Kā atrisināt PlayStation Network konta lokautu

Jeb vai elementāru lietu var izstiept vairāku nedēļu garumā?

3.Marts 2020 15:33
Fen

Viss sākās ar to, ka kādā no janvāra pirmajām dienām vēlējos atjaunināt savu Netflix kontu ar jaunu maksāšanas līdzekli. Lai to izdarītu, man pa priekšu vajadzēja tajā, protams, ielogoties. Šis bija tas brīdis, kad īsti vēl nesapratu, kas noticis. Proti, es kaut kad šim kontam biju uzstādījis divu faktoru autentifikāciju, kas nozīmē, ka, lai tam tiktu klāt, man vispirms bija jāsaņem SMS kods, ko ievadīt Netflix autentifikācijas logā. Viss līdz nesenam laikam bija strādājis bez aizķeršanās.

Kāda iemesla dēļ šis kods nekad nepienāca. Arī pie atkārtotiem mēģinājumiem nekas nenotika. Es biju drošs, ka konts bija savietots ar pareizo telefona numuru, taču tajā brīdī es atmetu cerības, tādēļ vienkārši izmantoju savas sievas kontu. Galu galā Netflix konti aug kokos.

Ko es nezināju, bija tas, ka šī apsvēruma ignorēšana man atspēlēsies pēc pāris nedēļām.

Kādā janvāra sestdienā iedomājos nomainīt savam PlayStation Network kontam piesaistīto e-pasta adresi. Ja kāds ir lietojis iCloud pakalpojumus, tad zinās par kādu šī servisa fantastisku funkciju – ja tava iCloud glabātuve ir pilna, tad jebkurš e-pasts, ko saņemsi uz konkrētajam iCloud kontam piesaistīto adresi, tiks automātiski izdzēsts. Šī glabātuve, ja par to nemaksā, ir vien 5GB liela. Kas man tajā glabājās, es nezinu, jo, apskatot glabātuves saturu, 95% no tā tiek apsaukti kā  “other”. Šo “other” izdzēst arī nav iespējams. Kas tas ir, es domāju, nezina neviens.

Tā kā manā dzīvē jau kādu laiku nav gandrīz neviena Apple produkta, un, saprotot, ka no turpinātas PSN sasaistes ar iCloud e-pasta adresi ilgtermiņā tikai cietīšu, nolēmu to mainīt ar Gmail servisā izveidoto adresi.

Tas man sanāca. Ko es gan biju aizmirsis, bija tas, ka arī savam PSN kontam iestatījis divu faktoru autentifikāciju, kas darbojas identiski Netflix divu faktoru autentifikācijai. Patiesībā šo pakalpojumu ne tikai PSN un Netflix, bet arī lielākajai daļai citu servisu, ieskaitot Steam (Valve), kas izmanto divu faktoru autentifikāciju ar SMS palīdzību, nodrošina viens ārpakalpojuma sniedzējs – Telesign.

Tuk, tuk.

Protams, nomainot ar manu PSN kontu saistīto e-pasta adresi, es no konsoles tiku automātiski izlogots. Lai ielogotos atpakaļ, man bija nepieciešams autentificēties ar SMS koda palīdzību. Šis kods, protams, nekad nepienāca.

Mana kritiskā kļūda bija tā, ka pirms paroles nomaiņas es nepaskatījos ārkārtas kodus, kurus var redzēt tikai, ja esi ielogojies kontā, un var izmantot, lai apietu divu faktoru autentifikāciju. Es “biju” ielogojies savā kontā ne tikai uz konsoles, bet arī uz datora un telefona, taču, nomainot e-pasta adresi, es no visām ierīcēm tiku izlogots automātiski. Kādēļ es šos kodus nepaskatījos? Es nezināju, ka kaut kur eksistē kaut kādi kodi.

Pietiekami ātri apzinoties, ka, svīstot aukstus sviedrus, es problēmu neatrisināšu, sāku histēriski meklēt informāciju par to, kā sazināties ar PSN.

Ja kāds ir mēģinājis sazināties ar PSN, tad zinās, ka nevienā no Sony turētajām mājaslapām nav iespējams atrast skaidru saziņas kanālu. Protams, telefona numurs ir norādīts, bet tas savieno ar Lielbritānijas vai kādas citas ārvalsts PSN personālu. Interneta čats kaut kāda iemesla dēļ ir pieejams tikai Lielbritānijā un Īrijā dzīvojošajiem. E-pasta adreses nav vispār.

