SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Pokémon Legends: Arceus apskats

genotsiidgenotsiidgrupāStrike.lvStrike.lv2022. g. 7. febr. 23:48
Pokémon Legends: Arceus apskats

Pokémon Legends: Arceus apskats

Ne īpaši skaista, bet izdevusies atkāpe no tradīcijām.


Iepazīsti maģisko pasauli, kurā pokemoni sadzīvo ar cilvēkiem, izvēlies savu pirmo kabatas briesmoni, sastopi savvaļas zvērus, noķer tos īpašās bumbās, cīnies ar citiem mazo un lielo radību treneriem, apmeklē pilsētas, uzvari to līderus un tiec pie žetoniem, atkaujies no ļaundariem, cīnies ar eliti un galu galā iegūsti visus pokemonus. Gadu no gada sērijas Pokémon galvenās daļas ir stabili turējušās pie veiksmīgās formulas, katru reizi pārdodot miljoniem eksemplāru. Taču viena no janvāra skaļākajām spēlēm Pokémon Legends: Arceus (turpmāk – PLA) ir pierādījums, ka sērijai ir iespējami panākumi, arī cieši neturoties pie standarta.

Sarežģītie pirmsākumi

Stāsts sākas ar galvenā varoņa, kurš var būt zēns vai meitene (tfu!) ar 4 dažādām ādas krāsu variācijām (skaidrs...), piezemēšanos kādā piekrastē, kur viņu satiek profesors. Tā kā no gaisa nokritušajam galvenajam varonim izdodas noķert no neveiklā zinātnieka aizbēgušos pokemonus un viņam acīmredzami nav māju, tas tiek uzņemts vietējā ciematā ar nosacījumu, ka šis strādā, palīdzot pētīt radījumus.

Otrais reģions, ko iepazīstam stāsta gaitā

PLA pasaule ir acīmredzami iedvesmota no Japānas laika periodā pirms globālajiem kariem, proti, aptuveni simt gadus pirms modernajām Pokémon daļām. Šajā ērā pirms industriālās revolūcijas cilvēki no pokemoniem baidās, abi vēl nav iemācījušies draudzēties, taču jau pastāv sākotnējās (koka, akmens utt.) pokebumbas un Pokédex jeb žurnāls ar informāciju par kabatas briesmoņiem. PLA atspoguļo sērijas pirmsākumus, kaut arī spēles process ir attīstītāks.

Galvenā lieta – pārvietošanās notiek trīs dimensijās, turklāt kameras skatu leņķi nav fiksēti. Tas būtiski maina pokemonu ķeršanu. PLA nu vairs nav biezā zālē jāmeklē savvaļas zvēri, bet gan pašam tur jāslēpjas, lai tiem piezagtos klāt un pārsteigtu ar pokebumbu pakausī. Vairs nekādu nejaušu konfliktu – pokemoni skraida pa pasauli, ir skaidri redzami un reaģē, ieraugot galveno varoni un viņa raidītās mantas.

Daļa bēg prom, savukārt citi uzbrūk. Viss notiek reāllaikā, tāpēc aizsardzībai ir nepieciešams izvairīties, nospiežot taustiņu Y apvienojumā ar kreisās analogās sviras virzienu. Pārāk daudz sitienu, un spēlētājs zaudē samaņu. Aizstāvībai un ķeršanai ir jātēmē un jāmet, rēķinoties ar attālumu, sviesto priekšmetu smagumu un upura/uzbrucēja virzienu.

PLA piedāvā noķert gan 1. paaudzes, gan krietni jaunākus pokemonus

Pirmkārt, var mest ar visādām pasaulē atrastām mantām un resursiem, kas vajadzīgi jaunieviestajam kraftingam. Piemēram, sviest ar bojātu aprikozi, lai apdullinātu, vai izmest saldu augli, lai pievilinātu. Loģisks nākamais solis būtu, otrkārt, mest tukšu pokebumbu, lai savvaļas briesmoni noķertu. Vai, treškārt, sviest agresīvam radījumam ar pilnu maģisko bumbu, uzsākot cīņu.

Nemainīgas vērtības mijas ar jaunām

Kaujas gan nav būtiski mainījušās. Pretēji pasaules izpētes daļai tajās viss notiek gājienos un ierastajā kārtībā – 4 kustības ar skaitu, cik reizes katru vēl var izpildīt, un indikators, cik efektīvs būs uzbrukums. PLA tipiskā cīņa ir ātra un nežēlīga, jo parasti uzvar tas, kuram gadās pokemons ar superefektīviem manevriem. Tādā gadījumā pretinieku var uzveikt ar vienu vai diviem triecieniem, pieņemot, ka abiem līmeņi ir daudzmaz vienādi.

Jaunums ir kustību stili Agile un Strong. Abu izmantošana patērē vairāk punktus, taču ļauj vai nu uzbrukt ātrāk, vai arī stiprāk, kompensējot savu radību trūkumus vienā vai otrā aspektā. Gadās, ka vienlaikus ir jāstājas pretī līdz pat trim pokemoniem, piemēram, kad tie pasaulē atrodas tuvu cits citam, taču spēlētājs var izsaukt tikai vienu. Tas reizēm rada negodīgas situācijas, kad cīnās vairāki pret vienu, bet parasti tikai galvenajam ir augsts līmenis, tā ka nav tik traki. Starp citu, vēl aizvien var sagūstīt cīņā novājinātus pokemonus, metot bumbu, kad pretinieka dzīvības stabiņš ir tuvu iztukšotam.

