāt īpašus izaicinājumus, kā arī jaunus operatorus un aprīkojumu, kas gan nekādā veidā nemainīs faktu, ka līmeņu nav daudz un pēc laika vienkārši apnīk pārspēlēt vienu un to pašu tikai ar citu pretinieku izvietojumu.
Es no šīs spēles negaidīju daudz, līdz ar to biju pārsteigts, ka man tā pat tīri labi patika. Izbaudīju taktisko piegājienu cīņām un vitāli nepieciešamo koordināciju ar saviem komandas biedriem, lai veiksmīgi izpildītu uzdevumus un pabeigtu misiju. Ceru, ka ar laiku izstrādātāji pievienos papildu saturu un man būs iemesls atgriezties.
Ubisoft vēlas 40 naudiņas par šo spēli, kas man liekas ir nedaudz par augstu, jo šis vairāk izskatās pēc Siege papildinājuma nevis pilnvērtīgas spēles. Tajā pašā laikā visi Gamepass abonenti var R6 Extraction spēlēt jau no pirmās iznākšanas dienas, kas, manuprāt, ir ļoti neslikts piedāvājums.
Interesants bonuss ir iespēja dot pieeju spēlei diviem draugiem. Viņi var spēlēt 14 dienas bez maksas un, ja izvēlas iegādāties Extraction paši, tad viss progress saglabājas.
Kopsavilkumā šī ir perfekta Gamepass spēle un ne velti viņa tur parādījās kopā ar Siege. Līdz ar to, uzspēlējot Extraction, ir iespēja iesildīties aptuveni desmit stundu garumā ar mākslīgā intelekta pretiniekiem, un pēc tam, kad esam norūdījušies vai Extraction ir apnikusi, varam ar tā paša Gamepass palīdzību ķerties klāt Siege un doties taktiskās kaujās jau pret operatoriem, kurus vada reāli cilvēki.
Par apskata kodu paldies: UbisoftŽanrs: co-op tactical fps
Spēlētāju skaits: 1–3
Platformas: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Windows
Apskatītā versija: PC
Izstrādātājs: Ubisoft Montreal
Izdevējs: Ubisoft
Izdošanas datums: 20.01.2022.
Negaidīju ka kāds apskatīs šo! Super, es day 1 viņu spēlēju uz Xbox Game Pass, man personīgi ļoti ierāva, itsevišķi ja ir komandas biedri ar ko spēlēt, iemēgīnāju gan divatā ar @Ekings, gan 3 vēl ar 2 biedriem, spēlējot kopā ir pilnīgi cita lieta, nekā ar randomiem vai solo.
Kopumā pavadītas 27h20min spēlē, un overall iziets 65%, katrā lokācijā ir doti uzdevumi ko pildīt saistībā ar pretiniekiem un esmu iestrēdzis Alaska ar 39% :)
Pilnībā piekrītu, ka šī spēle ideali iederās Xbox/PC Game Pass.
@DrejzLV Jūs tos weekly challenges vai maelstrom mēģinājāt?
@Marex.K nav vēl sanācis kopā, bet es ar randomiem viņus paspēlēju/pamēģināju
@DrejzLV Ir kaut kas īpašs vai vienkārši tas pats tikai ar lielāku pretinieku skaitu?