Nu, neko. Biju spiests sazināties ar Lielbritānijas PSN - jo tā, visticamāk, bija vienīgā kompānijas pārstāvniecība, kuras darbinieku teikto būtu spējīgs saprast -  telefoniski. Izskaidroju savu nelaimi. Ieteikumi tie paši parastie – pārstartē ierīci, pamēģini SIM karti citā ierīcē utt. Protams, ka to visu jau biju izmēģinājis pirms vispār zvanīju. Galu galā vienojāmies, ka viņi mēģinās kaut ko sačikināt no savas puses un, kā kaut ko salabos, dos ziņu.

Tikmēr sazinājos ar mūsu pašu Latvijas mobilo telefonu. Pēc vairākiem precizējošiem jautājumiem, kuri gausā veidā tika uzdoti pusotras nedēļas garumā, operatora pārstāve pazuda kā ūdenī.

Prātu reibinoša servisa kvalitāte.

Par laimi es netiku atstāts karājamies gaisā pārāk ilgi, jo, kā pazuda LMT darbiniece, ar mani sazinājās Somijas PSN pārstāvji. Pirmais e-pasts bija somu valodā, taču, pateicoties nākotnes tehnoloģijām, es biju spējīgs saprast, ko viņi no manis vēlas. 

Pēc kaitonošas sarakstes vairāku nedēļu garumā, kuras ietvaros es vairākas reizes tiku atgādināts par fantastisko "turn it off and on again" funkciju, un, nesapratis, vai LMT problēmu var vai nevar atrisināt, es sazinājos ar PSN pēdējo reizi. 

Kādi brīnumi! Izrādās, ka tik vien vajadzēja kā kaut ko tik tiešām vienkārši pačikināt, un pēkšņi telefonā sāku saņemt īsziņas ar verifikācijas kodiem. Tas pats notika, mēģinot ielogoties arī citos servisos. Mana problēma bija atrisināta.

Ko no šī var secināt. Divu faktoru autentifikācijai ir caurumi. Neviens, īpaši mārketinga cilvēki, nesaprot, ko darīt šādās situācijās. PSN izmisīgi vajag normālu veidu, kā, neizputinot savus klientus no visas pasaules, ar viņiem sazināties pirmo reizi. LMT, kā jau latviešiem pienākas, nekur nesteidzas – vēl līdz šim brīdim (pusotru mēnesi pēc pirmās saziņas) nav sapratuši, vai šo problēmu var atrisināt.

Ja kāds cits pēkšņi saprot, ka vairs nesaņem verifikācijas SMS, tad zināt, ka problēma, visticamāk, nav jūsu galā, bet gan kāds vidutājs vienkārši ir sačakarējies meistarībā.

319 skatījumi 6 komenti kudos

Raksta autors

6 Komentāri

3.Marts 2020 16:39

Vai PSN un Netflix nav iespējams izmantot arī kādu 2fa aplikāciju piemēram no tās pašas Googles? Man vienmēr ir bijušas problēmas ar SMS 2fa uz dažādiem telefoniem tādēļ labāk izmantoju aplikāciju kur iespējams. Tā arī ir daudz ātrāk nekā gaidīt uz īsziņu kas ja arī pienāk tad bieži vien pienāk tik novēloti ka neko skatīties vai spēlēt vairs negribu.

3.Marts 2020 17:01

Tāpēc cenšos neizmantot 2-Step verification.

4.Marts 2020 09:05
Fen redaktors

@Demogorgons no visiem tikai Steam paralēli SMS piedāvā arī kodu sūtīšanu uz Steam aplikāciju. Amazon, Nintendo un vēl pāris piedavā izmantot trešo pušu autentifikācijas metodes, piemēram, Authy. Priekšrocība SMS kodiem ir tāda, ka, ja pazaudē iekārtu, atjaunojot SIM karti, tomēr vari atjaunot piekļuvi savam kontam. Citos gadījumos nepieciešams ilgstošs process autentifikācijas metožu noņemšanai, kādēļ vari palikt bez pieejas kontam uz ilgu laiku.

4.Marts 2020 09:07
Fen redaktors

@Marex.K tici man, ja katru mēnesi neparādītos ziņas par pāris kompromitētiem servisiem, es 2FA arī neizmantotu, bet, tā kā man nav noskaņojums veidot jaunu e-pasta adresi vai 30 simbolu paroles katram servisam, slinkoju un izmantoju 2FA "priekšrocības"

4.Marts 2020 19:10

@Demogorgons Googles autenticators ir viens no bīstamākajiem 2FA veidiem. Pazaude mobīlo ar to un vairāk nekur netiec.

5.Marts 2020 18:45

@DJkikisa Googles auth aplikācijai vai tad nav SMS backup?

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!