SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Apskats: Little Nightmares II

genotsiidgenotsiidgrupāStrike.lvStrike.lv2021. g. 20. febr. 15:15
Apskats: Little Nightmares II

Apskats: Little Nightmares II

Patīkami baismīga


Vai atceraties tādu jauku lietu kā spēļu demo versijas? Little Nightmares II (turpmāk tekstā – LN2) ir viens no retajiem jaunumiem, ko varat izmēģināt pirms pirkšanas, iepazīstoties ar pusi piedzīvojuma pirmās nodaļas. Un tā visai labi parāda, ko kopumā sagaidīt, taču neatklāj spēles zemūdens akmeņus.

LN2 piedāvā prasmīgi sajauktu skriešanas, lēkāšanas, mīklu risināšanas un bēgšanas kombināciju ar baisu atmosfēru un automātisku kameru, vienlaikus nepasakot ne pušplēsta vārda. Proti, spēle cieši seko savas 2017. gada priekšteces idejām, kas ir noslīpētas un papildinātas ar dažādām jaunām, no kurām gan ne visas ir izdevušās lieliski.

Īstens turpinājums

LN2 galvenais jaunums ir mākslīgā intelekta pavadonis, kuru satiekam jau pirmajās minūtēs un piedevām pazīstam no pirmās Little Nightmares (šoreiz spēlējam ne mazāk kalsnas miesasbūves zēna lomā). Nekādu daudzspēlētāju iespēju nav – sabiedroto vada mākslīgais intelekts. Tas nevienā brīdī neapgrūtina, tikai palīdz pārlēkt lielākas aizas, aizsniegt augstākas vietas utt.

Pavadoņa elementi ir cieši saistīti ar LN2 galveno uzlabojumu salīdzinājumā ar pirmo daļu – lielāku daudzveidību. Spēle nevienā brīdī nekļūst garlaicīga, pieņemot, ka nekur neiesprūstat (par to vēlāk). Katrā no tās piecām nodaļām ir cita vide. Viss vairs nenotiek uz viena kuģa. Ievada spocīgo mežu un zāli, kurā slēpties no mednieka, drīz nomaina pilsēta ar savu patiesi šausminošo skolu.

Iedomājieties visriebīgāko padomju laiku izglītības iestādi, kur mācībspēks bļauj virsū un sit ar lineālu pa nagiem, tad sarijieties ripas! LN2 otrā nodaļa, visticamāk, jums paliks atmiņā visspilgtāk, kad redzēsiet, ko ir spējīgs izdarīt skolotāju grezeļu kakls un kādas spraigas situācijas tas piedāvā. Murgainā skola iepazīstina arī būtisku turpinājuma papildinājumu – cīņas elementus.

Šad un tad LN2 stāsta gaitā ir sastopami cirvji un veseri, kas jālieto visādu šķēršļu neitralizēšanai, piemēram, jāsašķaida audzēkņu māla galvas. Šīs situācijas īpaši spraigas padara fakts, ka aukstie ieroči ir relatīvi smagi, proti, ir kārtīgi jāatvēzējas, tikmēr skolnieki ir visai mobili. Zemāk redzamajā video ir viena no LN2 āķīgākajām vietām. Ja sapinaties meistarībā un par agru vai vēlu sitat kādam no 4 ienaidniekiem, istaba ir jāpārspēlē atkal un atkal.

Arī LN2, sižeta gaitā nepasakot ne vārda, saglabā pirmās daļas mēģinājuma un kļūdas pieeju problēmām. Tas nozīmē, ka ne reizi vien ir jāmirst, lai atklātu risinājumu. Cīņas tikai palielina sarežģītību, ko iestatījumos nevar atvieglot. Par laimi, kontrolpunkti šoreiz ir izvietoti krietni biežāk, bet no galvassāpēm tas pilnībā neatbrīvo.

Nelielu palīdzību, lūdzu!

