DrejzLVDrejzLV27. apr. 14:47labots 1. maijs 05:10

Mini-ieskats The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered + DLC: Shivering Isles

2663148_0_lg.jpg

Pēc nospēlētām 27h #the-elder-scrolls-iv-oblivion-remastered, un DLC: Shivering Isles ir pabeigts, aizverot Oblivion vārtus un sasniedzot 61 no 61 trofejām.

Ņemot vērā, ka #the-elder-scrolls-iv-oblivion iznāca pirms 19 gadiem, es to nekad iepriekš nebiju spēlējis, tāpat kā #the-elder-scrolls-iii-morrowind. Savu "fantasy" piedzīvojumu bērnībā sāku ar #the-elder-scrolls-v-skyrim.

Kad uzzināju par pārsteiguma relīzi, ar sajūsmu metos Todd Howard piedzīvojumu pasaulē, lai izbaudītu šo brīnumu uz UE5 dzinēja. Tā kā sevi pieskaitu pie Bethesda spēļu faniem, vēlējos dziļāk ielūkoties Oblivion "meme" pasaulē un saskarties ar visiem bagiem, kas saglabājušies no oriģinālās versijas — dīvainiem dialogiem, nestrādājošu "quest tracker", dažādiem gļukiem un NPC bagiem (jo NPC šajā spēlē dzīvo savu dzīvi un visu laiku kaut kur klīst).

Runājot par pašu remaster versiju — spēle vizuāli tiešām izskatās ļoti labi slēgtās telpās, taču atvērtajā pasaulē tā šķiet gandrīz pilnīgi tukša. Cik lasīju, oriģinālajā versijā spēlētājam nācās "defog" karti, lai varētu izmantot "fast travel". Savukārt remaster versijā karte jau ir atklāta, ļaujot brīvi lidināties apkārt, kur vien sirds kāro. Tas man palīdzēja ietaupīt laiku, vienlaikus nezaudējot spēles burvību, kas galvenokārt slēpjas "dungeon", kas atrodas gandrīz uz katra stūra.

Spēles stāsts, paši "quest" uzdevumi, nejaušie notikumi pasaulē, mūzika un cīņas mehānika ir saglabāta no oriģinālās versijas, kas ļoti patīk. Nav brīnums, ka spēle sasniedza 200 tūkstošus spēlētāju Steam platformā — cilvēki vēlējās atgriezties Todd Howard radītajā pasaulē. Kaut kādā veidā viņam izdodas atkal un atkal izlaist tās pašas spēles, un cilvēki tās turpina pirkt un spēlēt. Un nebūtu nekāds pārsteigums, ja nākotnē redzēsim arī #the-elder-scrolls-iii-morrowind remaster versiju.

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered DLC: Shivering Isles

Līdz ar spēles iegādi spēlētājiem pieejams arī DLC: Shivering Isles, kas nav saistīts ar Oblivion pamatstāstu un aizved spēlētāju uz jaunu pasauli — līdzīgi kā tas bija #fallout-4 DLC. Tur spēlētājs sastaps Madgod un viņa "realm" problēmas.

Kopumā man spēle ļoti patika. Protams, jāsaprot, ka, izņemot grafiskos uzlabojumus, spēle ir diezgan "outdated" — visas telpas sastāv no gariem koridoriem, un aiz katrām durvīm ir "loading screen". Pateicoties mūsdienu dzelžiem, ielādes notiek sekundes laikā, tomēr spēles "gameplay" brīžiem no tā nedaudz cieš. Neskatoties uz to, spēli noteikti iesaku visiem — gan tiem, kas spēlējuši oriģinālo versiju, gan tiem, kam šī būs jauna un līdz šim neiepazīta pieredze.

Kopvērtējums: 4/5 🍪

Lielisks remake... biju jau piemirsis cik sen spēlēju oriģinālu, bet spilgti atceros, ka toreiz pētīju pirmos screenus ar revolucionāru grafiku, kurā bija attēlots jātnieks uz zirga un zaļa pļava ar kalniem fonā un koka māju otrā plānā, šķita ka tādu grafikas kvalitāti grūti iedomāties, bet tagad remake ar UE5, un ir baudījums atkal uzspēlēt. Jauna elpa un pierādījums ka izcilas spēles nav nemaz tik sarežģīti atdzīvināt, sižets ir tikai jārestaurē grafika. Ļoti gribētu redzēt līdzīgu remake ar Morrorwind, bet laikam tas tehniski ir krietni sarežģītāk, bet cerēt jau var. Varbūt kādreiz viss Tamriel kontinetns būs kopā vienā vienspēlētāja spēlē. Varbūt arī Akavir pievienosies un visa Nirn planēta būs pieejama (ceru ka ne MMORPG kā šobrīd Elder Scrolls jau eksistē ar dažādām zemēm), kā īsta vienspēlētāja RPG, nu vai alternatīvi kā COOP RPG, bet tikai ne MMO.

@goodman2576 super! un pilnībā piekrītu Tev! 🤜

#the-elder-scrolls-v-skyrim Future of Elder Scrolls & RPG - Skyrim NPCs & Inworld AI (like GPT-4 for gaming)