Sāpīgā situācija ap The Last of Us Part II

Labāk atceliet iepriekšpasūtījumus.

3.Maijs 2020 21:22
genotsiid

Uff, kāds degošu atkritumu kalns! Droši vien jau esat citur dzirdējuši un lasījuši par problēmām saistībā ar The Last of Us Part II (TLoU2), turpinājumu vienai no labākajām PS3 (un vēlāk PS4) spēlēm – emocionālam stāstam par diviem cilvēkiem pasaulē, ko skārusi pandēmija. Diemžēl izstrādātāja Naughty Dog reakcija un, kā izrādās, produkta saturs ir radījis, šķiet, vienu no pēdējā laika lielākajiem fiasko mūsu hobija nozarē.

Neveiksme pēc neveiksmes

Atstāstot nesenos notikumus: drīzumā gaidāmo Sony grāvēju bija paredzēts izdot šī gada februārī, tad – 29. maijā. Aprīļa sākumā it kā plāndēmijas radīto loģistikas traucējumu dēļ TLoU2 nonākšanu veikalos tika nolemts atlikt uz nenoteiktu laiku, pat atmaksājot naudu par pre‑order. Pēc dažām nedēļām internetā noplūda informācija par TLoU2 stāsta svarīgākajiem notikumiem un nobeigumu. Teju uzreiz pēc šīs neveiksmes izdevējs tomēr nosprauda gala izdošanas datumu – 19. jūniju.

Ticiet vai ne, bet apstākļi tikai pasliktinājās, spēlē iesaistītajiem un publikai asi reaģējot uz neseno noplūdi. Acīmredzot nenojaušot par daudz lielākām problēmām pasaulē, Naughty Dog savā Twitter kontā rakstīja faniem: “Zinām, ka dažas nesenās dienas jums ir bijušas ļoti grūtas.”

29. aprīlī portālā Reddit parādījās ziņojums no cilvēka (ieraksts un lietotājs dzēsts), kam esot nodota informācija par to, kāpēc TLoU2 stāsts tika nopludināts, minot nemaksāšanu darbiniekiem. Jāatzīst, ka tā ir interesanta un ticama versija, taču nekādu pierādījumu teiktajam nav.

Drīz reaģēja arī studijas viceprezidents Nīls Drukmans (Neil Druckmann – atveidoju no vācu valodas, jo viņš ir izraēlietis), savā Instagram kontā ievietojot nu jau dzēstu attēlu ar citātu, kas būtībā pasaka “ja tev nepatīk, nepērc”. Ak vai!

Sāpīgo situāciju tikai sliktāku padarīja fakts, ka no YouTube un citām vietnēm visu šo laiku tika (un tiek) dzēsti ne tikai video un attēli ar “spoileriem”, bet arī apklusināti satura radītāju viedokļi par notiekošo, tādējādi apdraudot viņu iespējas šajās platformās pelnīt naudu. Tas nozīmē, ka, piemēram, idejas, kas apšauba Sony oficiālo versiju par noplūdēm, pie mums vairs tik viegli nenonāk.

Ko saka pats izdevējs un bez jautājumiem pārpublicē lielie videospēļu mediji? To, ka esot identificētas personas, kuras nopludināja informāciju, un ka tās nestrādā ne pie viņiem, ne Naughty Dog. Protams, atzīt, ka ļaundari bija pašu darbinieki, izskatītos pavisam nesmuki no kiberdrošības skatpunkta. Tomēr, ļoti iespējams, šī PR fiasko cēlonis ir pavisam cits – TLoU2 neglābjami sūdīgais sižets.

Get Woke, Go Broke


Brīdinājums: iespējami nelieli "spoileri"!

Neesmu pazīstams ar pāragri publiski izlaisto informāciju par spēles stāstu – ja neskaita nelielas nianses – un vēlos sev saglabāt intrigu, taču esmu daudz dzirdējis no cilvēkiem, kuri ir redzējuši “spoilerus”. Lielākoties neko labu viņi nesaka (piemērs). Tieši pretēji – ir lasīts par indivīdiem, kas bija iepriekš pasūtījuši pat TLoU2 Collector's Edition un nu to ir atcēluši. Tik drausmīgs esot spēles stāsts. Tālāk ir mans viedoklis par šo situāciju.

Kaut arī detaļas par TLoU2 sižetu nezinu, tā virzienu gan. Pastāv ļoti niecīgs cilvēku mazākums, kuriem dzīvē galīgi neveicas: viņi piedzimst ar nepareizo orgānu starp kājām un hormonālām novirzēm, citiem vienkārši smadzenēs ir noticis kaut kāds īssavienojums, un viņi vēlas pāroties ar viena dzimuma pārstāvjiem. Patiešām skumji, manuprāt. Pats bēdīgākais gan ir apstāklis, ka dažādi indivīdi un uzņēmumi šos neveiksminiekus izmanto saviem mērķiem.

Runa ir par t. s. sociālās taisnības cīnītājiem un tā dēvēto woke kultūru, kas par katru cenu cenšas saskatīt netaisnības pret minoritātēm, parādīt tās kā upurus un, protams, visiem apkārtējiem ar šo pasacīt, cik iecietīgi un “progresīvi” viņi ir. Lai gan idejas bieži ir labas un loģiskas, pārspīlēta izteikšanās citu vietā nav. Ja var sacīt ko pozitīvu par Hujovid-19, tad vismaz to, ka tagad pasaulē ir lielākas problēmas un nevienam vairs nav vēlmes nodarboties ar visādām SJW muļķībām. Diemžēl TLoU2 tapa brīdī, kad tās bija savos augstumos.

Lai gan viņa varētu nebūt tieši iesaistīta izstrādē, videospēļu kritiķe feministe Anita Sarkīziena (Sarkeesian) ar savu raidījumu Tropes vs Women in Video Games atstāja pamatīgu iespaidu uz Drukmanu, ko režisors pats atzīst. Nekāds pārsteigums: The Last of Us papildinājums Left Behind atklāja, ka TLoU2 galvenā varone Elija ir lezbiete, kamēr E3 2018 tika pirmoreiz parādīts spēles process pēc trīsarpus minūtēm mokošas sižeta ainas, kas noslēdzas ar homoseksuālu skūpstīšanos.

Internets ir pilns ar TLoU "mēmēm"

Domājams, Drukmans un Naughty Dog jau visai pasaulei ir darījuši gana zināmu, cik progresīvi viņi ir. Nu jautājums ir: vai savu LGBT+ ideju propagandēšanas vārdā bija vērts upurēt daudzu gaidītu spēli? Iespējams, sižets tomēr nav nemaz tik slikts, bet izstrādātāja un izdevēja agresīvais damage control ir padarījis brēku tikai lielāku. Jebkurā gadījumā nevaru sagaidīt jūniju, lai pats uzzinātu, kas tieši ir atbaidījis tik daudzus cilvēkus internetā. Ja plānojāt TLoU2 iegādāties, ieteiktu sagaidīt apskatus.

162 skatījumi 1 komenti kudos

Raksta autors

1 Komentārs

4.Maijs 2020 22:27

Kārtīgi esi tēmā iedziļinājies. Preorder netaisīšu, jo nepatīk man viņu pieeja un spēlei ticības arī nav.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!