SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Atklātas nianses par PlayStation 5

genotsiidgenotsiidgrupāStrike.lvStrike.lv2019. g. 16. apr. 21:55
Atklātas nianses par PlayStation 5

Atklātas nianses par PlayStation 5

Beidzot naktī varēsim gulēt mierīgi, jo diski nekur nepazudīs – viena no Wired intervijā atklātajām lietām par Sony nākamo spēļu konsoli.


Šodien, 16. aprīlī, intervijā ar interneta vietni Wired konsoles PlayStation 4 galvenais sistēmas izstrādātājs Marks Sērnijs (Mark Cerny) atklāja vairāk informācijas par japāņu firmas Sony nākamo spēļu kasti. Vēl nezinām tās galīgo nosaukumu, bet, sekojot priekšteču pēdās, droši vien nekļūdīsimies, iekārtu saucot par PlayStation 5 (PS5). Vispirms sāksim ar sliktajām ziņām.

Nē, šogad PS5 vēl pārdošanā neparādīsies. Pēc Sērnija vārdiem, nesen ir palielināta konsoles izstrādes versijas jeb development kit izdalīšana vairāk studijām, lai tās jau laikus varētu iepazīties ar gaidāmās platformas spējām. Cerams, ka mums, patērētājiem, tas nozīmēs plašu un daudzveidīgu spēļu klāstu iekārtas iznākšanas mēnesī. Neapšaubāmi daudzi darbi tajā laikā būs ar versiju gan iepriekšējai, gan nākamajai konsoļu paaudzei. Taču tālāk ir tikai labas ziņas.

Pamatīgs solis uz priekšu, bet ar šodienas vērtībām

Beidzot atkal saņemsim Sony iekārtu, kas atskaņos arī iepriekšējās paaudzes spēles, turklāt atbalstīs tagadējo PSVR (pēc intervijas var noprast, ka būs jauna versija). Vēl nezinām, vai PS5 lasīs PS4 diskus, bet fizisko formātu tā viennozīmīgi ņems pretī. Patīkami tiem, kuri vēl aizvien turas pie taustāmām kastēm un kuriem Google Stadia rada nelāgu sajūtu. Par atpakaļsaderību ar PS4 noteikti parūpējas Sony lēmums atkal izmantot AMD procesorus.

Šoreiz nebūs jāspļaudās par vārgiem "dzelžiem", ar ko slauka grīdu vidusmēra personālais dators, jo CPU lomā būs 3. paaudzes Ryzen ar 8 kodoliem, kamēr GPU – pielāgots Radeon Navi variants. Grafiskais procesors atbalstīs izšķirtspējas līdz 8K un tagad tik aktuālo tehniku ray tracing, kas piedāvā ticamus atspīdumus. Ar to roku rokā pa pļavu skries īpašs AMD skaņas čips, kas atbildēs par "3D audio". Sērnijs atzīst, ka pārejā no PS3 uz PS4 nav bijusi ausīmdzirdama atšķirība. Nu tas mainīsies, turklāt nevajadzēs papildu iekārtas – uzlabotā skaņa būs jūtama uz jūsu tagadējās aparatūras.

Saldajā ēdienā: PS5 pēc noklusējuma spēļu instalācijām paredzētā atmiņa būs SSD. Praktiskā piemērā Sony darbinieks parādīja pagājušā gada hitu Marvel's Spider-Man gan uz parasta PS4 Pro, gan nākamās paaudzes sistēmas izstrādes kastes. Tā pati 15 sekunžu ielāde uz vecās aparatūras, ātri ceļojot no viena pilsētas rajona uz citu, nu aizņem vien 0,8 sekundes. Vēl nav skaidrs, kāda būs standarta konsoles diska ietilpība, bet, zinot, kā tagad aug spēļu datu apjoms, 2 TB varētu būt optimāli.

Tas ir vairāk vai mazāk viss, kas intervijā ar Wired tika atklāts. Tā arī neko par cenu un spēlēm nezinām. Tāpat tika minēts, lai neko daudz E3 – kurā Sony šogad nepiedalās – laikā negaidām saistībā ar PS5. Personīgi visvairāk priecājos par disku atbalstu un atpakaļsaderību ar PS4 programmatūru un piederumiem. Kas jums šajās ziņās šķiet interesantākais?