Cīņas ar lordiem nenotiek pa gājieniem

Reāllaika elementu un gājienu cīņu sajaukums atgādina vēlākas Dragon Quest daļas, tomēr PLA pamanās atšķirties ar savām bosu kaujām. Spēlē ir pieci satrakojušies pokemoni, kas sižetisku iemeslu dēļ ir jāsavalda. To var izdarīt tikai, galvenajam varonim skraidot ap tiem un metot viņu iecienītus augu maisījumus, vienlaikus izvairoties no uzbrukumiem un tukšojot stabiņu ekrāna augšpusē. Nekas revolucionārs, bet interesanta atkāpe no normas.

Minētos piecus satracinātos lordus sastopam katru savā reģionā. PLA atvērtās pasaules vietā piedāvā lielākas zonas, kam katrai ir savs stils un pokemoni. Visur ir dienas un nakts cikls, kas bieži ietekmē sastopamos zvērus, un mainīgi laikapstākļi vizuālai dažādībai. Ir visādas upes un stāvumi, ko šķērsot palīdz laika gaitā satiktie pokemoni palīgi, ko var izsaukt vajadzīgā brīdī.

Spēcīgi pamati nākamajiem projektiem

PLA ir pamatīga atkāpe no ierastajām Pokémon daļām un pirmajās stundās gluži vai bombardē ar visādām pamācībām un teju nebeidzamām neierunātām teksta kastēm, kas iepazīstina ar ne pārāk aizraujošo folkloru un varoņiem. Poké dex prasību izpilde, ķerot briesmoņus, uzveicot tos ar konkrētu tipu uzbrukumiem un saņemot ķeksīšus par citiem uzdevumiem, sākotnēji šķiet kā darbs.

3 pret vienu – ļoti "godīgi"

PLA iziešanai, koncentrējoties tikai uz misijām un retu reizi pildot pieprasījumus (blakusuzdevumus), veltīju aptuveni 23 stundas. Vietām nācās aizkavēties, jo spēlētāja rangs nebija gana augsts, lai apmeklētu nākamo reģionu, tāpēc bija piespiedu kārtā jāpilda vēl pokedeksa prasības, bet visādi citādi labi pavadīju laiku. PLA lēni uzņem apgriezienus, tomēr ar laiku iepatīkas un sāk aizraut.

To pašu nevarētu teikt par spēles neizteiksmīgo grafisko stilu. Iespējams, daļa no jums, ieraudzījuši ekrānšāviņus, beidza lasīt pēc otrās rindkopas. Jā, Switch nav jaudīga konsole, taču parasti Nintendo izdotās spēles ir vizuāli ļoti patīkamas. PLA gluži vienkārši izskatās veca – bieži atkārtotas zemas izšķirtspējas tekstūras, prasts apgaismojums, mazs šeideru daudzums – un neiedvesmojoša. Toties spēle darbojas gludi un ielādes ir īsas. Vai izstrādātājiem aptrūkās līdzekļu?

Katrā ziņā Pokémon Legends: Arceus ir patīkama atkāpe no ierastās formulas. Tā piedāvā attīstītāku spēles procesu, kam vajadzīgs kāds laiciņš, lai tas aizrautu. Pamatīga vilšanās ir vizuālā puse, taču ar PLA ir uzlikts stabils fundaments spēcīgam Pokémon atzaram, kas nākotnē varētu konkurēt ar sērijas pamata daļām vai pat tās pārspēt. Pagaidām vēl līdz galam nesanāk.

Par apskata kodu paldies: Bergsala AB
Žanrs: action RPG
Spēlētāju skaits: 1
Platforma: Switch
Izstrādātājs: Game Freak
Izdevējs: Nintendo
Izdošanas datums: 28.01.2022.

Nekad neesmu spēlējis nevienu Pokemon spēli :)))

@Goodman2576 Ja nav nevienas Nintendo sistēmas, tad ticu, ka tas ir iespējams. Ja nu kādreiz tiec pie kādas, silti iesaku izmēģināt ;) Kad biju jaunāks, pokemoni man bija kā digitālais kokaīns.

@genotsiid sensenos laikos SNES bija nepieejams sapnis, tāpēc nācās samierināties vispirms ar 8 bitu krutku no tirgus, un pēc tam jau ar lietotu SEGA MD :). Bet kas zin varbūt kādreiz :)

@genotsiid apsveru pokemonus pirkt, bet vari ieteikt no visiem pieejamiem uz Switch kurš ir labākais?

@DrejzLV Manuprāt, Sword/Shield. Atceros, ka nebiju sajūsmā par Let's Go Pikachu/Eevee.

@genotsiid Es tieši sāku skatīties kā dēls sāka spēlēt Let's Go Pikachu/Eevee. Man patīk no malas skatīties, bet neesmu Pokemonu jomā tik zinošs.