Nodaļa slimnīcā labi parāda LN2 līmeņu plašumu un galvenā varoņa salīdzinošo smalkumu, bet var būt pamatīgs pārbaudījums jūsu pacietībai. Kamēr pirmās spēles neatņemama sastāvdaļa bija šķiltavas apkārtējās vides izgaismošanai, cīņa ar tumsu LN2 parādās tikai ratiņkrēslu un gultu pilnajā līmenī, kad tiekam pie kabatas lukturīša.

Kā izrādās, tumsā sastingušo pacientu apturēšanai uz tiem ir jāspīdina gaisma. Ja jums tas “nepielec”, jo nekur netiek pateikts priekšā, sagatavojieties daudzām mulsinošām istabām! Vairākkārt LN2 gaitā ir jāsaskaras ar situācijām, kad nevar saprast, kas jādara tālāk. Piemēram, pēc kādas šaha kauliņu mīklas atrisināšanas noskan klikšķis. Cerams, ka uztvērāt mājienu uzlēkt uz lampas kāta un lietot to kā slēdzi. Ja ne, tad skraidiet vien apkārt 15 minūtes, neko nesaprotot!

LN2 ir pārāk daudz gadījumu, pie kuriem var aizķerties, izniekojot savu dārgo laiku, tos pārspēlējot atkal un atkal. Arī pirmajai daļai ir līdzīga problēma, taču, šķiet, tur tā parādās krietni retāk. Piemēram, raksta autors LN2 iziešanai veltīja aptuveni 7 stundas, bet apjoms būtu krietni mazāks, ja vienmēr zinātu, kā rīkoties.

Risinājums būtu spēlei piedāvāt kaut kādu ieslēdzamu padomu vai mājienu sistēmu, kas norādītu uz nākamo soli, ja pārāk ilgi stāvam uz vietas vai atkārtoti mirstam tajā pašā punktā. Te gan var strīdēties, vai tādi mehānismi nebūtu pretrunā ar LN2 slēpto dabu. Jā, simbolika nekur nav pazudusi arī turpinājumā, taču tā vairs nav tik atklāta, vēstījums nav tik tiešs. Lai neteiktu vairāk, šoreiz ir runa par hipnotizējošiem televizoru ekrāniem. Spēlēsiet, sapratīsiet.

Kopumā

Little Nightmares II ir pienācīgs turpinājums, kas ņem par pamatu pirmās daļas idejas un tās papildina, uzlabo, radot daudzveidīgāku, baisāku un vēl aizraujošāku piedzīvojumu. Noteikti būs epizodes, ko atcerēsieties vēl ilgi. Tomēr spēle vēl aizvien stipri paļaujas uz mēģinājuma un kļūdas pieeju, kas var izvest no pacietības, ja nespējat veikli izdomāt, kas jādara tālāk. Noderētu kaut kāda mājienu sistēma.

Apskatītā versija: PlayStation 4 Par apskata kodu paldies: Bandai Namco Entertainment
Žanrs: puzzle-platformer
Spēlētāju skaits: 1
Platformas: PlayStation 4, Switch, Windows, Xbox One, vēlāk PlayStation 5 un Xbox Series X/S
Izstrādātāji: Tarsier Studios
Izdevējs: Bandai Namco Entertainment
Izdošanas datums: 11.02.2021.

@genotsiid Lieliski izveidots Little Nightmares II apskats, prieks to lasīt. Tieši šodien arī pieveicu Little Nightmares II – brīnišķīgs mazais dārgakmens. Ik uz soļa jūtama tā īpašā šausmu noskaņa un groteskie tēli. Vēlētos, lai platforminga elementi būtu precīzāk izpildīti. Atceros to vietu slimnīcā, kurā ar lukturīti bija jāizvairās no zombētiem pacientiem. Tā arī vēlētos atzīmēt ķīmiju starp abiem tēliem, it sevišķi, kad tie sadodas rokās. Dažos brīžos pavīdēja meitenes Six sadisms, kā arī nobeigums neatstāja vienaldzīgu. Little Nightmares II ir atmiņā paliekošs atmosfērisks piedzīvojums ar dažām mīklām un bēgšanas sekvencēm!